• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pienia kysymyksia aiheesta kuin aiheesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D-Iivil
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Löytyykö kodinkoneiden osaamista?

Potilaana 20v Electroluxin kuivausrumpu, joka ei mielestäni anna kondenssivettä niin paljon kuin joskus ennen - kondenssia siis kuitenkin muodostuu. Paikat on puhtaana ja tsekkasin pumpun ja letkunkin olevan puhtaita. En ällyy mikä ahdistaa :blink:

Entäpä tietokoneista tietäviä? Vuos sitten kasasin uuden tietokoneen, näyttiksenä RTX 3050 muistaakseni joku overclocked versio, mutta ongelmana on tällä hetkellä päänäyttö jonka virkaa toimittaa vanhahko telkkari joka tukee tasan yhtä resoa, ja se on listalla melko pohjalla joten menee näyttis vähän hukkaan. Haluaisin uuden näytön hintaluokkaa 250 tai alle mielellään, mut siinä pitäis olla sisäänrakennetut kaiuttimet kun ei pöydälle oikeen mahdu erillisiäkään pömpeleitä, ja minä en moisia nopeahkolla etsimisellä löytänyt. Kokoa en muista ulkoa katson kun pääsen kotiin mut veikkaisin jotain luokkaa 30. Ei ihan pienimpiä mut ei mikään isokaan.

Potilaana 20v Electroluxin kuivausrumpu, joka ei mielestäni anna kondenssivettä niin paljon kuin joskus ennen - kondenssia siis kuitenkin muodostuu. Paikat on puhtaana ja tsekkasin pumpun ja letkunkin olevan puhtaita. En ällyy mikä ahdistaa :blink:

Meillä aloitti LG tuolla lailla ja kohta alkoi herjata kosteusvaivaa. LG:ssä on vesisäiliö ylhäällä ja pikkuinen pumppu nostaa veden sinne, tuo pumppu oli kokenut siipirikon. Ko laite kun asuu kylppärissä, tein sille avanneleikkauksen ja vedin pohjan vedenkeruukammiosta letkun suoraan viemäriin niin ei tarvitse edes tyhjennellä.

Joo alko löytyyn kun spesifioi että etsitään pelinäyttöä. En tarvi mitään tsiljoonan hertsin päivitystä tms mut toi vanha telkku ei pysty piirtään edes sitä vertaa että verkkolaskut palvelussa kun tekee laskua se tarvii heittää kakkosnäytölle viereen joka on ehta tietokoneyttö, että siitä esikatselukuvasta saa mitään selvää... Plus se on melko painava ja asennettu puomin nokkaan niin tuppaa roikottamaan eteenpäin.

Entäpä tietokoneista tietäviä? Vuos sitten kasasin uuden tietokoneen, näyttiksenä RTX 3050 muistaakseni joku overclocked versio, mutta ongelmana on tällä hetkellä päänäyttö jonka virkaa toimittaa vanhahko telkkari joka tukee tasan yhtä resoa, ja se on listalla melko pohjalla joten menee näyttis vähän hukkaan. Haluaisin uuden näytön hintaluokkaa 250 tai alle mielellään, mut siinä pitäis olla sisäänrakennetut kaiuttimet kun ei pöydälle oikeen mahdu erillisiäkään pömpeleitä, ja minä en moisia nopeahkolla etsimisellä löytänyt. Kokoa en muista ulkoa katson kun pääsen kotiin mut veikkaisin jotain luokkaa 30. Ei ihan pienimpiä mut ei mikään isokaan.

Kuinka iso, ja kuinka paljon meteliä pitäis kajareista lähtee. En nopeella haulla löytänyt budjettiin sopivia muita kuin Asuksen 28 tuumaisen: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/957065/Asus-TUF-Gaming-VG289Q1A-28-4K-naytto
Jos isompaa ääntä haluaa, niin sitten 4K-televisio: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/834928/ProCaster-43SL901H-43-4K-Android-LED-TV Tällä kokoakin jo 43 tuumaa.
Mulla viime keväästä mökillä 32 tuumanen Procaster Full-HD, se Android-softa on vähän hidas, mutta sehän ei haittaa jos käyttää näyttönä taikka katselee ihan antennin läpi.

Viimeksi muokattu:
Toihan vaikuttaa varsin pätevältä :thumbup: oon töissä vielä tunnin pari niin en pääse tarkistamaan mutta arvioisin sen telkkarin olevan 28 tai 32 max. Siin on viel hillitön poka sen näytön ympärillä joten vie enemmän tilaa kun antaa kuvaa. Ei tartte lähtee sen enempiä meluja kun että koneella istuen pelaa/kattoo tuubia. Toinen syy miks en halua irtokajareita on se että kerta päivitän telsun näyttöön pääsen VIIMEIN eroon siitä kaukosäätimestä, haluan et koko setti käynnistyy yhdellä nappulalla.

Toihan vaikuttaa varsin pätevältä :thumbup: oon töissä vielä tunnin pari niin en pääse tarkistamaan mutta arvioisin sen telkkarin olevan 28 tai 32 max. Siin on viel hillitön poka sen näytön ympärillä joten vie enemmän tilaa kun antaa kuvaa. Ei tartte lähtee sen enempiä meluja kun että koneella istuen pelaa/kattoo tuubia.

Eivät paljoa kajareita noihin näyttöihin laita, tosipelaajilla kun on kotiteatterilaitteet sitä varten ;-)
Toi 43 tuumanen töllö voi olla vähän iso, ainakin lähempää katseltuna.

Samsung LE26D455 on nykyinen telkka eli 26" vain. Ohutpokanen 28 tähän varmaan mahtuis 30 maks. Täytyy googlailla mitä löytyy.

Samsung LE26D455 on nykyinen telkka eli 26" vain. Ohutpokanen 28 tähän varmaan mahtuis 30 maks. Täytyy googlailla mitä löytyy.

Potentiaalinen kohde etsinnöille voisi olla myös nuo käytettyjen toimistokoneiden kauppiaat. Ainakin osassa firmanäytöistä on myös kaiuttimet. Silloin 25” ja 27” koossa pääsisi myös 2560x1440 resoluutioon, töllöt rajoittuu aina fullhd:hen tai sitten 4k:hon.

Tuossa nyt malliksi yksi käytetty tosin vain 24” firmanäyttö 2v takuulla melko kustannustehokkaasti.
https://www.mediakulma.fi/epages/me...hops/2016112711/Products/mkhpelite243m_bgrade

Jäi vähän paha maku sen edellisen koneen poweri-fiaskon jälkeen noista... Melkeen nyt päättäny hommata ton Asus TUF VG289Q1A 4K näytön kerta tässä on nyt jo vuosi menty tällä uudella koneella ja edelleen tolla vanhalla näytöllä, maksaahan se sen 230 mut saahan siitä alvit takas... täytyy nyt maanantaihin asti märehtiä tuota seuraavaa tilitystä odotellessa...

Eivät paljoa kajareita noihin näyttöihin laita, tosipelaajilla kun on kotiteatterilaitteet sitä varten ;-)
Toi 43 tuumanen töllö voi olla vähän iso, ainakin lähempää katseltuna.

Yrittäny noita review videoita ja artikkeleita lueskella, toi edellämainittu Asus osuu muuten omaan rakoon kun on korkearesoluutioinen näyttö muttei kykene kovin suureen virkistystaajuuteen (ei haittaa) eikä omaa esim USB portteja (en tarvitse) eli muutamalla uhrauksella panostettu kuvanlaatuun, joka näytön kohdalla mistä olen arvostelun nyt nähnyt lukee kaiuttimista että "the sound is a bit tinny and lacking low end bass specially when loud", jos vähän järkkään kamaa uudelleen tossa näytön takana siihen saanee istumaan paremmat ämyrit jos ei ääni miellytä, jää empiiristen kokeiden varaan onko sille tarvetta eli ei...

Et pistä kaiuttimia sivuille vaan seinään tms yläpuolelle soundbar, hommaat sellaisen jossa on langaton subbari niin saat laittaa sen jonnekin istuimen luo. Siedettävää ääntä voi noistakin saada. Ja tänä päivänä käynnistyy yhdellä nappulalla. Telkkarikäytössä tottelee näytön kaukosäädintä jos on optinen tai HDMI äänikytkentä. Latenssiin en sitten ota kantaa, oman Harman Kardon Omni barin ja LG WebOS 3 telkan kanssa ei saa synkkaa kuvan kanssa kohdalleen kun loppuu säätövara kesken, mutta nuo nyt ovat nykystandardein kivikautisia vehkeitä.

WhatsApp Image 2024-12-11 at 23.20.16.jpg

Scuse the sotku, kone on mun "mancavessa" tallissa tolleen kulmassa joten kajareiden asentelu on rahtusen haastavaa...

Tuli mieleen ihan sellainen, että olisko kuivattava pyykki valmiiksi kuivempaa kuin ennen? Uusi pesukone, kovempi linkous?

Potentiaalinen kohde etsinnöille voisi olla myös nuo käytettyjen toimistokoneiden kauppiaat. Ainakin osassa firmanäytöistä on myös kaiuttimet. Silloin 25” ja 27” koossa pääsisi myös 2560x1440 resoluutioon, töllöt rajoittuu aina fullhd:hen tai sitten 4k:hon.

Tuossa nyt malliksi yksi käytetty tosin vain 24” firmanäyttö 2v takuulla melko kustannustehokkaasti.
https://www.mediakulma.fi/epages/me...hops/2016112711/Products/mkhpelite243m_bgrade

Toi procasterin 4K Resoluutio: 4K Ultra HD 3840 x 2160, vähän enempi kuin 2560x1440, ainakaan mulla ei ATK-firmassa koskaan ollut tekniikan huippua olevaa näyttöä.

Yrittäny noita review videoita ja artikkeleita lueskella, toi edellämainittu Asus osuu muuten omaan rakoon kun on korkearesoluutioinen näyttö muttei kykene kovin suureen virkistystaajuuteen (ei haittaa) eikä omaa esim USB portteja (en tarvitse) eli muutamalla uhrauksella panostettu kuvanlaatuun, joka näytön kohdalla mistä olen arvostelun nyt nähnyt lukee kaiuttimista että "the sound is a bit tinny and lacking low end bass specially when loud", jos vähän järkkään kamaa uudelleen tossa näytön takana siihen saanee istumaan paremmat ämyrit jos ei ääni miellytä, jää empiiristen kokeiden varaan onko sille tarvetta eli ei...

Jeps, mulla Samsungin kaareva näyttö, ilman kajareita. Kajareina https://www.verkkokauppa.com/fi/product/171157/Creative-T15-Wireless-stereokaiuttimet riittäneet mun pelaamiseen ja tubettamiseen. Ei tietty aukee koneen kanssa yhtä aikaa, mutta minulla (hyi!) päällä koko ajan 😀

katso liitettä 27695

Scuse the sotku, kone on mun "mancavessa" tallissa tolleen kulmassa joten kajareiden asentelu on rahtusen haastavaa...

Ratkaisin oman vastaavan ongelman hommaamalla viritinvahvistimen 80-luvulta ja parinkympin OR-kaiuttimet Torista, etsin hyllyiltä paikat skobeille ja vahvari silleen sopivasti käsille, sitten vaan tarpeeksi kaiutinjohtoa. Pakko sieltä on jotain saada tiivistettyä hyllyistä, eikä niiden kaappien tarvi siinä ruudun välittömässä läheisyydessä olla. Toki jos ei voi mistään enää survoa tai luopua niin sitten opettelet vaikka käyttämään korvanappeja.

Parit Moccamasterit myyntiiin niin mahtuu kaiuttimetkin hyvin 🙂

Ai perkele mähän olin täysin unohtanu että itseasiassa edelleen omistan mikrohifisarjan :doh: On niin tehokkaasti maastoutunu alakerran työhuoneen hyllyyn käyttämättömänä että olin täysin unohtanu sen! Täytyy vähän pähkinöidä mihin ne murikat sais, ihan näytön vieressähän ne ei edes voi olla koska magneetit aiheuttaa vääristymiä ruutuun... Kaipa tuola vähän siivoomalla sen johonkin saa ängettyä. Hyvä kun tuli puheeks :thumbup:

Back