• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pika-gallup Naveista!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SenioRR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

SenioRR

New member
Eli on kiirus! Selailin hakua mutta aiheet käsittelevät suurimmaksi osaksi Garmin Zumo 550/660:a ja TomTom Rideria-> yli mun budjetin. Lähen ostamaan vielä tänään navigaattoria, kun ei oo muutakaan tekemistä...
tounge.gif
Mikähän malli olis se varteenotettavin? Se ei saa maksaa yli 200€. Sen ei siis tarvii olla vedenpitävä. Pitkä akkukesto plussaa, samoin helppokäyttöisyys ja selkeä näyttö. Gepsi tulee satunnaiseen autokäyttöön ja ehkä myös pyörään vedenpitävän kotelon tai ihan vaan minigrip-pussin kera. Bluetoothia en tarvii, enkä muitakaan erikoistoimintoja jos niissä semmosia on. TomTom:in mallit lienevät suosituimpia, mutta onko muita?

Itsellä TomTom One V3. Imukupilla auton tuulilasissa, TMC-vast.ottimeen kytkettynä ja kun mopolla lähtee lenkille, olen Kawaan asentanut ohjaustankoon telineen + viritellyt USB-laturin penkin alle niin ei navarin tartte akkunsa varassa toimia
sport05.gif

Garmin Nüvi, helppokäyttöinen, edullinen, pitkä akunkesto, litteä muotoilu ja ja ja. Olen 3 vuotta käyttänyt autossa, mopossa, mönkkärissä ja veneessä. Tyytyväinen kaikkeen muuhun paitsi tuohon venekäyttöön, mutta eihän sitä ole siihen alunperin suunniteltukkaan.

Nüvi 300 ollut käytössä, kuulokeliitäntä, mp3soitin, lisää karttojakin saa ladattua, esim jenkit tai euroopan. Akku kestää 4h.
Saa varmaan satasella huuto.netistä
smile_org.gif

Miinuksena sitten että ei kestä vettä. Eikä tue bluetoothkuulokkeita

Komppaan kahta edellistä: Garmin Nüvi 250 itsellä ja vaatimattomista ominaisuuksistaan huolimatta on oikein mainiosti neuvonut perille.

Joo, luin tuon TM:n testin ja TomTom:han sen voitti. Noh, siitä huolimatta
tounge.gif
taidan päätyä tuohon T.T. One IQ:hun. Mutta käyn kyllä hypistelemässä noita Garmineitakin. En oikeen osaa tällaista ostosta tehdä netistä tilaamalla, vaan haluun pyöritellä niitä käsissäni ennen ostopäätöstä...
tounge.gif

Kiitokset vastanneille!
bowdown.gif

Kun luulin hävittäneeni oman garminin, ehdin jo ettiä netistä uutta. Todella harvassa mallit jos haluaa kuulokeliitännän sekä mp3-soittimen. Halvimmista puuttuu aina jompi kumpi tai yleensä molemmat.

Noh navi löytyi tankkilaukun sadesuojan pussista. En kyllä muista sitä sinne laittaneeni
smile_org.gif

Mulla on muutama Becker, koska niissä on kuulokeliitäntä (ja myös mp3 vaikken sitä koskaan käytä).

Gigantti myy uutta nuvi 500 joka on tarkoitettu pyörä, vene ,kvely ym. käyttoon pohjoimaiden kartoilla 285€.

TomTomilla on parempi(paras) reitinsuunnitelu softa pclle, Tyre.
Mutta saako tomppaan monta reittiä tallennettua kerrallaan?

Aika oleellinen juttu tuo reitinsuunnittelu mopoilussa mielestäni, kun mopolla harvemmin tarvii osata suoraan pisteestä A pisteeseen B. Vaan mukavampi tehdä reittiä mutkien kautta.

Ja jos joku tarttee, niin uudenkarhee Becker z201 ois kaupan...

42 maata
kuulokeliitäntä
"3d-näyttö"
"kaistavahti" yms yms...

Mukaan Heldin kotelo, hp 150 €/paras tarjous

*esite*

TomTom One IQ Routes Edition tuli sit hommattua. Kattelin Gigantissa Nuvi 500:sta kanssa, mutta olin päättänyt budjetin ja heitin koneen hyllyyn takas...nuuka mikä nuuka.
tounge.gif
Noh aika näyttää, oisko Garmin pitänyt sit kuitenkin hommata.

Oisit, Köpi, pikkasen aikasemmin kaupannu tota Beckeriä...
sad_orig.gif

Jos joltain löytyy risa Nuvi 300 niin otan vastaan (jonkun verran voin maksaakin) jos näyttö ehjä.

Back