Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt on uusi MT-07 sisäänajossa n. 250km kertyneenä ja ketjut jo aika hyvin löystyny. Mulla ei ole (vielä) momenttiavainta, että voisi itse kiristää ketjut, niin että menee ohjekirjan mukaan, niin voiko ajaa ekat 1000km ilman kiristystä vai pitäiskö nakata liikkeeseen hoidettavaksi?
PS ole tarkkana, että takapyörä tulee linjaan rungon kanssa.
Mie oon aina luullut, että takaratas pittää olla linjassa eturattaan kanssa.
Toleransseja on myös takapyörän asentomerkinnöissä. Eivät välttämättä ole prikulleen oikein, mutta yleisellä tasolla ihan riittävän tarkkoja.
Yksi tapa on mitata vanteen etäisyys kummaltakin puolelta swingiin, ellei ole sitten monolever.
Mulla tuntuu sellasta muljahtelua/vänkäystä takana kun ajelee ihan normaalisti. Vaihdettu ketjut, rattaat ja takarengas. Laitettu merkkien mukaan suoraan. Voiko vinossa oleva rengas aiheuttaa tuollaista oiretta? Ja millä saan helpoiten katsottua sen suoraan? Ensipyörä kyseessä nin oikein vielä tiedä kaikkea näistä
Renkaanlaakerit? Haarukanlaakerit? Tuon ikäsessä ei ihmetyttäis vaikka olis haarukan laakerit jo morjens
Paittinotta on pyöriä joissa swingin oikea- ja vasen puoli eivät ole keskenään symmetrisiä. Tällöin ei tuo mittausmetodi auta pyörän linjaamiseen.