• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Peltipoliisien kaavailtu haltijavastuu sai täystyrmäyksen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HiTec
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Miten olet mitannut nopeuden? On sitten autoilijoita tai mopoilijoita, niin nuoret kuskit taitavat olla niitä, jotka enemmän kaahaavat.

Viime kesänä yksi näistä sankarimotoristeista ajoi tutkaan 150 km/h Ruskontiellä. Tämä oli Aamulehdessä. Mitä luulet, että vauhtia on kun 1000-kuutioisella vingutetaan kolmosvaihteelle asti?

Tässä on sitten ihan perusmeininkiä nuoremmilta wannabe-pamperseilta:
https://www.youtube.com/watch?v=3-tcQRG8Hfc

Videolla Tuomas Salminen, Ylöjärvi.

On tämäkin siitä paska maa, että YouTube täynnä todistusaineistoa, mutta mitään ei muka voi tehdä.

Viimeksi muokattu:
Ei ne jotka netissä itkevät ole missään tapauksessa niitä jotka olisivat oikeasti sen mailan kanssa tuolla maisemassa. Eiväthän he netissä olisi nillittämässä, jos uskaltaisivat oikeasti jonkun kohdata, mailan kanssa tai ilman.

Eli siis myönnät, että kohtaamiselle olisi aihetta? Suurin osa näistä GoPro-häirikkömotoristeista tosiaan vain ärsyttävät tahallaan ihmisiä.

Viimeksi muokattu:
Älkää olko sille ilkeitä. On niitä miehiä jotka puhuu netissä pesismailoista ja sitten niitä miehiä joilla maila on ja sitä käyttävät. Minusta on helvetin paljon mukavampi että motoristivihassaan kiehuva kaveri kuuluu ekaan ryhmään.

Minua huvittaa enemmän netissä uhoavat motoristit. Kaikki kuitenkin tietävät kuinka kohtaamisessa auton kanssa käy.

Vitusta. Siitä verasta on putkahtanut monenmoista maailmanhistorian sankaria.

Dodihhh 😀.

Tässä sitä sitten taas ollaan.

Minä kun koitin tavoistani poiketen.... ilmaista asian kerrankin hieman sofistikoituneemmin
tuossa kysymyksen asettelussa 😛.

Niin-niin.... nythän jäi sitten sellainen vaikutelma, että ei olisi aavistustakaan mistä niitä sikiää:blink:.

Ei tämä kuulkaas aina niin helppoa ole... paitsi tulla väärinymmärretyksi:grin:.

Kohtuus toki tämänkin suhteen... että plehtisen tuskin kannattaa hädän hetkelläkään, ei edes lähestyvän
mailan varjossakaan, tuota korttia pöytään läväyttää:grin:.....

että jätkät hei:no:, viiiitsi viiiiitsi :grin:.

Viimeksi muokattu:
Toisten kärsimyksiä ei tule vähätellä. Moottoripyörän ohittamaksi joutuminen voi laukaista keskivaikean masennuksen varsinkin, jos omaan ajopeliin on sijoittanut useamman vuoden elämäntyön. Myös hyperventilaatiokohtauksen riski kasvaa merkittävästi.

Vitusta. Siitä verasta on putkahtanut monenmoista maailmanhistorian sankaria.

Kyllä mä väittäisin, että tuuman verran toiselta puolen :hanuria:
Ihan noista jutuista päätellen tervehenkinen perhenisä toi Plehtinen:kääk:
Plehtisen pitäisi mennä bomber iltaan mainitsemaan ystävällisesti asiasta. Näkisi samalla mitä se kuminpoltto oikein tarkoittaa. On sitä ääntä ja savua mailma täynnä.

Toisten kärsimyksiä ei tule vähätellä. Moottoripyörän ohittamaksi joutuminen voi laukaista keskivaikean masennuksen varsinkin, jos omaan ajopeliin on sijoittanut useamman vuoden elämäntyön. Myös hyperventilaatiokohtauksen riski kasvaa merkittävästi.

Se tuntuu laukaisevan sellaisen kohtauksen vaikkei olisi edes kovin kallis kulkupeli alla. Minulla oli firman autona Audi Quattro Sedan ja kaikkein pahimpia öykkäreitä olivat ruosteisilla riisikupeilla ajelijat, heitä ei saanut ohittaa eikä heidän eteensä vaihtaa kaistaa tai tuli umpierityskohtaus heti. Ja sitten kiilailtiin ja kaahailtiin niin että onnettomuus oli sen varassa ehdinkö minä väistää. Näin ainakin Tampereella ja siitä etelän suuntaan. Vaimo ei uskonut kun tuon hankittuani aloin kertoa asiasta, väitti että minä todellakin vain käyttäydyn huonosti liikenteessä itse ja se johtuu siitä. Oli aika silmät ymmyrkäisenä kun ajeli sillä ensimmäisiä kertoja, joutui myöntämään ettei se johtunutkaan minusta.

Mutta on niitä oikeita paremmalla autolla törkeilijöitäkin. Eilen eräs sankari pikku-avobemarilla veti säkillisen herneitä nenään kun vaihdoin Hervannan valtaväylällä tuon ratikan raiteiden rakannustöiden takia loppuvan kaistan vuoksi kaistaa hänen eteensä, ihan normaali kaistanvaihto, tilaakin oli. Sitten piti roikkua rekisterikilvessä kiinni aina rampille saakka ja melkein tunnelille, sitten ohitus tolkuttomalla nopeudella ennen tunnelia, lue: yli 140 km/h, itsellä 108 km/h ja meni ohi heittämällä, ja tiukka jarrutus tunnelin jälkeen kun piti päästä rampille jne. Pitäisi kai käydä hakemassa muistikortti pyörän kamerasta, siinä kun on sellainen molempiin suuntiin kuvaava systeemi, taka-kamerasta ei varmaan näy kuin metalliset munuaiset :thumbup:

. Mitä luulet, että vauhtia on kun 1000-kuutioisella vingutetaan kolmosvaihteelle asti?

Mulla pitkälti kolmatta sataa... 😀

Oho, pahasti on Tampereen keskusta päässy sitten viime käynnistä autioutuu ja metsittyy...??
Mut sentään jokunen teollisuuskiinteistö viel pystyssä...
Vai onks viteo jostain Tampereen asuinlähiöst? :dunno:

Varsinkin, kun isolla porukalla ovat liikkeellä, niin mielessä käy, ajavatko yhtä holtittomasti kuin polkupyöräilijät Hesan seudulla. Nää on sentään olleet autokoulussa, jonka tavoitteena on tehdä vastuullisia kuljettajia.

Noin muuten, aika autiolla seudulla ovat - jossain Tampereen lähiössä?

Veikkaisinpa, että jos olisi jossakin lähellä alue, jonne voisi vapaasti mennä harjoittelemaan, niin kyllä nämäkin mieluummin sinne menisivät. Meilläkin yhden aution teollisuuslaitoksen parkkipaikalla viihtyivät vallan mainiosti jäljistä päätellen, vaan kun rotisko vaihtoi omistajaa, niin tuli aita ympärille. Mutta se ei varmaan johtunut siitä, että mopoilu parkkiksella oli niin pahasta, vaan siitä, että nuoruuteen liittyy muutakin hulluutta eli kaiken mahdollisen rikkomista. Eli siellä vapaasti käytettävässä harjoituspaikassa pitäisi myös olla valvoja. Mutta kun kaikessa säästetään, niin sitten säästetään. Mutta kyllä motskarilla ajeleminen ja vaikka keuliminenkin on loppupelissä parempi harrastus kuin huumehörhöily.

Tosta kommentista tuli mieleen, en viitsi quote:ta koko tekstiä, sori OT

Mä en todellakaan käsitä tätä, ajat vaikka 10 yli tikkarin, niin silti aina löytyy joku nuija joka ajaa vielä kovempaa, tuntuu että pitää ajaa se edellä oleva kiinni, kun nuija ei uskalla ajaa yksin. On testattu, että vedät 40 tiellä 100, niin silti joku ajaa suo kiinni, miksi, miksi ei voi pitää sitä turvaväliä varsinkin kun jos joku ajaa rajoitusten mukaan, miksi se on niin vaikeaa täällä. Myös mä en käsitä näitä kateellisia nuijia, mitä saatanan merkitystä millainen se auto sillä toisella on..

Tosta kommentista tuli mieleen, en viitsi quote:ta koko tekstiä, sori OT

Mä en todellakaan käsitä tätä, ajat vaikka 10 yli tikkarin, niin silti aina löytyy joku nuija joka ajaa vielä kovempaa, tuntuu että pitää ajaa se edellä oleva kiinni, kun nuija ei uskalla ajaa yksin. On testattu, että vedät 40 tiellä 100, niin silti joku ajaa suo kiinni, miksi, miksi ei voi pitää sitä turvaväliä varsinkin kun jos joku ajaa rajoitusten mukaan, miksi se on niin vaikeaa täällä. Myös mä en käsitä näitä kateellisia nuijia, mitä saatanan merkitystä millainen se auto sillä toisella on..

Tarkkaile peilejä ja kiilaa ajoissa etteivät ne nuijat pääse ohittamaan. Ja jos saavat ajettua ohi niin puhelin on hyvä pitää valmiina käsissä jotta ei kerkeä rekisterinumero unohtua kun soitat poliisille ja ilmiannat ne nuijat.

Ps. Älä unohda kameraa koelaudalle. Siinä on hyvää todistusaineistoa ja sillä voi päteä myös juutuubissa.

Tunnistimet ovat tyhmiä induktiosilmukoita joiden havainto riippuu yläpuolella olevan metallin pinta-alasta ja etäisyydestä. Kun kaksi samanlaista havaintoa saadaan peräkkäisistä silmukoista, päätellään niistä ajoneuvon nopeus ja tarvittaessa laukaistaan kamera.

Jos tuon haluaa välttää, pitää havaintojen olla erilaisia, tai niiden ajastusta pitää muuttaa. Silloin silmukkapari joko hylkää havainnon tai tulkitsee ajoneuvon nopeuden liian alhaiseksi. Jos täällä olisi kameroita, väsäisin aivan ensimmäiseksi tuollaisen säätölaitteen autooni.

Sehän ei ole edes laiton, koska autolle ei ole määritelty, että sen pitäisi antaa koko ajan samanlainen heräte mahdollisiin induktiosilmukoihin esimerkiksi drive-in ravintoloiden autokaistoilla.

plehtisen paskat trollaukset paistavat läpi kuin maapallon puolikkaan kokoinen perse S-koon legginseistä. Iso mies eikä muuta tekemistä keksi, ota nyt edes kaljaa ja menehän räpläämään sitä eukkoasi.

Pelkkää rahankeräystähän nuo kamerat ovat. Suomessa ne nakuttavat kai suunnilleen 350 000 sakkolappua vuodessa, Ruotsissa melkein puolet siitä, ja Ruotsissa on parempi liikenneturvallisuus tilastojen valossa ja tuplat ihmisiä siihen mitä täällä. Otettaisiin tässä kohtaa oppia ruotsalaisista sillä jotainhan he tekevät oikein ja me väärin.

Onko joku nähnyt kameran jossain paikassa jossa olisi jokin vaaranpaikka, koulu tms.? minä en ole.

Ne on aina sellaisessa paikassa ettei siinä rajoitusta suuremmalla nopeudella ole juurikaan turvallisuuteen vaikutusta, mutta jossa helposti ajaa epähuomiossa ylinopeutta, rajoitus vaihtuu, heit ylämäen jälkeen ja etenkin jos mäen päällä vaihtuu rajoitus pienempään niin siinä on satavarmasti kamera. Kamerat ovat ylipäätään sellaisissa paikoissa joissa liikenneympäristöllä on vaikea perustella siinä olevaa 60 tai 80 rajoitusta eli siinä ajetaan helposti kovempaa.

Onko joku nähnyt kameran jossain paikassa jossa olisi jokin vaaranpaikka, koulu tms.? minä en ole.

Ne on aina sellaisessa paikassa ettei siinä rajoitusta suuremmalla nopeudella ole juurikaan turvallisuuteen vaikutusta, mutta jossa helposti ajaa epähuomiossa ylinopeutta, rajoitus vaihtuu, heit ylämäen jälkeen ja etenkin jos mäen päällä vaihtuu rajoitus pienempään niin siinä on satavarmasti kamera. Kamerat ovat ylipäätään sellaisissa paikoissa joissa liikenneympäristöllä on vaikea perustella siinä olevaa 60 tai 80 rajoitusta eli siinä ajetaan helposti kovempaa.

En minä ainakaan 100% väitettäsi allekirjoita. Omassa liikenneympäristössä Pirkanmaalla useitakin pönttökameroita on turvallisuuden kannalta perustelluissa paikoissa. On vaarallisia liittymiä, poikkeavan lyhyttä liittymäkaistaa, risteyksiä joissa on tapahtunut valtatien ylittävän risteävän liikenteen onnettomuuksia jne. Moni noista on kyllä suoraan laskevan nopeusrajoituksen perässä, mutta mielestäni noissa paikoissa se on perusteltua. Toki on myös niitä yksinäisiä pönttöjä suoralla tiellä keskellä ei mitään, niiden funktio kyllä on puhdas rahastus.

Back