Itse etsiskelin myös Pasooni (750) renkaita ja huomasin että tällä hetkellä vakiokokoisia on hankala on saada...tai siis ei saa kun ovat loppuneet Euroopasta. Etupyörän kanssa ei ole ongelmia koska eteen käy korkeampiprofiilinen rengas, lokaria vaan joutuu vähän nostamaan. Itse laitoin eteen 130/70R16 renkaan ja ajo-ominaisuudet parani kertaheitolla. Taakse kun etsin rengasta huomasin reifenversandin sivuilla semmoisen koon kuin 160/70R16 ja ajattelin ottaa riskin ja kokeilla koska renkaan hinta ei ollut kuin reilu 140 euroa (etu ja takarengas postikuluineen yht. 280 e kotiin toimitettuna). Kyseistä rengaskokoa ei ainakaan reifenilta löydy kuin Metzeleriltä, mutta vaikuttaapa ainakin näin ekan 150 kilsan ajon jälkeen varsin hyvältä renkaalta. Eli rengas on Metzeler ME1 CompK.
Ilmeisesti rengasta ei ole suunniteltu ihan noin leveälle vanteelle koska nyt kun rengas on vanteella, sen leveys on n. 175 mm. Vanhan leveyshän oli 160. Jotta renkaan saa mahtumaan swingiin, pitää ketjuja pidentää parilla lenkillä. No sen jälkeen ongelma oli siinä että ketjut jäivät liian löysiksi vaikka säätö oli maksimissaan. Vaihdoin sitten myös takarattaan kolme piikkiä isommaksi eli 41 piikkiseksi. Nyt ketjut ovat sopivan mittaiset ja säätövaraa kiristämiseen jäi vielä reilusti. Sitä en tiedä tuleeko aivan uusien ketjujen kanssa ongelma, sillä säätövaraa ketjujen löysäämiseen ei juurikaan ole.
Ekat 150 kilsaa siis ajettu uusilla renkailla ja ajo-ominaisuudet muuttuivat kertalaakista. Renkaiden pito ei vielä edes ole parhaimmillaan kun 'sisäänajo' renkaissa vielä kesken, mutta jo tämän ajon perusteella pitoa löytyy ihan toisella tavalla kuin ennen. Eturenkaan kanssa ei mitään ongelmia kunhan nostaa lokaria. Takarenkaassa huomasin ajolenkin jälkeen semmoisen miinuspuolen että ketjut hiertävät rengasta (mitä ei tapahtunut kuin Paso oli pukkien päällä). Mutta niin paljon ketjut tuskin rengasta hiertävät että se kuluisi puhki...aika näyttää. Täytyy kokeilla kääntää takaratas toisinpäin, sillä saa ketjuja vähän kauemmas renkaasta. Ketjujen hiertämistä lukuunottamatta muita huonoja puolia en ole löytänyt ja ainakin vielä olen erittäin tyytyväinen kokeiluun.