PCIII Daytonaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Joku kirjoitteli jonkun aikaa sitten laittaneensa Powercommander 3 :en Daytonaan. Itsellä on  -99 Daytona ja olen ajatellut samaa, onkohan palstalaisilla kokemusta asiasta?

Tsekkaapa tämä ensin. On ainakin harkinnan arvoinen, jos tykkää vähän puljata itsekin asioiden kanssa. Itse myös ajattelin tuota PCIIIa aikanaan, mutta pikkuhiljaa alan taipua tuon Tuneboyn suuntaan.

Varmasti PClläkin saa tuloksia aikaan ja ehkä helpomminkin kun sille löytyy valmiit dynot ja säätäjät. Mutta uskoisin että tuo TB on loppujen lopuksi parempi ratkaisu. Sillä kun saa tarkasti säädettyä esim. sytkäkartan kun vaan malttaa ensin hiukan opiskella. Tai sitten jos löytää asiansa osaavan dynosäätäjähepun joka ei karsasta muita lähestymistapoja PCn lisäksi. Semmosia huhuja vaan liikkuu että nuo Dynojet Approved Tuning Centerit ei enää huolis säädettäväks muita kuin vain heidän omalla voimakomentajalla varustettuja pyöriä..

TB:hen vielä plussana, että osaa lukea ECU:n sisältä mm. vikailmot sekä testata anturit. Ei tarvitse arvailla miksi se MIL valo palaa.

Tuotahan tässä nyt aprikoin että kumpaan kallistuisin, Tuneboy / Powercommander. Tuneboyn plussat kyllä tiedänkin, PC:ssä tulee se plussana että "tuttu" säätäjä hanskaa sen hyvin ja tekee oman mapin tuohon mun trumppaan pakettihintaan + säätää dynossa. Tuon TB:n kanssa on kyllä sekin etu ettei tarvi mitään ylimääräisiä palikoita ja piuhoja kytkeä ruiskujärjestelmään.

Ei taida mennä paljoo mettään jos väitän että toi -99 daytona on mun vanha? Taidettiin tästä kyseisestä aiheesta vaihtaa melko "asiantuntevia" (lue:kännisiä, ainakin meikäläisen osalta) mielipiteitä Brittirallissa, vai mitä?

Hinnoista: Tuneboyn hinnaksi taitaa jäädä n. 320€ veroineen ja tulleineen, mikäli niitä nyt maksaan joutuu (korjatkaa jos meni väärin). PC:n asennus ja penkitys mun kyselyjen mukaan liikkuu yli 500€:ssa. Tämä tietysti vain silloin jos joutuu normaalin hinnan Commanderista maksamaan... Pari sataa jäis penkittelyyn Tuneboylla, mikäli innostunu liike hommaan löytyy.

Perstuntumalla noi vehkeet on varmasti ihan samanlaiset, eli tehoeroa tuskin on minkäänlaista. Ominaisuuksia Tuneboysta toki löytyy enemmän, mutta onko se sitten hyvä vai paha? Meinaan vaan että osaamattomissa käsissä kyseisellä vehkeellä saa varmasti aikaan paljon kauheita asioita!
Pelkkä anturien testaus ja häiriövalon sammutus ei vielä paljon pelasta jos pyörässä on oikeesti vikaa. Ja osaahan se pyörä itekkin poistuneet häiriöt kuitata.

Pelkkä anturien testaus ja häiriövalon sammutus ei vielä paljon pelasta jos pyörässä on oikeesti vikaa. Ja osaahan se pyörä itekkin poistuneet häiriöt kuitata.
Kyllä se täällä periferiassa, missä lähimpään merkkihuoltoon on matkaa 200 km, alkaa vikatilanteissa TB hankkia hintaansa takaisin.
Jos mopo jää tielle niin käteen jää 3 vaihtoehtoa:
1. Hommaa vehjes lähimpään mopohuoltoon, joilla ei siis ole mitään Trumpan erikoistyökaluja ja joilla tästä syystä saattaa vian paikantamiseen mennä ylimääräistä aikaa.
2. Hommaa vehjes lähimpään merkkihuoltoon. Jos ei ajamalla pääse niin kuljetus voipi maksaa aika lailla.
3. Hommaa vehjes kotio ja säädä siellä.

Rahaa säästyy jos voi lähihuoltoon tai kotona säätäessä yrittää paikantaa vikaa ensin TBllä.

Jokainen voi arvioida paljonko rahaa olisi mennyt oman Trumpan lämpömittariongelman löytämiseen huollon kautta. Mittari ei suostunut nousemaan, jolloin vikakohtia voi olla termostaatti, lämpötila-anturi, ECU, johdotus ja itse mittari.
TB:llä vei n. minuutin testata tuo mittari ja todeta että vika on joko johdotuksessa tai mittarissa itsessään. Kauankohan paikallinen mopohuolto olisi tuota vikaa etsinyt, joka on vielä käytännössä mahdoton korjata.

Saa sitä rahaa varmaan menemäänkin jos alkaa TuneEditorilla säätämään ilman että tietää mitä tekee. Kannattaa muistaa että ei niitä kaikkia namiskuukkeleita tarvitse vääntää vain siksi että ne ovat olemassa.
TB:n mukana tulee kuitenkin valmiita karttoja melko liuta ja lisää saa ladattua T595.netistä jos ei valmiit kartat miellytä.

Jos tykkää seurata moponsa sielunelämää tarkemmin niin TB on siihen sopiva työkalu. Jos taas tykkää viedä moponsa viripajalle ilman enempää säätämistä niin sitten PCIII kehiin.

Ei taida mennä paljoo mettään jos väitän että toi -99 daytona on mun vanha? Taidettiin tästä kyseisestä aiheesta vaihtaa melko "asiantuntevia" (lue:kännisiä, ainakin meikäläisen osalta) mielipiteitä Brittirallissa, vai mitä?
Eipä mene mettään ollenkaan tuo väittämäsi, sun vanha pyörähän tuo on :-).

Eipä tainnu tästä threadista paljoo valinta-apua olla Commanderin ja Tuneboyn välillä.
Osta se Commanderi kun kuitenkin puoli-ilmaseks saat, pääset sitten ainakin pullisteleen että mullapas onkin tällänen, teilläpäs ei olekkaan, hehheh...
Ennen ja jälkeen dynokäyrät sähköpostilla mulle, tai vaikka tänne.

Back