• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pestävä suodatin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suzu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

suzu

New member
Mikä on oikea tapa pestä ja öljytä superlonisuodatin.Onko jokin aine milllä vanha öljy pestään pois .Jos se ei lähde pois niin uusi öljyhän tukkii sen kohta kokoneen eikä ilma kulje.

Pesu bensalla, kuivaus ja kevyt öljyäminen filtterispraylla
thumbs-up.gif

Itse olen levymäisen filsun aina pessyt ylösalaisin vadissa, bensaa sen verran että juuri ja juuri peittyy => hiekat yms. karisee astian pohjalle. Jos on "pesuvesi" kovin likaista, olen toistanut toimenpiteen. Lopuksi tosiaan öljyäminen ja sekin ulkopuolelta => ilmavirtaus imee öljyä ikäänkuin syvemmälle filsuun
thumbs-up.gif

Olisikohan kenelläkään kokemusta Pipercross -suodattimien öljyämisestä? Suodattimen mukanahan tuli pieni puteli paksuhkoa öljyä, jota ei varmaankaan saa suihkupullon läpi lentämään..

Pesu bensalla, kuivaus ja kevyt öljyäminen filtterispraylla
thumbs-up.gif

Itse olen levymäisen filsun aina pessyt ylösalaisin vadissa, bensaa sen verran että juuri ja juuri peittyy => hiekat yms. karisee astian pohjalle. Jos on "pesuvesi" kovin likaista, olen toistanut toimenpiteen. Lopuksi tosiaan öljyäminen ja sekin ulkopuolelta => ilmavirtaus imee öljyä ikäänkuin syvemmälle filsuun
thumbs-up.gif
Minä tuossa puolisen vuotta sitten kyselin tuosta filtterin pesemisestä.... ...Joskus nuorempana tuli aina pestyä bensalla, mutta nyt taas kaikki (kysyin monesta paikasta) sanoivat, että bensa ei ole ollenkaan hyvä pesemiseen koska se kuivattaa filtterin.

Itse ensin paineilmalla puhaltelin enimmät paskat ja hiekat pois ja tämän jälkeen huljuttelin moottoriöljyssä koko filsua jonkun aikaa ja puristelin samalla. Lopuksi puristelin filtteristä öljyt ja paineilmalla loput öljyt pois.

Filtteriin jäi kuitenkin hieman kostea öljyinen pinta ja asensin sen sitten takaisin. Varmasti tuli puhdas ja hyvin pelittää
062802jumpie_prv.gif

Kyllä ne tuolla öljylläkin erottuu paskat vadin pohjalle.

Äsken tuossa puhdistelin filtterin niin että kostutin varaosakaupasta ostetulla liuottimella joka hajoaa luonnossa eikä ole muka ympäristölle vaaraksi,molemmilta puoliltaan ihan märäksi ja annoin vaikuttaa jonkin aikaa.Puristelin röpöt pois ja toistin saman.Tuli likaista lientä.Sitten vielä juoksevan veden alla liuottimet pois.Kuivasin ja sitten öljysin vain toisen puolen.Tämähän vaikuttaa suoraan polttoaineen kulutukseen.Jos liikaa öljyä niin kyllä ilman saanti vaikeutuu ja syöppö tulee.Pyörä on 650 Funduro ja levymallinen suodin.
Mitähän tuo tykkäis jos laittais molempiin kaasareihin omat kartiofiltterit....

Twinairin tai vastaavan puljun pesuainetta.. ja krossifilsuille on sitten ihan ERI öljyt kuin jollekkin K&N 'teho' filsulle joka on kyykkyyn tarkoitettu, jos laitat enskafilsuihin tarkoitettua öljyä johonki K&N niin se on varmasti tukossa ja se K&N öljy taas aivan liian ohutta sit enskafilsuihin.

Kun noita enskafilsuja öljytään niin koko filsu ihan siniseksi ja sen jälkeen puristellaan filsua niin kauan ettei öljyä valu itse suodattimesta enää yhtään ulos, ja katsotaan tietty että se on levinny tasaisesti se öljy.

Back