• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Penkityksestä kysymys?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janne82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Janne82

New member
Käytin 2003 Z1000 Kawan penkissä ja heräsi muutama kysymys mitä en huomannut penkittäjältä kysyä, vasta kotona rupesin tarkastelemaan lappua tarkemmin.

Ajetaanko veto suurimmalla vaihteella? Kierroslukua ei saatu kunnolla toimimaan joten lapussani ei näy kierroksia lainkaan vaan pelkkä nopeus.
Kun max. nopeus näyttää 206 km/h voisi luulla että välityssuhdekin on väärin koneella, joka kai vaikuttaa penkin tulokseen melko paljon.

Väännöt taas eivät ole sielläpäinkään vaikka sanottiin että voi heittää "vähän" koska kierrosluku ottaa häiriötä.

Tässä kuva käyrästä.
PA070027.jpg


Tosin tehot voisivat olla sinne päin mutta epäilyttää tuo nopeus.
 
Kuva on huonossa valossa otettu digikameralla ja käyrä on vahvistettu mustekynällä. Ihan MJP-2000 dynosta tulos.
 
imatran toinen mopo firma antaa ihan kunnollisia käyrästöjä samalla rahalla
blush.gif
 
okei, ensin huoli pois... tehot/väännöt eivät heitä mihinkään oli sitten välitys mikä tahansa. penkkihän näyttää sen absoluutin tehon jolla 250kg painoinen rulla kiihtyy ja hidastuu. ainoastaan käyrän kohta ja max speed heittävät, joten dynolapusta jossa on väärillä kohdilla esim a/f-ratio arvot ei voi tehdä hyviä päätöksiä siihen miten seosta lähdetään korjaamaan. Dynossa pääosin ajetaan suurimmalla vaihteella, poislukien tehottomat/alatehottomat moottorit joita ajellaan esim 5.vaihteella tai 4.vaihteella. onko sinun mopossasi sitten vaihdettu välityksiä? ilmeisesti on koska penkeissä on mopoille jonkinnäköinen vakiovälityskerroin ja sinun näyttää tosiaan vain 206km/h lukua joka sekin on todella pieni. tosin en MJPtä ole koskaan käyttänyt.
Olisin olettanut että z1000 potkaisee hieman enemmän renkaalle. z750set ovat järjestäen näyttäneet 102-107hv lukuja. b-weekendissä niitä penkitettiin useita peräkkäin. z1000:t antoivat siellä 120hv paikkeilla renkaalle. Tosin penkkituloksia on kovin hankala vertailla keskenään mutta eipä ole mitenkään optimistinen penkki tuo meidän fuchs vaan sekin on jo skeptisen puolella.
 
okei, ensin huoli pois... tehot/väännöt eivät heitä mihinkään oli sitten välitys mikä tahansa. penkkihän näyttää sen absoluutin tehon jolla 250kg painoinen rulla kiihtyy ja hidastuu.
Kyllä, itsekin sen tajusin. Väännöt ovat paunoja eli 86,5Nm.

Mopossa vakiovälitykset ja juuri tuo rullanpyörimisnopeus ihmetyttää vaikka olisikin ajettu 4.vaihteella.

Pitäähän koneelle antaa renkaan halkaisija ainakin?
 
Mopossa vakiovälitykset ja juuri tuo rullanpyörimisnopeus ihmetyttää vaikka olisikin ajettu 4.vaihteella.

Pitäähän koneelle antaa renkaan halkaisija ainakin?
Eiköhän se dyno tiedä oman rullansa ympärysmitan, josta tietenkin saa nopeustiedon.
withstupid.gif
ajatus sekosi kun mietin mikä voisi olla väärin JOS max.nopeus ei satu minkään vaihteen rajoittajan kanssa samaan, tietenkin mittariheitto huomioiden.

Aamulla kun menen töihin katson onko 4.vaihteen rajoitin n. 230km/h.
 
Mopossa vakiovälitykset ja juuri tuo rullanpyörimisnopeus ihmetyttää vaikka olisikin ajettu 4.vaihteella.

Pitäähän koneelle antaa renkaan halkaisija ainakin?
Eiköhän se dyno tiedä oman rullansa ympärysmitan, josta tietenkin saa nopeustiedon.
withstupid.gif
ajatus sekosi kun mietin mikä voisi olla väärin JOS max.nopeus ei satu minkään vaihteen rajoittajan kanssa samaan, tietenkin mittariheitto huomioiden.

Aamulla kun menen töihin katson onko 4.vaihteen rajoitin n. 230km/h.
takanakki on voinut luistaa tai sit ei ole vedetty aivan rajoittimeen asti...
 
Mopossa vakiovälitykset ja juuri tuo rullanpyörimisnopeus ihmetyttää vaikka olisikin ajettu 4.vaihteella.

Pitäähän koneelle antaa renkaan halkaisija ainakin?
Eiköhän se dyno tiedä oman rullansa ympärysmitan, josta tietenkin saa nopeustiedon.
withstupid.gif
ajatus sekosi kun mietin mikä voisi olla väärin JOS max.nopeus ei satu minkään vaihteen rajoittajan kanssa samaan, tietenkin mittariheitto huomioiden.

Aamulla kun menen töihin katson onko 4.vaihteen rajoitin n. 230km/h.
takanakki on voinut luistaa tai sit ei ole vedetty aivan rajoittimeen asti...
227 km/h nelosella mittariin.
Eipä sillä välityssuhteella ole merkitystä tosiaan. Selvis.
 
Back
Ylös