pienempi teho rekisteriotteessa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sasaa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

sasaa

New member
terve, ihmettelen kun joillakin on kuristettu pyörä paperien mukaan 74kW vaikka todellisuudessa on täystehonen... vakuutukset on vissii paljo pienemmät mut mitäs käy jos poliisit pysäyttää ja selvii ettei pyörä ookkaan enää rajotettu...?
 
terve, ihmettelen kun joillakin on kuristettu pyörä paperien mukaan 74kW vaikka todellisuudessa on täystehonen... vakuutukset on vissii paljo pienemmät mut mitäs käy jos poliisit pysäyttää ja selvii ettei pyörä ookkaan enää rajotettu...?
74kW?
alle sata konia?
Saksantuontia kenties...
nixweiss.gif
 
Ex-ärrätelluni oli suomipyörä, täystehoinen, mutta otteessa jostain syystä 74kW.
 
terve, ihmettelen kun joillakin on kuristettu pyörä paperien mukaan 74kW vaikka todellisuudessa on täystehonen... vakuutukset on vissii paljo pienemmät mut mitäs käy jos poliisit pysäyttää ja selvii ettei pyörä ookkaan enää rajotettu...?
74kW?
alle sata konia?
Saksantuontia kenties...  
nixweiss.gif
No sitähän se tahtoo kertoa. Siellä on kuulema joku verotus jutska minkä takia max. tehot on rajoitettu alle tuon em. arvon. Tai ainakin paperit rustattu ja jätetty 74 kw.

Näyttääpähän nuo sakemannitkin osaavan poistaa kaikki kuristukset. Oma oli myös saksantuontipeli, paperit 74 kw, ja kumminkin kaikki kuristukset oli jo ihan valmiiksi saksanmaalla poistettu ja täysteho palikat vaihdettu.

Eipähän noista rivipoliisi mitään ymmärrä, eikä tuskin kovin mokomat hevosvoimat edes kiinnostakaan?
 
En paljoa huolta kantais. Milläs se polliisi tienpäällä selvittää, paljon niitä koneja oikeesti on
nixweiss.gif
nixweiss.gif
 
Voit olla huoleti. Varmasti keskimäärin käytössä on ollut vähemmän kuin 74 kW joten varaa on vielä.
 
Menee OT puolelle mutta en viitti tehdä uutta aihetta. Mitäs ne tykkää kun rekkarissa lukee 550 kuutioo ja pyörässä niitä kumminkin on 650
biggrin.gif
Tuskin ainakaan kukaan siihen on pienempää konetta menny vaihtaan.
 
Tuskinpa ne niitä alkaa mittailemaan.. Onnettomuustilanteet voi olla erilaisia, kun vakuutusyhtiö voi alkaa tarkastikin tutkimaan pyörää, mutta mitä itse yhden kolarin tiedän niin viritetty kevari ajoi eteen ajaneen auton kylkeen eikä ketään kiinnostanut onko se kevari viritetty vai ei..
 
kun kortti riittää niin tuskin se ongelmia tuottaa eli toinen on tilanne kun kortti ei anna ajaa kun 25 kw ja onkin täysitehoinen...Saksantuonneissa näyttää näinpäin hyvin usein menevän kun siellä 50 ja 100hv on jotain vak yhtiön rajoja .
Ex suskassa oli päinvastoin tehtaan mukaan 84 hp ja otteessa 79 kw. tiedä sitten paljon lie ollut. Liikkui kyllä kivasti...
 
Ongelma tulee eteen tod.näk. vain ja ainoastaan kun joku toinen osapuoli joutuu pyörästä maksumieheksi. Eli jos pyörä on osallisena onnettomuudessa, epäiltynä tai asianomistajana, voi vakuutusyhtiö tutkia fillarin yllättävänkin tarkkaan. Jos siinä tapauksessa ilmenee että tehot ei vastaa rekisteriotetta niin juridisesti pyörällä on ajettu ilman liikennevakuutusta. Tienvarressa ongelmaa ei varmasti tule: mulla on pyörässä karvan yli 100kw ja niistä olen parhaimmillani käyttänyt varmaan puolet: mistä se skoda-kaksikko voisi päätellä paljonko se sun kone antaa?
 
Jonkinasteinen vakuutuspetos, jos ilmoitat väärät tehot ja saat sillä halvemmat hinnat. Vakkarilla on todennäköisesti oikeus periä takautuvasti rahat pois korotusten kera, jos huomaavat.

Mutulla veikkaisin, että onnettomuuden sattuessa eivät voi kieltäytyä korvauksista, jos vain kuristukset on poistettu. Mopo on kuitenkin tyyppihyväksytetty täysitehoisenakin EU-alueella ja näin ollen täyttää EU:n js Suomen vaatimukset.
 
Jos pyörän esim. mällää, niin alkaako joku oikeasti katsomaan pyörää läpi, onko siellä kuriosia paikallaan?
Eri asia toki, jos paperilla lukee 24 kW ja ajat 270km/h tutkaan, silloin lienee selvä petos tapahtunut.
Mutta jos ero normaaliin tehoon on pieni (esim. 25% ero), niin paska tuuri pitää kyllä olla jos jää kiinni?

Kuristuksenhan voi tehdä niin monella tapaa, että käytännössä pitäis penkittää että saa varmuuden onko pyörä täysitehoinen?

Todella yleistä tuntuu olevan noissa ~100kW saksantuontipyörissä että paperilla lukee 72 ... 74 kW. Onko kukaan kuullut että joku ois tuollaisesta vakuutuspetoksesta jäänyt kiinni?
 
^ Eipä ole ja minkäs sille voi mitä otteessa lukee.
Eikä tämmönen toista kautta ajava tumpelo alottelija edes erota onko pyörässä 100 hp vai yli ellei penkissä käy...
 
Terveisiä Ranskan maalta!

Täällä laki sanelee 100hp maksimiksi eli on kotipuolessa mukavata!  
062802jumpie_prv.gif
 
No kuinkas monta tapausta tiedätte, missä olisi korvauksia evätty/ supistettu väärien tehoilmoitusten takia???

Meinaan aikas iso osa suomen teillä liikkuvista prätkistä on NS: viritettyjä ja kuinkahan moni niiden omistajista on käynnyt kats. konttorilla dynolapun kanssa ja ilmoittanut vak.yhtiöön uudet tehot
nixweiss.gif
nixweiss.gif
Epäilen että ei montaa löydy edes kukkahattuosastolta....
 
Minä tunnustan käyneeni dynottamassa pyörän ja sen jälkeen katsastusasemalla hakemassa uuden rekisteriotteen isommalla kw-lukemalla
 
Jos pyörän esim. mällää, niin alkaako joku oikeasti katsomaan pyörää läpi, onko siellä kuriosia paikallaan?
Riippuu varmaan hyvin paljon siitä, minkälainen mälli, ja onko joku esim. vammautunut tai kuollut ko. onnettomuudessa. Varsinkin jos on kuollut, silloin tapaukset yleensä tutkitaan hyvinkin yksityiskohtaisesti.
 
Jonkinasteinen vakuutuspetos, jos ilmoitat väärät tehot ja saat sillä halvemmat hinnat. Vakkarilla on todennäköisesti oikeus periä takautuvasti rahat pois korotusten kera, jos huomaavat.

Mutulla veikkaisin, että onnettomuuden sattuessa eivät voi kieltäytyä korvauksista, jos vain kuristukset on poistettu. Mopo on kuitenkin tyyppihyväksytetty täysitehoisenakin EU-alueella ja näin ollen täyttää EU:n js Suomen vaatimukset.
4 § (24.8.1990/769)
«Vakuutuspetos»
Joka hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudettoman vakuutuskorvauksen sytyttää tuleen palovakuutetun omaisuuden, on tuomittava, jollei hän lisäksi vakuutuskorvauksen saamiseksi syyllisty samaa omaisuutta koskevaan petosrikokseen tai sellaisen rikoksen yritykseen, vakuutuspetoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.


Voi jeesus tätä mutuilua  
062802jumpie_prv.gif
 
Back
Ylös