• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Paras kypärähuppusi ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -O-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Etsin kypärähuppua, jossa riittävän iso aukko (suu vapaana) ja kunnon windstopper kaulus. Yhden Richan löysin takavuosina, mutten toista samanlaista. Kohta alkaa kangas kulumaan puhki.

Tähän mennessä vinkatut näyttää olevan melko peittäviä, mutta semmoista en halua. Vinkkejä vastaanotetaan.

Samoilla spekseillä on kolmatta kesää tämmönen: https://www.motonet.fi/fi/tuote/4004205/YOKO-Windbreaker-Bolla--kyparahuppu-musta

Omaan pienehköön naamatauluun sopii mainiosti S/M koko.

B-kaupan huppu on muuten hyvä mutta ego ei mahtunut hupun sisälle...:grin:

Sen voisi kyllä ottaa käyttöön, joutaisi wanha MP-Asun puolinaamari windstopper eläkkeelle kun alkaa repsottamaan saumoista.

Mä en ole oppinut huppua käyttämään vaikka parin vuoden välein olen yrittänyt opetella :D Aina kun vetää kypärän päähän niin se on ihan miten sattuu silmillä/rutussa/joku sauma painaa vaikka on koitettu kireä ja vähemmän kireä. Silkkinen taitaa olla ainut mikä on vielä kokeilematta. Josko sitä sitten tänä kesänä :D

Noin oli mullakin alussa, kun aikansa on hupun kanssa nysvännyt niin se osuu kerrasta kohdalleen. Tekniikka tulee tutuksi kun aikansa käyttää, hupuissakin on eroja.

Ixs:n ohut silkkihuppu. Edeltävä oli käytössä kymmenisen vuotta, nyt toinen menossa. Edellyttää, että kypärä on viimeisen päälle timmi omaan nuppiin. Hupulla saa jatkettua kypärän sisusten käyttöikää. Vanhalla väljällä Arailla talvella käytin uutta ja vanhaa päällekkäin. Huppu helpompi pestä kuin kypärän pehmusteet.

Ixs:n ohut silkkihuppu. Edeltävä oli käytössä kymmenisen vuotta, nyt toinen menossa. Edellyttää, että kypärä on viimeisen päälle timmi omaan nuppiin. Hupulla saa jatkettua kypärän sisusten käyttöikää. Vanhalla väljällä Arailla talvella käytin uutta ja vanhaa päällekkäin. Huppu helpompi pestä kuin kypärän pehmusteet.
Jaa. Kyllä meidän pyykkikone on pessyt molemmat iha yhtä helposti. Sisukset sellaseen pyykkipussiin ja villapesu tai muu hellä ohjelma päälle.

Jaa. Kyllä meidän pyykkikone on pessyt molemmat iha yhtä helposti. Sisukset sellaseen pyykkipussiin ja villapesu tai muu hellä ohjelma päälle.

Kiitos vinkistä. Nakkaan Arain Mielen kitusiin. :jpstyle:
Tuossa Quantumissa taitaa tosin irrota vain poskipalat.

Länsisatama kutsuu maanantaina, huput pestyinä.

Biltema, muistaakseni vuodelta -09. Se vaan istuu päähän ja on hyvä. Kypärät vaihtuu, mutta huppu pysyy...
Näyttää samaa mallia saavan vieläkin:
https://www.biltema.fi/autoilu---mp...parahuput/kyparahuppu-tuulenpitava-2000020854

Muutamaakin eri huppua aiemmin käyttäneenä olen sittemmin juuttunut käyttämään Bilteman huppua, en ole varma onko juuri tuo linkin tuote. Jossain vaiheessa vaan huomasin, etten ole kiinnittänyt mitään huomiota huppuun eli istuu ja toimii joten olen sitä sitten käyttänyt. Ego ei enää juuri kärsi kun iso Biltema-teksti on kulunut pois otsasta :)

Noin oli mullakin alussa, kun aikansa on hupun kanssa nysvännyt niin se osuu kerrasta kohdalleen. Tekniikka tulee tutuksi kun aikansa käyttää, hupuissakin on eroja.

Mä en kyllä sitä tekniikkaa sitten opi tai sitten silkki on ainut mikä noissa toimii. Eikä mua se kypärän säästely niinkään kiinnosta kun aina voi etikoida/pestä pehmusteet ja ne nyt muutenkin pitäisi 5v välein vaihtaa, mutta jos se vähentäisi kylmyyttä leuassa/kaulassa/niskassa.

Mä en kyllä sitä tekniikkaa sitten opi tai sitten silkki on ainut mikä noissa toimii. Eikä mua se kypärän säästely niinkään kiinnosta kun aina voi etikoida/pestä pehmusteet ja ne nyt muutenkin pitäisi 5v välein vaihtaa, mutta jos se vähentäisi kylmyyttä leuassa/kaulassa/niskassa.

Jos huppu on päältä venyvää kangasta niin silloin on vaikea saada huppua asettumaan samalla tavalla, se venyy ja lerpahtaa kun vetää kypärän päähän. Windstopper kauluri on hyvä niille jotka ei huppua käytä ja niitä löytyy usealta eri merkiltä.

Jos huppu on päältä venyvää kangasta niin silloin on vaikea saada huppua asettumaan samalla tavalla, se venyy ja lerpahtaa kun vetää kypärän päähän. Windstopper kauluri on hyvä niille jotka ei huppua käytä ja niitä löytyy usealta eri merkiltä.

Mulla on sellainen merinovillakauluri. Kerran reissusta tullessa valitin, ettei se oikein pidä tuulta/kylmyyttä kun yö tulee. Seuraavalle reissulle lähtiessä siihen oli ilmestynyt joku napeilla kiinni oleva windstopper läppä päälle :D Kätevä emäntä ja on jonkun verran tuunannut mun ajovarusteita. Ei vaan suostu perustumaan täysmittaista bisnestä vaikka olen yrittänyt.

Back