Jalase
New member
Pätkiipätkii...
Pyörä tuli mulle vajaakäyntisenä. Erinäisten osienvaihtojen ja testien jälkeen ongelma kohdistui ykköskaasuttimeen. Useamman puhdistuksen ja ultrapesun jälkeen Ebaysta tuli ’uusi’ kaasari ja myös yksi pytty tuntui taas olevan pelissä mukana, mutta ei moottori siltikään ole kunnolla toiminut. Varsinkin pintakaasulla moottori ’rötää’ ja ’papattaa’ oudosti. Seosruuvia on säädelty ja neulan asentoa on muuteltu, mutta mikään ei tunnu auttavan. Jossain vaiheessa huomasin, että 2 tulppa on aivan nokinen. Sen kun putsaa niin vähän aikaa tuntui toimivan paremmin ja sitten taas nokeentuu ja rötääminen pahenee. Ajattelin että bensapinta on ehkä liian korkea tuossa yhdessä, mutta päinvastoin se olikin matalampi kuin muissa
Mistä se kertoo?
No tarina jatkuu siten että jälleen kerran kaasarit pöydälle ja olinkin löytävinäni pienen tukoksen kakkoskaasarin tyhjäkäyntipiiristä. Sen avattuani testilenkille ja pyörä toimikin ’paremmin kuin koskaan aiemmin mulla’ n. 50km jonka jälkeen alkoi taas vi..nmoinen pätkiminen ja yksi pytty oli selvästi pois pelistä. Tässä vaiheessa ajattelin että vaihdan ne alkuperäisen näköiset tulpanjohdot uusiin. Uudet johdot kiinni niin käy VIELÄKIN paskemmin! Käy ehkä kahdella tai kolmella pytyllä ja muutaman sekunnin väliin ampuu putkessa oikein kunnolla.
Merkillistä. En laittanut uusiin johtoihin niiden päällä olevia jotain ’suojamuovieristeitä’ voiko ne vaikuttaa noin paljon? Onko johdoissa jotain eroja? Nämä uudet ovat kuparia ja samanpaksuiset kuin edelliset.
Tässä välissä on koitettu vaihtaa tulppia ristiin ja puolia toisiinsa (myös kolmatta puolaa), mutta niillä ei ole vaikutusta.
Pyörässä on tod. avara Hindlen putkisto, suuttimet pykälän verran isommat ja joku eialkuperäinen syttypyörä. Kaasarit on siis ultrapesty ja puhdisteltu ja synkattu nyt useasti.
Akku on varmaankin aika vanha, mutta käymään lähtee aina hyvin sekä kylmänä että kuumana.
Alkup. syttypyörän tilasin Ebaysta ja se olisi nyt Postissa noudettavissa.
Pyörä tuli mulle vajaakäyntisenä. Erinäisten osienvaihtojen ja testien jälkeen ongelma kohdistui ykköskaasuttimeen. Useamman puhdistuksen ja ultrapesun jälkeen Ebaysta tuli ’uusi’ kaasari ja myös yksi pytty tuntui taas olevan pelissä mukana, mutta ei moottori siltikään ole kunnolla toiminut. Varsinkin pintakaasulla moottori ’rötää’ ja ’papattaa’ oudosti. Seosruuvia on säädelty ja neulan asentoa on muuteltu, mutta mikään ei tunnu auttavan. Jossain vaiheessa huomasin, että 2 tulppa on aivan nokinen. Sen kun putsaa niin vähän aikaa tuntui toimivan paremmin ja sitten taas nokeentuu ja rötääminen pahenee. Ajattelin että bensapinta on ehkä liian korkea tuossa yhdessä, mutta päinvastoin se olikin matalampi kuin muissa
Mistä se kertoo?No tarina jatkuu siten että jälleen kerran kaasarit pöydälle ja olinkin löytävinäni pienen tukoksen kakkoskaasarin tyhjäkäyntipiiristä. Sen avattuani testilenkille ja pyörä toimikin ’paremmin kuin koskaan aiemmin mulla’ n. 50km jonka jälkeen alkoi taas vi..nmoinen pätkiminen ja yksi pytty oli selvästi pois pelistä. Tässä vaiheessa ajattelin että vaihdan ne alkuperäisen näköiset tulpanjohdot uusiin. Uudet johdot kiinni niin käy VIELÄKIN paskemmin! Käy ehkä kahdella tai kolmella pytyllä ja muutaman sekunnin väliin ampuu putkessa oikein kunnolla.
Merkillistä. En laittanut uusiin johtoihin niiden päällä olevia jotain ’suojamuovieristeitä’ voiko ne vaikuttaa noin paljon? Onko johdoissa jotain eroja? Nämä uudet ovat kuparia ja samanpaksuiset kuin edelliset.
Tässä välissä on koitettu vaihtaa tulppia ristiin ja puolia toisiinsa (myös kolmatta puolaa), mutta niillä ei ole vaikutusta.
Pyörässä on tod. avara Hindlen putkisto, suuttimet pykälän verran isommat ja joku eialkuperäinen syttypyörä. Kaasarit on siis ultrapesty ja puhdisteltu ja synkattu nyt useasti.
Akku on varmaankin aika vanha, mutta käymään lähtee aina hyvin sekä kylmänä että kuumana.
Alkup. syttypyörän tilasin Ebaysta ja se olisi nyt Postissa noudettavissa.