• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Paukahdus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja katriina
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

katriina

New member
Mistähän voisi johtua kun töyssyyn tai kuoppaan ajaessa kuuluu paukahdus jostain? Ei ihan hitaalla vauhdilla jos tulee riittävän "pehmeästi", mutta reippaalla vauhdilla ääni on selvä ja iskee takapuoleen. Onkohan korjattavissa säädöillä vai mahtaako mennä esim iskarit tms kokonaan uusiksi? Pyörä on mulla uusi, joten en tiedä kuinka tuoreesta asiasta on kyse. :orgmp2:

Kerropa ensin muutamia ykstyiskohtia:

Mikä pyörä?
Onko takaiskarissa jousen esijännityksen säätö ja missä asennossa?
Tarkoitat ilmeisesti sitä että monttuun tai pattiin ajaessa takajousituksesta kuuluu ääni ja tunnet iskun takalistossasi?

Pyörä on Honda Shadow 750. Ei hajuakaan tuosta säätöjutusta. Enkä myöskään tiedä mistä ääni kuuluu. Sanoisin että jostain takaa...

Pyörä on Honda Shadow 750. Ei hajuakaan tuosta säätöjutusta. Enkä myöskään tiedä mistä ääni kuuluu. Sanoisin että jostain takaa...

Ja mikä vuosimalli?
Pikaisella haulla pitäisi olla takaiskareissa jousen esijännityksen säätö, jolla voi yrittää korjata tilanne.
Eikö ole ketään tuttua motoristia joka katsoisi pyörääsi?
Apua voisi saada kertomalla missä asustelet?

Noo, sellanen kovahko kolahdus.
Joo, enköhän mä jonkun motoristin tyngän saa sitä kattomaan. Tai sit saavat huollon yhteydessä tutkia. Aattelin vaan että josko täällä olis joku tietäjä tiennyt heti mistä on kyse...

Noo, sellanen kovahko kolahdus.
Joo, enköhän mä jonkun motoristin tyngän saa sitä kattomaan. Tai sit saavat huollon yhteydessä tutkia. Aattelin vaan että josko täällä olis joku tietäjä tiennyt heti mistä on kyse...

Tietäjiähän täällä on pilvin pimein, mutta taitaa mennä näin etäyhteydellä arvauksen puolelle:D
Eli epäilen iskareiden pohjaavan joka voi helpottaa jousen esijäänitystä kiristämällä.

Tai joku on kiinnittänyt sivulaukkutelineen iskaripultteihin kiinni, molemmista päistä :grin:

Back