• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pienia kysymyksia aiheesta kuin aiheesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D-Iivil
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos siis Pirkanmaalta löytyy tuollainen avain, olisin kiitollinen lainasta. TAI jos sellainen kulkeutuisi vaikkapa Alastarolle 21. tai 22. päivä, niin sinne olen tulossa.

Minulla on neljä erikokoista itse tehtyä. Voin ottaa Alastaroon mukaan. Josko niistä joku olisi sopiva. Ajan keltaisella Suzuki SV650S:llä tuolloin.

Kawan Z1000:ssa oli ruisku jo 1980. Tiedä sitten meneekö ensimmäinen sarjatuotantoversio jonnekin vielä varhaisempaan vaiheeseen.
:orgmp2: Kawasaki z 1300 1983 oli ruisku. Kawasaki GPZ 1100 1981 oli ruisku,omistin, ei niin kulmikas mutta ei niin jouheva, toteutus oli huonompi mitä kaasari vehkeissä (syy varmaakin rajallinen tiedonsiiron mahdollisuus) HD 1970 Luvulla oli ruisku

Bemareihin ruiskut tuli K100 myötä 1983 ja hyvät tulikin. Nuo vanhat K mallit ovat paljon jouhevampia ajaa kuin tämän päivän saastehärpäkkeillä kuristetut.

Bemareihin ruiskut tuli K100 myötä 1983 ja hyvät tulikin. Nuo vanhat K mallit ovat paljon jouhevampia ajaa kuin tämän päivän saastehärpäkkeillä kuristetut.

Pitipä ihan googlata tarkemmin, niin näköjään niissä on ollut autopuoleltakin (esim gti-pösöt) hyvin tunnettu Boschin LE-Jetronic, joka konstruktiona oli aikakaudellaan varsin luotettava. Läppämallin ilmamäärämittari toki kuluu kilometrien myötä, ja bensanpaineensäädinkin voi joskus pettää, mutta varsin yksinkertainen ja varma rakenne. Tuossa ruisku ei kajoa sytkäpuoleen mitenkään, se tuli vasta myöhemmissä motroniceissa.

Mulla oli aikoinaan `89 405 Gutmann i jossa oli juurikin tuo LE-1 Jetronic. Myöhemmin oli myös Mi-16, siitä en muista mikä systeemi siinä oli. Mut joo on niitä näköjään ollu sit muissa ennemmin kun toi GTS.

Olikohan pyöreälamppuinen Volvo 242 vuosimallia -74? ja siinä oli ruisku, kamalan kokoinen ECU laatikko kuskin penkin alla ja sen sisällä suuri määrä pieniä potikoita joilla sai ruiskun säätöihin, tai sekaisin.

Olikohan pyöreälamppuinen Volvo 242 vuosimallia -74? ja siinä oli ruisku, kamalan kokoinen ECU laatikko kuskin penkin alla ja sen sisällä suuri määrä pieniä potikoita joilla sai ruiskun säätöihin, tai sekaisin.
Sen verran oon tuon ikäluokan Volvoja harrastellut että muistelisin 74-77 ekan mallisarjan 240:ssä ruiskukonetta (B21E) olleen vain 244GL ja 245GL malleissa.
Ja Volvoihin ruisku tuli jo 140 sarjaan (B20E moottori) ja 164:een (B30E) ihan 70-luvun alussa (71-72?).

Ensimmäinen ruiskukone oli Volvo 244GL:ssä, valmistus alkoi 1975.

Edit. Siis 240-sarjan, 140 ja 160-sarjassa oli jo nuo yllä mainitut B20E ja B30E-moottorit v.71-74.

Viimeksi muokattu:
vähän off topic myös, Saabin 99 LEA vm-72 2 litrasella koneella ja LE ruiskulla jossa se ohjausboxi lokarin päällä, semmonen hesan puhelinluettelon kokoinen se boxi.

Ensimmäinen ruiskukone oli Volvo 244GL:ssä, valmistus alkoi 1975.

Edit. Siis 240-sarjan, 140 ja 160-sarjassa oli jo nuo yllä mainitut B20E ja B30E-moottorit v.71-74.

Ei ollut oma auto vaan kaverin ja vahva muistikuva että olisi ollut 2 ovinen mutta saattoi olla neliovinen ja pyöreillä lampuilla.

Ensimmäiset ruiskut oli jo 1800-1900 lukujen vaihteessa, tunnetuimmat luultavasti Hesselmannin 1920-luku ja sakemannien lentokonemoottoreiden ruiskutussysteemit 1930-luvulla. Vanhoja keksintöjä..

Oli Norjan reissussa hävinny tuo "pölykapseli" vanteen keskeltä. Onkoham tuolla mitään teknistä merkitystä eli pääseekö pöly laakeriin. BikeWorld:n laitoin viikko sitten kyselyn nettilomakkeella, mutta ei taida heitä kiinnostaa, vaikka olen kalliita huoltojakin siellä teettäny. Mistähän vois tuota metästää ja millä nimellä ? Screenshot_20210821-110220_Gallery.jpg

Jos siellä molemmin puolin suojatut (2RS tai vast) normi urakuulalaakerit on niin ne alakerien omat suojat kyllä pitää lian kauan ulkona. Minulla ei katuvanteissa ole vuosiin stefoja ollut. En muista miksi jäi laittamatta mutta kun laakerit on kestäneet, en sitten ole tullut asentaneeksi..

Back