pestävä ilmanputsari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja akkep
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

akkep

New member
varmaan aiheesta ois jossain tekstiä,mutten löytänyt ASIALLISIA ohjeita.
Eli -millä pesen suodattimen (bensiini?)?
-paineilmallako kuivaan?
-miten öljyäminen oikeesti tehdään?
-ja millä öljyllä?(edellisestä pyörästä jäi sellainen hiukan sinappituubia pienenpi putkilo käyttämättä)

Jos päätän ostaa alkuperäisen paperisuotimen niin pitääkö ruiskutusjärjestelmä säätää uudelleen?

Kn air filter cleaning

Lontooksi ohjeita tuolla. ^

Mä olen pessyt miedolla saippua/fairy liuoksella, ja huuhdellut vedellä.
Vapaasti kun antaa kuivua, niin on todennäköisesti kuiva jo seuraavana aamuna.

Öljyämisen olen tehnyt suodattimen "urien" mukaan, siten että öljyä on suodattimessa, muttei valu sieltä materiaalista mihinkään.

varmaan aiheesta ois jossain tekstiä,mutten löytänyt ASIALLISIA ohjeita.
Eli -millä pesen suodattimen (bensiini?)?
   -paineilmallako kuivaan?
   -miten öljyäminen oikeesti tehdään?
   -ja millä öljyllä?(edellisestä pyörästä jäi sellainen hiukan sinappituubia pienenpi putkilo käyttämättä)

Tässä yksi tapa vaahtomuovisen suodattimen puhdistukseen. 10l mehuastia/vast. kyljestään auki, pohjalle jonkinlainen ritilä, joka jää 2-3cm pohjasta irti ja astiaan dieseliä. Ritilä siksi, että erittäin likaisen suodattimen voi jättää tarvittaessa makaamaan sen päälle ilman suodattimen likaantumista astian pohjalla asuvaan mähnään.

Kumihanskat käteen (makuasia) ja puristelemaan suodatinta dieselissä, kunnes se on puhdas. Tämän jälkeen puristetaan suodatin kuivaksi ja öljytään se. Minä öljyän jollain spray air filter oililla, jonka pitää antaa jämähtää viitisentoista minuuttia ennen suodattimen paikalleen laittamista.

Olen omat K/N ja BMC:n puuvillasuodattimet pessyt Wurth:in Pinelinellä.
Pari korkillista Pinelineä ämpäriin ja lämmintä vettä perään..
Yleensä pesuksi riittää, kun huljuttelee varovasti suodattimen puhtaaksi, mutta joskus joutuu tekemään uuden puhtaan seoksen.
Huuhtelu puhtaalla vedellä ja edelleen siellä ämpärissä huljutellen..
Olen kuivannut suodattimen raittiissa ilmassa ilman mitään paineilmoja/ vast.
Lopuksi kohtuudella sprayöljyä siten, että kaikki öljy imeytyy kuituihin..

Pestään yleensä mineraalitärpätillä. Liuotinpesuaineita voit käyttää myös, mutta ei näillä nykyisillä bio ja sellasilla tee yhtään mitään. Ja niitä taas ei enää myydä jotka olisivat vääriä.
Eli peset sillä tärpätillä, lasettelet vettä läpi, annat kuivua. Etenkin vaahtomuovisen, joka on paras oikein huollettuna.
Vaahtomuovinen yleensä upotetaan siihen omaan sitkeään öljyynsä. Belray tai muu. Liikaa sitä ei voi öljytä.
Puristele lopuksi ylijäänyt öljy suodattimesta pois, ja laita takas paikalleen. Näin siis, jos kyseessä vaahtomuovisuodatin.
Noista puuvillaisista(puolivillaisista) en sano mitään, koska eivät todellisuudessa suodata sen paremmin kuin se alkuperäinen rullapaperikaan.
Sitä vastoin, ole tarkkana mitä öljyä laitat suodattimeen. Puuvillaiseen tulee ihan erilaatuinen kuin vaahtomuoviseen. Ole tarkkana. Missään tapauksessa kumpaakaan ei tule käyttää Delvakkia.
biggrin.gif

K&N Recharge kiteissä on öljyt ja pesuaineet samassa paketissa.

Eli jos on K&N niin osta oikee recharge kitti, se pesuaine pesee todella hyvin filsuöljyn ja skeidat pois.

Back