Haitekkia on tarjolla vuosi vuoden perään. Niin on tietenkin ollut jo pitkään - lukekaapa vain 70-luvun artikkeleita moottoripyöristä.
Ongelma tässä on se, että kun haetaan suorituskykyä ja bling blingiä, tulee kestävyys-/ylläpidettävyyshaasteita. Suomeksi sanottuna, vanhan liiton koneinsinööri häviää ekonomille, teolliselle muotoilijalle ja markkinoijalle.
Tekniikka on kehittynyt, joten luulisi että "patarautaisen" pärrän tekeminen olisi helposti saavutettavissa. Eli absoluuttisen minimi huollon tarve, helppo korjattavuus, yleinen kenttäkelpoisuus. Hyvää on tietenkin vielä se jos osat ovat syystä tai toisesta globaalisti yleisiä ja hyvin saatavilla. Kestää pitäisi niin kuin entisaikojen bemarin ja toimia kaikissa Suomen keleissä ympäri vuoden.
Kuvittelisin että kehitysmaissa ja ehkä armeijoiden tai vaikka postinjakelun tarpeisiin on kehitettykin kalustoa. Mutta luulo ei ole tiedon väärti.
Mikä olisi lähimpänä tätä, kun kyse on uutena ostettavista tai ainakin suht lähiaikoina valmistetuista pyöristä?
Entä saako jotain tällaista kilpiin Suomessa?
----
Heräsi hirmuinen perusvehkeen omistamisen halu, kun heitin reilu 35 vuotta vanhalla 350cc CeeBeellä leppoisan lenkin takateillä aina sorauria myöten. Tuntui että koko maaseutu hymyilee ja lehmätkin morjenstavat. Kaukana kavala maailma! Vanhojen pyörien jatkuva rassaaminen ei vain oikein sovellu aikabudjettiin.
Ongelma tässä on se, että kun haetaan suorituskykyä ja bling blingiä, tulee kestävyys-/ylläpidettävyyshaasteita. Suomeksi sanottuna, vanhan liiton koneinsinööri häviää ekonomille, teolliselle muotoilijalle ja markkinoijalle.
Tekniikka on kehittynyt, joten luulisi että "patarautaisen" pärrän tekeminen olisi helposti saavutettavissa. Eli absoluuttisen minimi huollon tarve, helppo korjattavuus, yleinen kenttäkelpoisuus. Hyvää on tietenkin vielä se jos osat ovat syystä tai toisesta globaalisti yleisiä ja hyvin saatavilla. Kestää pitäisi niin kuin entisaikojen bemarin ja toimia kaikissa Suomen keleissä ympäri vuoden.
Kuvittelisin että kehitysmaissa ja ehkä armeijoiden tai vaikka postinjakelun tarpeisiin on kehitettykin kalustoa. Mutta luulo ei ole tiedon väärti.
Mikä olisi lähimpänä tätä, kun kyse on uutena ostettavista tai ainakin suht lähiaikoina valmistetuista pyöristä?
Entä saako jotain tällaista kilpiin Suomessa?
----
Heräsi hirmuinen perusvehkeen omistamisen halu, kun heitin reilu 35 vuotta vanhalla 350cc CeeBeellä leppoisan lenkin takateillä aina sorauria myöten. Tuntui että koko maaseutu hymyilee ja lehmätkin morjenstavat. Kaukana kavala maailma! Vanhojen pyörien jatkuva rassaaminen ei vain oikein sovellu aikabudjettiin.