Pienen ketjurasvapullon riittävyys?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pete2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pete2

MotOrg ry
Onko kokemusta miten monta rasvauskertaa tuolla pikkupullolla rasvailee vai oletteko pitäneet reissussa mukana ennemmin isoa putelia? Tarkoitan sitä 622:n pientä reissuversiota jota saa täytellä isosta pullosta. Jotenkin tuntuu pieneltä joten tekeeköhän tuolla oikeesti mitään.
 
Itsellä on tuollainen motorex racing pikkupurtilo ja kyllä sillä öljyää n 4 kertaa kierroksen ketjua läpi.... Jos ajatellaan et 500 km välein niin 2000 kilometriä saa painaa pikkupurtilon avulla. Eli eiköhän se riitä.......
tounge.gif
 
Mistäs tollasen pienen rasvapullon sais hommattua??
omg.gif
Parista mp-liikkeestä olen kysellyt aiemmin, mutta eipä ole ollut valikoimassa...
 
Motonetissä näytii olevan pikkupöntöissä sekä vahaa että öljyä. Hinnat 4,90 ja 5,90 €. Oliko se merkki Motex vai Motorex ? Kuitenkin alta puolet siitä Stormin jostain vastaavasta.
 
Aika paljon riippuu siitä paljonko sitä ruikkii. Yleensä on tapana monella kuten itsellänikin ruikkia vähän liikoja rasvoja.
 
Ihan huoltiksilta (Taisi olla Neste?) saa CRC pientä ketjuöljysprayta.
Mahtuu oikein mukavasti esim. Thunderacen satulan alle.

Kesti enemmän kuin yhden kesän ja ketjut ei venyneet haittaavalla tavoin, joten voitelu lienee riittävä.

Kilsoja ei tullut mitenkään hullunaan mutta ajossa oli rataa jne. joten täyskaasukiihdytysten osuus kilsaa kohden oli suht korkea.
 
Tuo CRC on minuakin kiinnostanut. Mitäs mieltä siitä ollaan ja mitä siinä ketjurasvapurkin kyljessä lukee, eli onko oikeasti ketjurasvaa?
Jos se sitä on, ei sen nyt ainakaan sotkea pitäisi pätkääkään ( kromatut pinnavanteet ovat haastavia joka suhteessa ).
 
No mitä enemmän sitä vitjoihin mättää ja mitä kovemmin ajaa niin sitä enemmin sitä lentelee pois.

Mutta en ole havainnut oleellista eroa minkään muunkaan merkkisiin haihtuvalla liuottimella notkistettuihin ketjusprayhin mitä on tullut viimeisen parinkymmenen vuoden aikana kokeiltua.

Tai no nykyään liuottimet ei taida olla ihan niin pahaa pirunpaskaa kuin ennen, koska haihtuminen kestää pitempään.
Sama tuntuu kyllä pätevän Brakleeneihin yms.
 
Tuo CRC on minuakin kiinnostanut. Mitäs mieltä siitä ollaan ja mitä siinä ketjurasvapurkin kyljessä lukee, eli onko oikeasti ketjurasvaa?
Jos se sitä on, ei sen nyt ainakaan sotkea pitäisi pätkääkään ( kromatut pinnavanteet ovat haastavia joka suhteessa ).
Kaksi kesää olen käyttänyt tuota CRC:tä joka on nimenomaan tarkoitettu O-rengasketjuille. Ketjuilla ajettu 29 tkm ja vielä olisi tarkoitus ajella ainakin ensi kesä ko.ketjurataspaketilla.
Ei ole pahemmin tahrinut. Tosin käyttötapani on lähes aina vähän mutta usein ja aina jos mahdollista ajon jälkeen.
 
Back
Ylös