Pieni pleksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BigOne
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

BigOne

New member
Auttaako sellanen pieni lampun yläpuolelle ruuvattava pleksi mitään? Kypärän hihna menee liian syvälle nahkaan vastatuulessa
crazy.gif

Rumiahan ne muovinpalat on, mutta käytännöllisyys menköön kerrankin kauneuden edelle.
Entäs ilkeän
mad.gif
näköiset fighter-maskit? Ovatko pelkkää kosmetiikkaa vai toimivatko myös katteena?

Tilasin just sellasen Louikselta (tyrkyllä 19,95€). Saas nähdä sitten.
smile_org.gif
vai
sad_orig.gif
vaiko ehkä
veryangry.gif

Ittellä Kappan pienin pleksi Guzzissa. Käsine veneyminen vähentyy about 45% yli satasen vauhdissa. Kypärään tulee jonkin verran enemmän pyörteitä ja melu kasvaa noin huonina puolena, mutta on ihan hyväksyttävällä tasolla. Mittaristo estää säätämästä loivempaan kulmaan.

Mulla on kanssa Kapan pienin, lampun kannakkeisiin kiinnitettävä pleksi Kawa ZR-seiskassa. Poistaa pahimman paineen yläkropalta. Välttämätön paha mun mielestä jos meinaa ajella moottoriteillä. Sen isompaa en hommaa, ton sietää vielä ulkonäön kannalta ja toisaalta ilman pleksiä on >120 km/h vauhdit tuntuneet liian rasittavilta.

Olen kaikin puolin tyytyväinen tuohon...

Ruuvasin eilen Puigin halpispleksin CB:hen. Paine väheni yläkropasta selvästi, mutta kuten ylempänä mainittiin, melu lisääntyi (uusi ääni: vihellys).

Jostain syystä visiiri pyrkii huurtumaan raivokkaasti, ilmeisesti potan huurteenpoisto ei toimi kunnolla tuon pleksin kanssa.

Tuohon rumuuteen liittyen: itse asiassa täysmusta pleksi sopii Cebattiin aika hiton hyvin. Vähän kallistaisin lisää, vaan ei mahdu.

sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif

Kawassa käytin pientä lamppuplexsiä ja ainaki kypärä kohinat
kolminkertaistu, mun mielestä parempi ilman.

Tilasin alkukesästö Louisilta semmosen alle 40 cm korkean pleksin joka tulee lampun kiinnikkeisiin kiinni (makso huimat 25 e:tä) ja nyt kun kesän on ajellu niin kyllä siitä vähän on apua. Ääni lisäänty mutta sitä pleksiähän voi (ja itse asiassa pitääkin, ainakin mun) säätää.
thumbs-up.gif

Mulla on Suzuki Banditissa siihen lisävarusteena saatava pleksi, viikon verran kerkesin mopolla ajella ennenkuin asensin sen ja mukavuusraja (eli nopeus jossa ajoviima rupeaa tuntumaan yläkropassa siinä määrin että se alkaa vähän häiritsemään
smile_org.gif
) nousi n. satasesta sataankahteenkymppiin. Kyllä siitä sen verran iloa on että ainakin pidemmillä matkoilla tuun käyttämään sitä.

Back