piikkikuskilla valo hukassa..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pronka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pronka

New member
ajelin tuossa eilen Kuopion ohitte, ja siinä moottorivägenillä melko reippaasti suurinta sallittua tilannenopeutta. Saavutin melko reipasta tilannenopeutta ajavan motoristin. Aattelin, että mahtaa kaveria vituttaa, kun vettä kaatamalla ja oli vieläpä pilkkopimeää. Noh.. siitä ohitte ja huomasin, että kaverilla oli vissiin vain parkit päällä
omg.gif
Siis ei etuvaloja!! Pitkän matkaa kaveri ajeli perässä ja tsiigailin, että en ainakaan minä kiilaa autollani kanssamotoristia, vaikkei tällä valoja ollutkaan.. Pitäkää tätä tarinaa vaikkapa hauskana karpomaisena iltasatuna, jos siltä tuntuu..

Nykyisessä pyörässä tulee valot onneksi automaattisesti päälle. Sen verran oon lähopää, että muuten varmaan unohtuis aina välillä. Kun kotilossa on myös samoin, niin valojen kytkentä ei enään kuulu rutiineihin.

Nostetaanpas tällänekin idea esille että mistä tietää vaikka olis poltin palanu kyseisestä pyörästä. Noita kun ei huomaa jos sattuu ajon aikana palaan poltin. No jotkut ei kyllä sitä huomaa edes kesän aikana.

Pyörässä on kyllä se huono puoli, että teknisen vian (se kärvähtänyt poltin) sattuessa tulee samantein ylläripimeä
omg.gif
Onhan siinä pitkät varavaloina, mutta ainakin mulla tulisi kesken mutkaa pimenevästä visiosta jännäpapana tekstiiliin ja kramppi peukaloon vaihtimen etsimisestä. Sikälimikäli olisi vielä tiellä siinä vaiheessa.

En ole hajulla onko tänä päivänä lainmukaista käyttää pärrässä tuplalyhyitä, mutta jos omassa sellaiset olisi, niin harrastaisin anarkiaa ja kytkisin molemmat valaisemaan.

Mikkelissä joku kevarisankari oli asentanut syylärin tienoille neonvalot tms teinihärvelit, ja tietysti piti ajaa ilman ajovaloja että nämä näkyisivät paremmin.. keskellä yötä toki.

Pyörässä on kyllä se huono puoli, että teknisen vian (se kärvähtänyt poltin) sattuessa tulee samantein ylläripimeä
omg.gif
Onhan siinä pitkät varavaloina, mutta ainakin mulla tulisi kesken mutkaa pimenevästä visiosta jännäpapana tekstiiliin ja kramppi peukaloon vaihtimen etsimisestä. Sikälimikäli olisi vielä tiellä siinä vaiheessa.

En ole hajulla onko tänä päivänä lainmukaista käyttää pärrässä tuplalyhyitä, mutta jos omassa sellaiset olisi, niin harrastaisin anarkiaa ja kytkisin molemmat valaisemaan.
Ainakin Trumpassa on tuplavalot, ja vieläpä eri sulakkeen kautta. Eli ei se täysin kiellettyä todennäköisesti enää ole..

Pienellä pyörällä valon toiminnan näkee kun laittaa hanskan valon eteen; isommassa fillarissa joutuu hieman voimistelemaan jos vauhdissa haluaa tarkistaa.

Pyörässä on kyllä se huono puoli, että teknisen vian (se kärvähtänyt poltin) sattuessa tulee samantein ylläripimeä :O Onhan siinä pitkät varavaloina, mutta ainakin mulla tulisi kesken mutkaa pimenevästä visiosta jännäpapana tekstiiliin ja kramppi peukaloon vaihtimen etsimisestä. Sikälimikäli olisi vielä tiellä siinä vaiheessa.

Vm 2007 Varaderossa (EE-speedin Hollannista uittama) on ainakin
kahdet H4-valot ihan vakiona, ja molemmat antavat lyhyitä ja pitkiä.
Tämä ei harmittanut yhtään.

Nyt se ei ole enää ihan niin laillinen, kun umpioihin on törkätty
bixenon-polttimot... ja kuinkas ollakaan, toinen on pimentynyt.
En ole ehtinyt aukoa näkyville, varapolttimo on jo valmiina.

Myyjä epäili lonkalta viallista ballastia, joka menee kyllä takuuseen,
jos siinä on ongelmaa. Menee kyllä polttimokin, luvatut käyttötunnit
eivät ole lähelläkään...

Kuulemma joissain enska piikeissä on niin alimitoitettu laturi, ettei pysty ajamaan valot päällä..  
confused_orig.gif
Akku tyhjenee..

Back