• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pegaso strada kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja grondr
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

grondr

New member
Kiinnostaisi tietää vähän lisää tosta uudesta pegasosta...
Minkälaisia kokemuksia kyseisestä pyörästä? mitä tyyppvikoja? yms

Kokemuksia löytyy vain koeajosta mutta kerronpa niistä.

Tosi hauska pyörä ajaa mun mielestä. Suu oli virneessä koko koeajon ajan ja hauskaa oli. Helppo viedä ja hiekkateillä pyörä oikein anoo takapyörän kytkemistä luisuun. Trail malli toki on enemmän kotonaan alfaltin ulkopuolella muttei Stradakaan hiekkaa pelkää.

Moottori tuntuu enemmän tömäriltä kuin aiempi Rotaxin versio. Itse tykkään uudesta enemmän, vaikka tuntuikin vähän enemmän tärisevän... muistaakseni.

Perusideana voisi todeta että jos aiempi Pegaso oli enimmäkseen allround matkapyörä niin tämä on allround hauskanpitopyörä.

Ja tyyppivioista... ilmeisesti koneen ulkopinnoite voi olla herkkä lohkeilemaan irti. Ei kait muuta harmia ole kuin ikävä ulkonäkö? Sama pätee myös Yamahan XT:hen, siinä on sama kone.

Muutamia tapauksia on myös kuulunut joissa jäähdyttimen korkki on ollut viallinen ja aiheuttanut jotain ongelmaa. Ei siis mitään pahempaa ole ainakaan mulle kuulunut.

15 tkm kokemuksella: Hyvä ajettava, helppo huollettava, etujarru vähän puiseva, moottorin käyttökelpoinen kierroslukualue kapea; alle 4000 rpm rykii ja paukkuu (TPS päivitys autta vähän) 7000 rpm tulee rajoitin vastaan. Hyvä ajoasento, sopii myös lyhyemmällekin kuskille, hyvä alusta. Bensaa hörppii kokoisekseen ja tehoisekseen paljon.
Hyviä oivalluksia: hanskalokero tankin päällä ja isompi tavaralaatikko satulan alla. Parasta ajettavuus ja ajoasento, huonointa tehon puute ja juoppous.
Jos haluat tarkempaa tietoa niin pistä yv.

Ihan hyviä ja mielestäni oikeita kommentteja jo tullutkin. Muutama lisäys tänä kautena jo tulleiden noin 6 tkm jälkeen (tosin Factory-malli jossa eri etujarru ja hieman korkeampi satula; mutta toisaalta tämä on ensimmäinen pyöräni joten vaikea vertailla muihin):
1) Ajoasento: joo ihan hyvä ja leppoisa, mutta vaikka on korkeampi satula niin silti pikkuisen ahtaanpuoleisen tuntuinen tällaiselle korstolle (188cm, 97 kg). Satula "kaataa" tankkia kohti joten käytännössä ajoasennon vaihtaminen pidemmäksi aikaa on vaikeaa. Mutta mutta, ei kaiken kaikkiaan ihan mahdotonkaan koska olen voinut aika kivutta ajella 300 km mökkimatkaa vain yhdellä tankkaus/kahvitauolla...
2) Tuosta kulutuksesta olen kuullut muualtakin moitteita. Ilmeisesti Yamaha samalla koneella vie vähemmän. Toistaiseksi vajaan 6 tkm keskiarvo on mulla 4,8 l/km, maksimi lukema 5,6 ja minimi 4,3.  Käytännössä ajo on ollut joko matka-ajoa mökille ja takaisin aika raskaalla kuormalla (sivulaukut, takaboksi ja tankkilaukku täynnä tavaraa) tai sitten työmatka-ajoa (2/3 matkasta moottoritiellä 120-130 km/h ja 1/3 Kehä I poikittain 80 - 90 km/h). Molemmissa tapauksissa nakuttaa aika samoja lukemia, eli tyypillisesti tuon vähän alle 5 litraa. Onko se paljon? Sen arvioikoot jokainen itse.  
3) Jarruissa ei ole kyllä mitään moittimista; tosin ehken ole vain kokemattomuuttani osannut kaivata mitään parempaa? Ajoni on pääasiassa tuollaista rauhallista mutta kohtuu reipasta matka-ajoa ja kun moottorijarrutus on yksipyttyisessä aika voimakas niin normaalissa ajossa jarrujen käyttö on tosiasiassa aika vähäistä....joskus vähän ennen tiukempaa mutkaa mutta enimmäkseen vain lähinnä liikennevaloihin pysähtymisiä...

Täällä sitä on muutama tunti tullut aikaa vietettyä.
bowdown.gif

http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?f=52

Back