Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kannattaisi ottaa ellei taskusta löydy tosiaan sitä oikeaa henkilöllisyystodistusta. Itse olen kerran suoriutunut pääsemään Tanskaan ajokortilla, mutta paluu olikin hieman haastavampaa. Ajokortti kun tosiaan ei ole henkilöllisyystodistus, siitä kun puuttuu henkilön kansallisuus.Huomenna menossa Köpikseen, enkä ajatellut ottaa passia mukaan. Ajokortti toimii Pohjoismaissa ihan hyvin.
mutta miksi tehdä asiat itselleen helpoksi, jos voi aika pienellä vaivalla tehdä ne vaikeiksikin....Jos helpolla haluaa päästä niin sitten passi mukaan, eipähän tule ongelmia.
Onks tästä kauankin aikaa?Hyvin pärjää ajokortilla, erityisesti pohjoismaissa, mutta myös sivistyneessä Euroopassa. Kerran on Helsinki-Frankfurt lennolla nillitetty passin puutteesta, mutta siitäkin selvittiin pienellä lisäkierroksella lähtöselvitystiskille, jossa setä kirjasi matkatietoihin että "matkustaa ilman virallista henkilökorttia omalla vastuulla" tms. Ja matka jatkui...
Jos helpolla haluaa päästä niin sitten passi mukaan, eipähän tule ongelmia.
Kotiinpäin (kotimaahan) kyllä pääsee, jos uskovat kansallisuuden, mutta lentoyhtiöt eivät vie paperittomia muuhun suuntaan, koska ovat sopimusten mukaan velvollisia omalla kustannuksellaan palauttamaan matkustajan, jos dokumentit eivät kelpaa saapumispäässä.Onks tästä kauankin aikaa?Hyvin pärjää ajokortilla, erityisesti pohjoismaissa, mutta myös sivistyneessä Euroopassa. Kerran on Helsinki-Frankfurt lennolla nillitetty passin puutteesta, mutta siitäkin selvittiin pienellä lisäkierroksella lähtöselvitystiskille, jossa setä kirjasi matkatietoihin että "matkustaa ilman virallista henkilökorttia omalla vastuulla" tms. Ja matka jatkui...
Jos helpolla haluaa päästä niin sitten passi mukaan, eipähän tule ongelmia.
Viime syksynä työkaveri jäi Seutulan kentälle, kun oli ottanut vahingossa vanhentuneen passinsa mukaan. Stuttgarttiin oltiin matkalla, Köpiksen kautta.
Jeps, Köpikseen ja takaisin on nyt lennelty pelkän ajokortin voimin, niin kuin lukuisat kerrat aikaisemminkin. Kumpaankaan suuntaan ei kyllä ketään erityisemmin kiinnostanut sitä edes katsoa. Niinhän se on, että Pohjoismaissa saa reissata ihan vapaasti ilman mitään matkustusasiakirjaa, eikä ikinä ole tullut tilannetta vastaan, etteikö ajokortti olisi kelvannut henkilöllisyyden todistamiseen.Kannattaisi ottaa ellei taskusta löydy tosiaan sitä oikeaa henkilöllisyystodistusta. Itse olen kerran suoriutunut pääsemään Tanskaan ajokortilla, mutta paluu olikin hieman haastavampaa. Ajokortti kun tosiaan ei ole henkilöllisyystodistus, siitä kun puuttuu henkilön kansallisuus.Huomenna menossa Köpikseen, enkä ajatellut ottaa passia mukaan. Ajokortti toimii Pohjoismaissa ihan hyvin.