Piki irti putkista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JukiW
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JukiW

New member
Niin, äänenvaimentimet ovat pikipilkkujen peittämät. Lähteekö piki millään dynamiittia miedommalla aineella?

Kaasarinpuhdistusaine on kans aika hyvää myrkkyy millä puhdistaa ainakin metalliosia. Lähti pikipilkut vikelästi etuiskareista.

Joku hämärä muistikuva oli tuosta sokerista, aloitetaan sillä.
tounge.gif

Pikihän lähtee vaikka tärpätillä, ellei ole vielä täysin kärvähtänyt kiinni.

Mulla oli pikeä ja myöskin kokemattoman kyytiläisen aikaansaamia palaneita kengänpohjan jälkiä, kokeilin vaikkas mitä mutta ylläri oli että tavallinen voiteleva contact cleaner pienen hankaamisen avustamana poisti kaikki töhnän pintaa naarmuttamatta
wink.gif

Mä käytän ihan tavallista autovahaa. Kun ne skeidat (ketjujen heittämä "piki") pesee riittävän usein vahalla, ei mitään isoja könttejä pääse syntymään. Ja jos ei em menettely tehoa, avaan asetoni- tai tinneripullon. Sen käsittelyn päälle taas vaha, ja avot!

Mä en aio pilata oman pyöräni kromisia äänenvaimentimia  millään sokeripalalla, se on aivan... näpertelyä...  
wink.gif

Kiillottamiseen sitten taasen Farecla G10 tai karkeampi. Silläkin muuten lähtee todella helposti p pois pakarin pinnalta.

Saippua PataPata. Hyväksi havaittu keino kaikille metalli pinnoille, ei naarmuta niin kauan kun saippuaa riittää.
5125.jpg

Mä käytän ihan tavallista autovahaa. Kun ne skeidat (ketjujen heittämä "piki") pesee riittävän usein vahalla, ei mitään isoja könttejä pääse syntymään. Ja jos ei em menettely tehoa, avaan asetoni- tai tinneripullon. Sen käsittelyn päälle taas vaha, ja avot!

Mä en aio pilata oman pyöräni kromisia äänenvaimentimia  millään sokeripalalla, se on aivan... näpertelyä...  
wink.gif
biggrin.gif

wink.gif

Kiillottamiseen sitten taasen Farecla G10 tai karkeampi. Silläkin muuten lähtee todella helposti p pois pakarin pinnalta.
Sokerihan onkin tunnetusti kovaa myrkkyä
biggrin.gif
Itte oon ainaskin putkien alkukäyriä puhdistanut pikipiskoista ihan mattoveittellä kevyesti vedellen enkä oo kromiin pienintäkään naarmua saanut.
thumbs-up.gif

Sokerihan on myrkyistä kauheinta!Hampaatkin sulaa suuhun
biggrin.gif
siitä myrkyllisestä tiedä mutta aika karkeeta se on vaikka kostuttaa!en itsekkään alumiini änkkäriäni menis sillä hieromaan!

Asetoni, lähtee aivan varmasti mutta vie myös kiillon, eli tarttee kiillottaa jollain vahalla sen putsin jälkeen. Pyyhi heti putsauksen jälkeen märällä rätillä, ja kiillotus jollain vahalla perään. Muuten ruostuu kun se aine vie kaiken rasvan ja suojan siitä pinnasta. Jää helposti laikukkaaksi.

Kiillotus: Autoglym metal polish. Toimiva aine ja taatusti taas kiiltää.

Sinolilla lähtee myös, ja on sitten vähän hellävaraisempi vaihtoehto.
Teettää vähän enempi töitä, mutta...? Samat jälkitemput kannattaa myös tehdä tälle aineelle. Suosittelen ennemmin tätä, ja se on myös sit halpaa n. 5 e./ltr.

Se patapata on huonoin, raapii kromipinnan ja vie kiillon pian lopullisesti, ainakin kromiputkista.

Ja kannattaa muistaa että sinolia voi kaadella myös itsellekkin siinä hinkkaamisen lomassa
smile_org.gif
vai voiko?

Ja kannattaa muistaa että sinolia voi kaadella myös itsellekkin siinä hinkkaamisen lomassa
smile_org.gif
vai voiko?
Tallinlattialle vaan istumaan ja käyttää huuhteluhommaan reilusti saarenmaata ja keskiolutta kyytipojaksi. Käyttöaika kuukaudesta kuuteen kuukauteen, ja sitten varmasti putkista saa lähes jo kaukoputken, ja taatusti on terve puna äijälläkin käkättimessä.
kaboom.gif

smile_org.gif
vai voiko?
"Puliukko on kansanomainen nimitys rappioalkoholistille, tai viranomaisten dokumenteissa termillä päihdevammainen. Sana puliukko tulee ruotsinkielisestä polityrgubbe, viittaen rappioalkoholistien tapaan etsiä päihtymistä kaikista saatavilla olevista tuotteista, mm huonekalukiilloitusaine, "pulituuri" tai "puli" jossa kiilloittavat (puleeraavat) aineet olivat spriihin liuotettuja. Muita korvaavia juomia on ollut ns. "tenu", eli denaturoitu etanoli joita esiintyi eri nimikkeillä; T-sprii, Sinisprii, Sinol, Lasol ym. sekä erilaiset partavedet ja colognet, joita puliukot saivat eri tekniikoilla "juomakelpoisiksi". Puliukko on usein yhteiskunnasta kokonaan pudonnut henkilö, jolla ei esimerkiksi ole asuntoa, ja sosiaaliset kontaktit rajoittuvat lähinnä toisiin alkoholisteihin ja poliisiin. Puliukot lukeutuvat yleensä I-tyypin alkoholisteihin, joissa ei esiinny II-tyyppiin omaista aggressiivisuutta."

Ks myös:
http://www.saarelat.org/Funny_stuff/Wapun_juomat.htm
http://www.lasol.fi/ktt_lasol/Sinol_100.PDF

Sinolissa on 1-5% isopropanolia:
http://kappa.ttl.fi/kemikaalikortit/khtml/nfin0554.htm
http://fi.wikipedia.org/wiki/LD50
LD50-arvo suun kautta rotalla: ~5g/kg.
LD50-arvo ihon kautta kaniinilla: ~13g/kg.

Ett jos tosta jotain veikkais, niin 100kg äijän 50% tod näk tappaa 500g annos isopropanolia, eli noin 6,36dl.
Eli jos kittaa 10-60 litraa sinolia kerralla, niin kuolis 50% tod näk isopropanolimyrkytyksen. Tosin 10-60 litraa pirtuu ehtii tappaa kyl ennemmin. :]

Ja 2% metyyliketonia:
http://kappa.ttl.fi/kemikaalikortit/khtml/nfin0179.htm

Ja 2% metyyli-isobutyyliketonia:
http://kappa.ttl.fi/kemikaalikortit/khtml/nfin0511.htm

Ett kyllähän sitä juo, mutta ei se hyvää ole.
biggrin.gif

Niin eikös se käy hyvin sillein että aamulla suodattaa sinolin ruisleivän läpi ja sit illalla mopoo rassaillessa kun tulee nälkä niin syö sen leivän
biggrin.gif
nami nami!hyvää ja halpaa
smile_org.gif
mummun ja papan kesämökin lähellä asu joskus aikoinaan semmonen pulsu että kesällä se kaato tentun ruisleivän läpi ja pakkasella valutteli sen rautakankea pitkin mut ei se kyllä sitä tehnykkään kun yhen kesän ja talven!sen ruumis ei varmaan mätäne koskaan sen verran hyvin on kyllästetty!

Niin eikös se käy hyvin sillein että aamulla suodattaa sinolin ruisleivän läpi ja sit illalla mopoo rassaillessa kun tulee nälkä niin syö sen leivän
biggrin.gif
nami nami!hyvää ja halpaa
smile_org.gif
mummun ja papan kesämökin lähellä asu joskus aikoinaan semmonen pulsu että kesällä se kaato tentun ruisleivän läpi ja pakkasella valutteli sen rautakankea pitkin mut ei se kyllä sitä tehnykkään kun yhen kesän ja talven!sen ruumis ei varmaan mätäne koskaan sen verran hyvin on kyllästetty!
Kyllä mä vielä edelleen vielä lähestyisin hommaa tuolla saarenmaalla.

Tai oikeestaan mitäpäs tuota noita mokomia pakoputkia viitsii ruveta edes hinkkailemaan. Turhanpäiväisiä elvistely hommia. Ei ne paskat siinä pakarissa vaikuta mitenkään mopon kulkuun.
Tässähän on nyt pitkä talvi aikaa kasvatella partaa ja hankkia itselle terve puna käkätimeen ja hankkia mukava kiilto poskiin että otsaan.

Tankkia voi myös paukutella sopivasti lommolle mahan kohdalta keväällä jos ei kädet meinaa ylettää enää ratille, tai sitten hommata pitemmät kopterisarvet?

Valmiiks denaturoitu äijä heti keväästä, ja oitis valmiina ens kesän seikkailuihin.

Eiköhän lähetä siitä liikkeelle?
033102beer_1_prv.gif

Mikä materiaali on kyseessä? Kromattu teräs, kiillotettu ruostumaton teräs vai alumiini?
Onko pinta peilikiiltävä vai matta?

Peilikiiltävään ruostumattomaan teräkseen en ainakaan suosittele mitään hankaavia aineita, sama koskee kromia. Elikkäs kaikki sokeritpalat ja patapadat kannattaa unohtaa.

Peilikiiltäville pinnoille:
Autoglymin metal polish:sta olen kuullut pelkkää hyvää, joten kannattaa kokeilla.
Toinen vastaava aine on Mequiar's nxt all metal polysh,
http://www.meguiars-store.fi/product_info.php?products_id=51, jota itse olen käyttänyt paljon ja ollut tyytyväinen. Sisältää oman "vahan", joka suojaa pintaa. Tosin vaimentajat lämpenevät sen vertaa, ettei vahasta ole juurikaan hyötyä.

Back