• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Paypal vinksu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaska_73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jaska_73

MotOrg ry
Ensimmäistä kertaa tuli sitten vastaan yritys jenkkien maasta joka kusetti kaupoissa.

Sovin yrityksen kanssa että lähettää mun tuttavalle tavaraa Floridaan, joka oli siellä jouluna lomailemassa. Eipä vaan stanan paskiainen saanut asiaa hoidettua. Tuttava palasi 8.1 takaisin Suomeen eikä ollut pakettia saanut. Tuttava omistaa oman osakkeen tuolla ja sitä kautta häneltä löytyy myös fyysinen ositekkin sinne. Hän oli itselleenkin tilannut tavaraa sinne ja kaikki oli tullut prille kuten pitikin. Hän oli jättänyt vielä "managerillensakkin" ohjeet kuinka toimia jos paketti sattuisi tulemaan. Kyseinen yritys ei toimittanut minulle mitään seurantakoodia vaikka sitä useasti pyysin. No lopulta kyllästyin ja tein reklamaation Paypalille. Neljä päivää yritin Paypalin välityksellä saada yhteyttä, mutta ei mitään vastausta, joten päätin siirtää asian selvittelyn Paypalin hoidettavaksi. He saivatkin yritykseltä lopulta USPS:n seurantakoodin. Kävin katsomassa mitä koodilla löytyy, niin johan oli ylätys kun tavara oli lähetetty 7.1 ja se oli vastaanotettu 15.1 Los Anglesin lähistöllä. No taas viestiä Paypalille että nyt ei kyllä asiat täsmää. Paypal tekikin asiassa ratkaisun, minun edukseni että mulle rahat takaisin.  
062802jumpie_prv.gif

Mutta asiahan ei aivan näin helposti menekkään. Yrityksen Paypal tilin saldo on pyöreät 0 $. Eli heti en saisi rahojani takaisin vaan Paypalin pitää neuvotella yrityksen kanssa palauttamisesta. Mutta tässä astuukin nyt sitten apuun tuo VISA kortti. Koska olen tehnyt ostokseni VISA-kortilla saan rahani takaisin luottokunnasta, kun tein sinne reklamaation. He sitten taistelevat asiasta tuonne rapakon taakse. Jos olisin siirtänyt rahaa omalta tililtäni tuonne Paypal-tililleni, niin ei olisi takuita rahojen takaisin saamisesta. Tästä vedän kyllä itse sen päätelmän että koskaan en maksa Paypal tililtä suoraan, vaan aina VISA-kortin kautta. Ei Paypal nyt niin 100% varma tsydeemi maksamiseen ole.

Toi VISA-homma on kyllä totta..Luottokunta korvaan monesti, jos olet vain maksanut luottokortilla.Itse maksan myös aina Visalla, jos on vähänkin "epävarmempi/uudempi" tilanne.

Niin ei kai kukaan sinne paypal tilille rahaa hilloo?

Paypal veloittaa ostokset luottokortilta case by case ainakin meikäläisellä - olisko se sit tuplaturva...

Paypal veloittaa ostokset luottokortilta case by case ainakin meikäläisellä - olisko se sit tuplaturva...
Kaikki kun eivät vain käytä tota Paypalia VISA:n kautta vaan siirtävät sinne rahaa omalta tililtä. Kaikilla kun ei ole tuota VISA-korttia hommattuna, mutta tämän tapauksen jälkeen kyllä suosittelen sitä kaikille.

Englannista kun tilasin kamoja, eivätkä ne ikinä tulleet Suomeen, niin Paypal ilmoitti että rahat voin saada heidän kauttaa puolessa vuodessa(?!). Onneksi olin maksanut Paypalin tilille masterilla ja luottokunta hoiteli reklamaation noin viikossa.

Juurikin se. Ei tarvitse antaa luottokortin tietoja puljulle jonka kanssa asioi... Ainut syy miksi käytän itsekin paypalia, enkä pelkästään masteria.
thumbs-up.gif

Juurikin se. Ei tarvitse antaa luottokortin tietoja puljulle jonka kanssa asioi... Ainut syy miksi käytän itsekin paypalia, enkä pelkästään masteria.  
thumbs-up.gif
Mikään ei ole varmaa. Tuli esiin "hauska" yhteensattuma, kun olin avannut itselleni paypal-tilin marraskuun lopussa. Ensimmäiset ostokset tein joulukuun alkupuolella ja loppupuolella visaltani oli jo rahoja siirretty kahdelle eri pokerifirmalle luvatta. En tiedä missä epärehellisyys on tapahtunut paypalilla vai oliko jossain kaupassa otettu kortista tiedot talteen.

Yhden UK ostoksen jouduin laittamaan "resolution centteriin" ja Bike Devils palautti fyrkat seuraavana päivänä siitä kun olin reklamoinut.

No näyttääpä muillakin olleen samansuuntaisia jongelmia.

En kyllä jaksa olla ihmettelemättä että mikä järjenjättiläinen viitsii moista harrastaa. Itse jos tekisin kauppaa niin tasan tarkkaan kaikki olis samalla viivalla ja mieluusti tekisin kauppaa ulkomaanelävienkin kanssa. No onneksi nuo kusipäät taitaa olla kuitenkin harvassa, toivottavasti. Mutta ei kai tässä kuitenkaan uskoaan voi ulkomailta tilaamiseen menettää ja jatkossa kun muistaa vain ja ainoastaan käyttää VISA-kortti Paypalin kautta, niin ei tarvi murehtia niiden korttitietojenkaan joutumisesta vastapuolelle.  
wink.gif

No näyttääpä muillakin olleen samansuuntaisia jongelmia.

En kyllä jaksa olla ihmettelemättä että mikä järjenjättiläinen viitsii moista harrastaa. Itse jos tekisin kauppaa niin tasan tarkkaan kaikki olis samalla viivalla ja mieluusti tekisin kauppaa ulkomaanelävienkin kanssa. No onneksi nuo kusipäät taitaa olla kuitenkin harvassa, toivottavasti. Mutta ei kai tässä kuitenkaan uskoaan voi ulkomailta tilaamiseen menettää ja jatkossa kun muistaa vain ja ainoastaan käyttää VISA-kortti Paypalin kautta, niin ei tarvi murehtia niiden korttitietojenkaan joutumisesta vastapuolelle.  
wink.gif
No en tiedä kenen kautta minun korttitietoni lähtivät eteenpäin, en tiedä onko syy paypalissa, mutta sen jälkeen lähti minun visalta massia . Luottokunnan riskienhallinnassa sanoivat, että epärehellisiä on joka puolella jotka kauppaavat tietoja eteenpäin.
Visalla kun maksaa saa rahat takaisin, ainakin minä sain.

Mä olen välttynyt pahimmilta kusettajilta runsaan 3 vuoden käytön aikana. Ostoksia on kertynyt eri puljuilta n. 100kpl tuona aikana.

Eräältä Saksalaiselta puljulta ei alkanut kertaalleen led-takavaloja kuulumaan. Aloin kyselemään perään, kun 3 viikkoa ostoksesta oli kulunut.. meni viikko/pari eikä mitään vastauksia. Sitten vaihdoin omaan kieleensä ja uhkasin poliisilla yms. niin tavara sitten saapuikin jokusen päivän päästä. Viesteihin ei kyllä edelleenkään koskaan tullut mitään vastauksia
biggrin.gif
.

Mutta hyvin on hommat toiminut ja tosiaan tuo ns. double-check toimii hyvin. Paypalin oma + viime kädessä sitten Luottokuntaan reklamaatiota jos hommat pissii kintuille.

- P

Back