• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pika-ajelu a´la espoo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hondaman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hondaman

New member
Ajattelinpa mainita pikalenkistä jonka ajelen harvase ilta kun työkiireiltä ehtii eli reitti starttaa perinteisesti espoon leppävaarasta ja lähtee vanhaa turuntietä bembölen kahvituvalle. Siitä sitten bodom-järven reunamia mukaillen kunnarlan liittymästä vasemmalle kohti velskolaa ja sorvalampea, jota pitkin sitten aina vihdintien liittymään saakka. Aivan loistavaa, hyväkuntoista mutkapätkää jossa ei paljon autoja tule vastaan, mutta irtohiekan olemassaolo kannattaa tiedostaa.

Vihdintieltä käännytään oikealle helsinkiin päin. Ajellaan noin 5km ja siitä lahnuksen shellin kohdalta sitten oikealla röylään päin. Sitä tietä sitten ajellaan aina järvenperän essolle saakka tai takaisin bembölen kahvituvalle jossa nautitaan ansaittu kaffe/bulla-yhdistelmä  
tounge.gif

Reissusta selviää alle tunnissa, joten pika-ajelua parhaimmillaan sisältäen vauhdin hurmaa, tiukkaa kanttailua ja kerrassaan mahtavia järvimaisemia, suosittelen!

Ps. toimii myös toiseen suuntaan...

Onkse velskolantie oikeesti kunnossa. Se on ollut niin monta vuotta kun muistan "heikossa hapessa". Hirveesti monttuja ja jne.. Mut jos se nyt on sitten kunnossa niin lähen ajelemaan sinne heti miten
cool.gif
Tai odottelen ensin sateen lakkaamista
sad_orig.gif

Mä käyn yleinsä "iltalenkillä" Lippajärveltä. Ensin Bemböle sieltä vanhaa Turuntietä Veikkolaan, ja sieltä liikenneympyrästä vasenpaan Espoonlahteen päin sitä mukavan mutkaista pikkutietä myöten.. Sitten Kauklahden läpi taas bemböleen.. N. 40 km mukavaa kanttailua keskinopeuden pyöriessä 80-100 km/h.. Reitti on ollut vakio jo kohta kymmenen vuotta
biggrin.gif

Vihdintieltä käännytään oikealle helsinkiin päin. Ajellaan noin 5km ja siitä lahnuksen shellin kohdalta sitten oikealla röylään päin. Sitä tietä sitten ajellaan aina järvenperän essolle saakka tai takaisin bembölen kahvituvalle jossa nautitaan ansaittu kaffe/bulla-yhdistelmä  
tounge.gif
Kokeile välillä myös ajaa suoraan vihdintien yli. Jatkuu hyvät mutkat hyväkuntoisella tiellä.

Lahnuksen shelliltäkään ei aina tarvi ajaa Järvenperän essolle asti. Paristakin kohdasta ko. tieltä pääsee takaisin Bodomjärven tuntumaan.

Onkse velskolantie oikeesti kunnossa. Se on ollut niin monta vuotta kun muistan "heikossa hapessa". Hirveesti monttuja ja jne.. Mut jos se nyt on sitten kunnossa niin lähen ajelemaan sinne heti miten.  

Käytiin tänään mamman kanssa ajelee ko. velskolan pätkä ja loistokunnossa oli! Vähän hymyillytti kun bodomin ympäristössä tuli prätkiä vastaan 100m:n välein. Pienen ikäni espoossa asuneena nuo röylä-punametsä-pakankylä-pikkutiet on jokaista kinttupolkua myöten ajeltu kun teinivuosina vietiin poikien kanssa tyttöystävä-kandidaatteja myllylammelle uimaan

Täytyypi käydä kurvailemassa toi veikkola-espoonlahti-reitti ja rinnekotiin päin suuntautuva jatkoreitti kunhan kotiudun portugalin lämmöstä perjantaina
biggrin.gif

Kävipäs tänään mulle puudom reitillä: ajelin sitä yhtä pitkää suoraa automuseon ohi, käännyin seuraavasta vasemmalle. Sieltä jatkoin vähän matkaa kunnes tuli aukio ja vasemmalle kaartuva tie jossa 200m(?) suora, hyvä näkyvyys joka ilman suuntaan. noh, kiihdytin sitten sen suoran ja jarrutin taas lailliseen nopeuteen kun mutkia tuli vastaan. Siinä sitten vähän ajan päästä joku Perheen isäntä hyppäs (varmaankin)omalta pihalta tielle -keskelle tietä, kädet levällään. Joten päättelin että haluaa mun pysäyttävän ja pysäytin. näytti vielä että pysäytä moottori, ok. Aksentti oli eli joku ulkomaalainen, vaikka ei se pointti ole, Sanoi mulle: Mulla on sisällä 2 eikun kolme lasta. Minä: niin?. Isäntä: Aika kovaa ajoit. Minä: enhän. Isäntä: ajoit, minä kuulin. Minä: täh?. Isäntä: Otan sun numeron (rekisteri) ylös (kiersi taakse ja kattoi), jos täällä sua vielä nään niin saat postia (??? jaa, no en tietenkään saa ajaa SEN tiellä? oishan se mun pitäny tietää  
nixweiss.gif
).
Semmosta.. ajoin ihan laillista nopeutta mutkia, lukuunottamatta sitä suoraa ja hyvissä ajoissa jarrutin ennen mutkaa. mulle ennestään tuntematon tie oli, joten en kaahaillut, paitsi siinä suoralla ehkä pikkasen. Ei voinu kele muurahainenkaan tielle hypätä ilman että oisin nähny, saatikaan skidi. Pitäis huolta sitten niistä ettei joka polkupyörän alle juoksis, ja tietenkin pysäyttää jokainen ihminen sen talonsa kohalla ja valistaa että sillä on lapsia ja ajakaa tyhjäkäynnillä tai viel parempi, taluttakaa se pätkä siitä ettei satu vaan mitään vakavaa, ellei skidit juokse silloinkaan väkisin alle. Hänen maan kulttuurista kyllä mitään tiedä, mutta outo meininki oli. Seuraavan kerran en pysähdy vaikka makais siinä muna pystyssä mut sit pääsen varmaan putka reissulle ja korvauksia makselee..
jep, postia odotellessa...  
033102beer_1_prv.gif
ja muutama  
033102beer_1_prv.gif
vielä

edit. kirjvirheet

En tiedä kuulapää onko sulla omia skidejä, mutta ihmeellisesti ne vaan vaikuttaa ajattelumaailmaan.

Mä asun Klaukkalassa mutkatien varrella ja vaikka prätkiä ja motoristeja olen ikäni digannutkin, niin kyllä hermoa riipii jos joku apina kaahaa mun tienhaaran ohi ylinopeutta sillon ku pikkukundit leikkii pihalla. Ihan sama ajaako autolla vai prätkällä.

Rajoitus on 60 ja jos nopeus on 80 tai yli, niin kuski ei kerkee edes kahvaan koskea jos pikkumukula päättää ravata/pyöräillä baanalle puskan takaa.

Joten et saa ainakaan mun sympatioita jos talojen/asuinalueiden kohdalla tykität. Sorry.
nixweiss.gif

Mukava kuulla, että velskolantie on kunnossa.. Pentuna sitä jo ajeltiin fillarilla naama virneessä
biggrin.gif

Kuulapää... Juuri tollaisista syistä on ihan mukava täyttää AKE:lla kaavake joka kieltää omistaja tietojen luovutuksen siivileille. Poliisit saa tietenkin tiedot, mutta kaikki ikävät uhkailijat ja sekopäät se karsii pois. Myös tappo uhkauksia saaneena. (En ajanut kovaa, vaan mp oli käynnissä tien laidassa. Hyi minua.)

Pitää käydä toi Hondamanin reitti koeajamassa
062802moto_prv.gif

jimjak en tykittäny asuinalueella vaan lehmä laitumella 150m.. hyi minua
blush.gif

Zanti
sanoi:
Kuulapää... Juuri tollaisista syistä on ihan mukava täyttää AKE:lla kaavake joka kieltää omistaja tietojen luovutuksen siivileille. Poliisit saa tietenkin tiedot, mutta kaikki ikävät uhkailijat ja sekopäät se karsii pois. Myös tappo uhkauksia saaneena. (En ajanut kovaa, vaan mp oli käynnissä tien laidassa. Hyi minua.)

Missä tuollaisen kaavakkeen sais täyttää? allekirjoitan niin nopeasti et ei ehi kissaa sanoa.

Tosiaan kannattaa mennä Velskolan jälkeen Vihdin tien yli "Lepsämään" ja sieltä vaikka Klaukkalan kautta takaisin Lahnukseen. Tuolla saa reittiä helposti pidennettyä ja "keskinopeuttakin" sopivasti nostettua.  
omg.gif

"jimjak en tykittäny asuinalueella vaan lehmä laitumella 150m.. hyi minua "

no jaa, entäpä jos sulla ois omia lehmiä
confused_orig.gif
?
biggrin.gif

Kuulapää, mitenkäs tunsit seudun niin hyvin, jos et siellä ennen ole ajellut? Kyllä se on varsin asuttua seutua, ja siinä koulun seuduilla, heti sen suoran jälkeen, paljon lapsia kesälläkin. Mikähän siinä oli nopeusrajoitus?

Eihän asia minulle mitenkään kuulu, mutta kun tulee sielläpäin paljon ajeltua.

Tuli tänään Bodomjärvi taas kokeiltua ja olihan siellä muitakin
wink.gif
. Velskolan tie oli hyvässä kunnossa mutta siellä ei ketään tullut vastaan eikä kukaan ajanut ohi
sport05.gif
.

Kuulapää, mitenkäs tunsit seudun niin hyvin, jos et siellä ennen ole ajellut? Kyllä se on varsin asuttua seutua, ja siinä koulun seuduilla, heti sen suoran jälkeen, paljon lapsia kesälläkin. Mikähän siinä oli nopeusrajoitus?

Eihän asia minulle mitenkään kuulu, mutta kun tulee sielläpäin paljon ajeltua.
tiedän paikan mutta en ollu käyny kyseisellä tiellä vielä, edelleen: ajoin rajoitusten mukaan, paitsi lammaslehmäoravalaitumela jossa ei ollu ristin sielua.. en muista rajoituksia mutta pyörää en rupee taluttamaan vaikka itse piru käskis. kiukkuilen.

Back