• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pason 160/60/16 rengas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Skimi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Skimi

New member
Sattuisiko joku tietämään mistä löytyisi Pasoon takanakki? Käykö joku muu koko kuin 160/60/16"- eli onko omakohtaisia kokemuksia? Soitellut useampaankin paikkaan, mutta ei-oota tarjottu. Saksanmaalta koittanu tilata, mutta varastossa ei sieläkääm tunnu tota kokoa olevan. Omasta on kankaat näkyvissä ja kesä vasta alussa.
nixweiss.gif

Saako Org! shopista?
Näkyypä saavan: Tuotenro 2005240, MICHELIN 160/60 ZR16 X TL M 59 68 W, 203.13 eur.

Taas se .org-shoppi näytti kuluttajaystävällisen hinnoittelun mallia...  
smile_org.gif
Kyseessä siis tasan sama rinkula kuin tuolla yllä EMC:stä "löytämäni".

Edit: euromerkki ei näkynytkään...

Joo, siis pitäisi saada, mutta ei vaan saa. Viime viikolla viimeks tiedustelin asiaa. Oli muutkin samaa kyselleet ja tilaus sisällä, mutta ei vaan kuulu,ei näy. Vissiin varastot loppu koko euroopassa, tms..
baaa.gif

Tiedustelin ko. rengasta jokin aika sitten Suomen Micheliniltä ja tässä vastaus kokonaisuudessaan:

"Terve

Olen odottanut viimeisintä tietoa ja tilanne on  edelleen huono tätäkin sesonkia ajatellen. Mahdollista valmistus ajankohtaa ei ole päätetty  ja sen mukaan ei renkaita ole saatavana ainakaan pariin kuukauteen. Tilanne on vaikea koska sopivaa korvaavaa tuotetta meillä ole saatavana.

Terveisin  

Kalevi Lappalainen

MICHELIN NORDIC
Oy Suomen Michelin Ab"

Itse etsiskelin myös Pasooni (750) renkaita ja huomasin että tällä hetkellä vakiokokoisia on hankala on saada...tai siis ei saa kun ovat loppuneet Euroopasta. Etupyörän kanssa ei ole ongelmia koska eteen käy korkeampiprofiilinen rengas, lokaria vaan joutuu vähän nostamaan. Itse laitoin eteen 130/70R16 renkaan ja ajo-ominaisuudet parani kertaheitolla. Taakse kun etsin rengasta huomasin reifenversandin sivuilla semmoisen koon kuin 160/70R16 ja ajattelin ottaa riskin ja kokeilla koska renkaan hinta ei ollut kuin reilu 140 euroa (etu ja takarengas postikuluineen yht. 280 e kotiin toimitettuna). Kyseistä rengaskokoa ei ainakaan reifenilta löydy kuin Metzeleriltä, mutta vaikuttaapa ainakin näin ekan 150 kilsan ajon jälkeen varsin hyvältä renkaalta. Eli rengas on Metzeler ME1 CompK.

Ilmeisesti rengasta ei ole suunniteltu ihan noin leveälle vanteelle koska nyt kun rengas on vanteella, sen leveys on n. 175 mm. Vanhan leveyshän oli 160. Jotta renkaan saa mahtumaan swingiin, pitää ketjuja pidentää parilla lenkillä. No sen jälkeen ongelma oli siinä että ketjut jäivät liian löysiksi vaikka säätö oli maksimissaan. Vaihdoin sitten myös takarattaan kolme piikkiä isommaksi eli 41 piikkiseksi. Nyt ketjut ovat sopivan mittaiset ja säätövaraa kiristämiseen jäi vielä reilusti. Sitä en tiedä tuleeko aivan uusien ketjujen kanssa ongelma, sillä säätövaraa ketjujen löysäämiseen ei juurikaan ole.

Ekat 150 kilsaa siis ajettu uusilla renkailla ja ajo-ominaisuudet muuttuivat kertalaakista. Renkaiden pito ei vielä edes ole parhaimmillaan kun 'sisäänajo' renkaissa vielä kesken, mutta jo tämän ajon perusteella pitoa löytyy ihan toisella tavalla kuin ennen. Eturenkaan kanssa ei mitään ongelmia kunhan nostaa lokaria. Takarenkaassa huomasin ajolenkin jälkeen semmoisen miinuspuolen että ketjut hiertävät rengasta (mitä ei tapahtunut kuin Paso oli pukkien päällä). Mutta niin paljon ketjut tuskin rengasta hiertävät että se kuluisi puhki...aika näyttää. Täytyy kokeilla kääntää takaratas toisinpäin, sillä saa ketjuja vähän kauemmas renkaasta. Ketjujen hiertämistä lukuunottamatta muita huonoja puolia en ole löytänyt ja ainakin vielä olen erittäin tyytyväinen kokeiluun.

Huono homma jos ketjulinja menee viduilleen, en suosittele :(
Eli siis pelkkää takaratasta ei kannata kääntää. Voiko eturatasta millään siirtää sen vertaa että tulisi samaan linjaan takarattaan kanssa jos takarattaan kääntäisi? Vai onkohan mitään muita konsteja jolla ketjuja saisi vähän irralleen renkaasta?

Eli siis pelkkää takaratasta ei kannata kääntää. Voiko eturatasta millään siirtää sen vertaa että tulisi samaan linjaan takarattaan kanssa jos takarattaan kääntäisi? Vai onkohan mitään muita konsteja jolla ketjuja saisi vähän irralleen renkaasta?
Jos saat jostain sopivan levittävän eturattaan niin sehän auttaisi. Onko pasossa suora ratas vai onko se jo alkujaan ulospäin levittävä? Pelkkää takaratasta ei kannata siirtää ulommas

Tiedustelin ko. rengasta jokin aika sitten Suomen Micheliniltä ja tässä vastaus kokonaisuudessaan:

"Terve

Olen odottanut viimeisintä tietoa ja tilanne on  edelleen huono tätäkin sesonkia ajatellen. Mahdollista valmistus ajankohtaa ei ole päätetty  ja sen mukaan ei renkaita ole saatavana ainakaan pariin kuukauteen. Tilanne on vaikea koska sopivaa korvaavaa tuotetta meillä ole saatavana.

Terveisin  

Kalevi Lappalainen

MICHELIN NORDIC
Oy Suomen Michelin Ab"
UUTISIA:

Em. edustaja Suomen Micheliniltä soitti minulle juuri, ja kertoi M59 160/60-16 -rengasta olevan tulossa Suomeen tämän viikon lopulla 10 kpl. 6 kpl pitäisi tulla Stormille ja loput Nakkilaan. Misukan listahinta lienee vielä se 315 €, mutta silti. Että arvon pasunistit olkaa hyvä ja varatkaa omanne.
smile_org.gif

Sieltä tosiaan soitettiin minulle kun olin asiaa aiemmin tiedustellut.

Palvelua!
idea3.gif

Onko mitään tietoa porukalla 130/60-16 ja 160/60-16 renkaista ?... Michelinin kataloogissa on "tuote", mutta lieneekö valmistuksessa v.2005 alussa ?

Vaihtoehtoisesti kait Metzelerin 120/80VB16 ME33 LaserCompK etuseksi ja 160/70VB16 ME1 CompK taakse..ovat vaan vähän korkeampia kuin alkuperäiset...

Tervehdys! Stormilla Konalassa oli molemmat eilen kun kävin omaan Pasoon vaihdattamassa takanakkia. Samalla tuli katseltua korvaavaa vaihtoehtoa jatkossa takarenkaaksi, koko oli kylläkin 140/70/16", mutta hinta jotain 75 euron luokkaa!!! Äkki silmäykseltä näytti käypäseltä. Oli kuitenkin oma nakki jo hommattu, joten ei tullut kokeiltua vanteelle, mutta aikomus olisi kunhan tää on ajettu loppuun. Misukan hinta oli jotain 315.- euron pintaan ellen väärin muista. Kannattaa soittaa ja kysästä. Jos päädyt halvempaan tai johonkin muuhun, niin ilmoittelehan kuinka kävi.
062802moto_prv.gif

Jep, eli vielä sen verran, että se 140/70/16" takanakki oli merkkiä Kenda ja malli K671.

Jos joku tarvitsee Pason alkuperäiskokoista takarengasta eli Misukan 160/60-16 niin mulla ois yks käytetty tarjolla. Pintaa siinä on keskellä 2-3 mm ja laidoilla 4,5 mm. Eli eihän siinä paljoo ole, mut menee hätätapauksessa hetken aikaa...siis jos oma takanakki on jo menny silestoneks ja uutta ei oo löytyny ni tästä lähtee edullisesti. Jos jotakuta kiinnostaa niin heittäkää tarjouksia sähköpostilla, tpoyhonen@hotmail.com

Back