Pientä apua kaivataan...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ST1050
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ST1050

New member
Päätin tehdä St:hin pienen syyshuollon. Otin tankin pois ja ilman putsarin. Kuinka irtoaa tulpat ko. laitteesta, en ole ennen nähnyt moisia vekottimia. Kolme suhkoht ohutta johtoa menee jokinmoiseen hattuun ja niiden alla pitäisi olla tulpat
nixweiss.gif
. Kuinka ne hatut saa irti, että pääsee käsiksi tulppiin (ei tohri käyttää raakaa voimaa). Ja sitten toinen juttu. Kaasarin (ruiskun) kurkuista lähti jokaisesta yksi letku yhtyen yhteen suurempaan letkuun. Minne tuo letku kuuluu? Roikkui tyhjän panttina ilmanputsarin alla... Ja sitten vielä yksi kysymys. Saako St:hin K&N:n ilmansuodatinta? Alkuperäisellä pahvi suotimella ajettu puolitoista kesää ja aivan kauheassa kunnossa. Jos joku viittisi avittaa... Kiitos jo etukäteen.
thumbs-up.gif
thumbs-up.gif
 
Kuinka ne hatut saa irti, että pääsee käsiksi tulppiin (ei tohri käyttää raakaa voimaa).
...
Saako St:hin K&N:n ilmansuodatinta? Alkuperäisellä pahvi suotimella ajettu puolitoista kesää ja aivan kauheassa kunnossa.
Vedät vaan suoraan ylöspäin niitä puolia. Pitäisi tulla melko miedolla vetämisellä ja ilman väkivaltaa.

K&N: Luulisi saavan kun Tripleenkin saa, mutta tehtaan paperisuodatin on todettu virtaavan enemmän kuin 1050 ilmaa tarvii. Silloinhan se toimii jos on paska jäänyt suodattimeen. Vaapaavirtausfiltterillä sulla olis ne samat paskat menny koneeseen.

BMC todettu paremmaksi istuvuudeltaan kuin K&N, jos kuitenkin vapaavirtausta haikailet. K&N oli Triplen filttereissä ainakin ongelmia eli karseita falskaavia rakoja ja ei istunut paikalleen kunnolla.
 
Kuinka ne hatut saa irti, että pääsee käsiksi tulppiin (ei tohri käyttää raakaa voimaa).
...
Saako St:hin K&N:n ilmansuodatinta? Alkuperäisellä pahvi suotimella ajettu puolitoista kesää ja aivan kauheassa kunnossa.
Vedät vaan suoraan ylöspäin niitä puolia. Pitäisi tulla melko miedolla vetämisellä ja ilman väkivaltaa.

K&N: Luulisi saavan kun Tripleenkin saa, mutta tehtaan paperisuodatin on todettu virtaavan enemmän kuin 1050 ilmaa tarvii. Silloinhan se toimii jos on paska jäänyt suodattimeen. Vaapaavirtausfiltterillä sulla olis ne samat paskat menny koneeseen.

BMC todettu paremmaksi istuvuudeltaan kuin K&N, jos kuitenkin vapaavirtausta haikailet. K&N oli Triplen filttereissä ainakin ongelmia eli karseita falskaavia rakoja ja ei istunut paikalleen kunnolla.
Joo kiitti tiedoista. Menin vaan jo tilaamaan tuon K&N:n (perkules) hinta oli 78€
withstupid.gif
(alkuperäinen 37€). Pitänee perua tilaus ja ostaa tuo orkkis. Joo ja letkulle löytyi paikka eli kiitos avusta
bowdown.gif
 
Mikä se sellainen FILTTERI on, joka päästää paskat suoraan koneeseen?
 
Pitänee testata eli sovittaa tuota K&N... Mutta jos sinne "hevosen pään" kokoisia rakoja
wink.gif
jää niin sitten orggissuodin...
 
Joskus oli tuosta K&N suodatuskyvystä juttua. Paperisuodatin suodatti jotain 99,9% ja K&N 99.7% Tämä tarkoittaa, että K&N laski paskaa läpi KOLME KERTAA ENEMMÄN. Sitten jos ajatellaan, että kuinka paljon paskaa jää paperisuodattimeen esim 20000km matkalla, voidaan todeta, että ei kovinkaan paljoa. Mustahan se on paikoitellen, mutta grammoissa likaa ei ole paljoa. Sitten taas todetaan, että K&N olisi laskenut tästä pikkuriikkisestä paskamäärästä 0,3% läpi ja paperisuodatin 0,1%. 0,3% pikkuriikkisestä ei ole kovin paljon. Matematiikka on yksinkertaisimmillaankin ihmeellistä ja sillä saadaan olemattomatkin asiat näyttämään oleellisilta.
 
Ostin alkuperäisen suodattimen. Sain nimittäin ilmansuodattimen, öljynsuodattimen ja öljyt tuolla K&N suotimen hinnalla (78€).
thumbs-up.gif
 
Back
Ylös