Ennen välitysten lyhentämistä 3500r oli alaraja, jota kannatti käyttää. Nyt piikin pienemmällä eturattaalla voi ajella 3000r kellossa kaupungin ruuhkissa. Sillä akran kartalla se ei varmasti käy laihalla. Kovemissa vedoissa porukalla on seokset pyörinyt jossain 12.5 nurkilla ja se on kyllä mielummin paksulla kuin laihalla. Tuolla tune-eculla voi säätää bensakarttaa juuri niin kuin tykkää. Anturi putkeen ja säätöä.
Maffia tuossa ei tartte kun ruiskulla on tiedossa imuilman lämpötila ja kaksi mappia kertoo alipaineen (yksi per pytty). Toisaalta voisit ostaa wideband commanderin, ajaa seokset autotunella kohdalleen, flashata ruiskun commanderin säädöille ja sen jälkeen myydä tarpeettomana pois.
Vie se penkkiin jonnekin, missä suostuvat ottamaan sopat ja tehot. Sitä ennen kannattaa laittaa esim. y-putkeen lambda-anturille holkki. Saa sitten anturin penkissä kiinni. Saattaa olla että alkuperäisiä holkkejakin voisi käyttää, mutta en oo katsonut mitä kokoa ja millaisella kierteellä ne ovat. Pääasia, että anturi on riittävän kaukana sekä kannesta, että vaimentimista. Liekki ei saa nuolla anturia ja paluupulssi ei saa liikaa kuskata raitista ilmaa takaisin putkistoon. Pintakaasulla sopat ovat laihan puoleiset, nin kauan, kun lambdat ovat käytössä. Ne säätävät seoksen pienellä kuormalla stoikiometriseksi. Se ei pientä nykimistä lukuunottamatta haittaa. Kyllä se kone kakkua saa, kun torven kääntä kunnolla auki. Sen oot varmaan huomannu jo tankkauksissakin
Se yleismallinen kartta kyllä korjaa ne kohdat, jotka ovat säädetty laihalle päästötestejä ajatellen. Uskoisin, että voit ihan rauhassa ajella sillä "akrojen kartalla". Jos asia kuitenkin mietityttää, niin vie penkkiin jonnekin missä saat seokset tai osta itselles laajakaistalambdamittari. Ducateja on vuosikymmenet ajeltu Ducati performance ecuilla, eikä nekään laihalla käy. Ne ovat niin ikään yleismallisia ja ajavat asiansa kohtuullisesti. Voisi karrikoidusti sanoa, että se akran kartta on se oikea kartta ja vakiokartta on päästönormeja silmälläpitäen rukattu päästöt minimiin versio.