• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Paskimmat hanskat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JanMac
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JanMac

New member
Ostin joskus mopoilua aloittaessani Sinisalon Hipora kalvolliset ajohanskat, kuvittelin ostavani hyvät olihan hintakin jotain 60e.
Totuus oli/on se ettei surkeampia tekeleitä voi olla, ei vaikka yrittäisi. Muuttuvat meinaan sisältä kosteiksi ja kylmiksi muutamassa minuutissa ei auta vaikka olisi helle ulkona - kädet kalman kaltaisessa "litkussa"
Ja kun sataa ei voinut erottaa onko kädet märät sadavedestä vai muusta kosteudesta. Räpylät kuitenkin olminvalkoiset Täysin pers#&¤tä siis !
033102ass_1_prv.gif

Olin heittämässä roskiin, mutta ajattelin vielä ennen viimeistä tuomiota purkaa/ihmetellä/korjata nämä ihmetekstiilit. Sisähanska nurinpäin ja reikä kylkeen, sitten se iso valkoinen superhessu (hipora) käsine mäelle.
Sisähanska takaisin ja testaamaan.  

>> HOHOO ! Tilanne korjattu nyt kyseessä normaalin lämmin käsine joka pitää tuulta yms hyvin. Homehtuneen kalan hajun hiljalleen hälventyessä voin onnitella itseäni kun en heittänyt vielä pois näitä aivan kelpo tekeleitä.
Niin ja vielä valutin sen superhessu osan täyteen vettä, seurauksena tusina pikkuriikkistä vesisuihkua joka suuntaan  
062802jumpie_prv.gif
Hyvin pitää sadetta  ....

Edit: Sateen sattuessa kumikäsineet mukana, mihin tarvitaan hiporan kaltaisia hikikalvoja ?

Minä totesin saman asian Hanx:in Hipora kalvolla varustetuilla ajohanskoilla, kädet hikoilee tosi paljon. Mutta sitten on toiset Richa:n myös Hipora kalvolla olevat hanskat ja niissä ei hikoile kädet, ovat todella hyvät hanskat, satoi tai paistoi.
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Eipä kyllä oo nuo Sweepin S2R Evolution-hanskat sen paremmat, hinta 79 € ja toiset menossa tänä kesänä. Tuskin olisin toisia enää ostanu, takuuseen sentään antovat Eurobikeristä. Ekat kulu puhki 3 kuukaudessa kolmesta kohtaa, mm. peukun päästä! Toisista jo saumat repsottaa ja tarranauhat on puoliks irti. Todella paskaa laatua! Ja noilla ei oo sitten kaatuiltu, ihan on matka-ajossa lahonneet.

Hyviä kalvollisia käsineitä on yllättävän vaikea valmistaa. Mutta ostaessa kannattaa katsoa onko kalvokäsineissä semmoinen kohta, josta vesihöyry (hiki) pääsee poistumaan. Hipora kalvona on ihan OK, jos käsine suunnitellaan oikein. Esim. mun nahkakäsineissä on peukalon ja etusormen yläpuolella harvahko kangas, josta kosteus pääsee poistumaan ajoviimaan ja eipä ne hikoilekkaan niin kuin vanhat IXS:n käsineet. Lievästi sanottuna ne IXS:t haisi todella vastenmieliselle.

Olen myös kerran erehtynyt ostamaan hipora kalvolliset hanskat, taisivat olla yamaha merkkiset. Huonompia hanskoja saa hakea...
Nyt on goretex kalvolliset hanskat jotka ovat aivan loistavat. Kannattaa katsoa vielä että gore kalvo on hanskoissa sellaista mallia että se on muotoon valettu, eli ei ole kalvossa mitään saumoja -> pitää vettä ja hengittääkin sopivasti.

Meillä on MP-Asun Hipora-kalvolliset nahkahanskat ja ovat toimineet hyvin, kumppani pitää niitä jopa kesähelteillä. Itse käytän niitä vain sateella, ovat mielestäni vähän tönköt kun ovat pienintä kokoa ja silti tuntuvat olevan liian isot ja paksut avaamaan visiiriä ajaessa. Hyvin pitävät vettä, mutta tuntuvat ehkä hieman kosteilta kun nahka kastuu kunnolla. Itse en ainakaan mitään tekstiilihanskoja huolisi, kyllä niiden nahkaiset olla pitää.
062802moto_prv.gif

Back