• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pikkupikku kilipäät.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Blavatsky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Blavatsky

New member
Pieni tarina riihimäen keskustasta 30minuutin takaa.
Tulin autolla sivukadulta kohti pääkatua, joka on väistämisvelvollinen ja olin kääntymässä oikealle, eli väistettävänä ei ole ketään paitsi mahdolliset jalankulkijat. Olin tulemassa rauhallista vauhtia kun noin 7-10 pikku idioottia tulevat jarruttamatta pääkatua ja katsovat hölmistyneinä minuun kun olen kääntymässä. Totesin nopeasti, että pojat ehtivät kyllä jarruttamaan, ja niin he viime hetkessä noin metri ennen autoani saavat paskansa pysähtymään. Ajan hiukan matkaan eteenpäin ja olen kääntymässä toiselle kadulle oikealle ja pysähdyn väistämään jalankulkijaa.. Mitä tapahtuu?
Vanha mies kävelee suojatiellä ja on jo yli puolenvälin, kun katson taustapeilistä ja näen kun toinen kaveri sanoo jotain toiselle ja koko porukka lähtee ohittamaan minua oikealta puolelta, jalkakäytävän ja minun välistä, niin että tähän vanhaam mieheen jäi etäisyyttä maksimissaan 1 metri.
Ei mitään v"!¤n järjen häivää näillä penikoilla. Lähdin ajamaan heidän perässään hetken matkaa ja pojat menivät paniikkiin ja lähtivät vetämään pitkin jalkakäytäviä karkuun.
Samanlaisia muistoja on viime kesältä vaikka kuinka paljon.
Tuntuu, että ainakaan täällä riihimäellä vastaan ei ole vielä tullut järkevää mopoilijaa.
Toki varmasti on poikkeuksia, jotka osaavat ajaa nätisti.
Menkääpä vanhemmat, jotka omistatte tämän ikäisiä muksuja joskus salaa katselemaan sinne kaupungille, miten lapsenne ajavat. Porukassa tyhmyys tiivistyy. Tulette huomaamaan.

T. Täydellinen kuski.

siis kysymyksessä lienee? mopo-ikäiset koltiaset vai isoilla mopoilla ajavat paholaiset?

Niin siis kysymyksessä oli ihan mopoilijat. Porukassa oli ainakin yksi tyttö, ja yksi veijari tulee sinisellä mopoautolla renkaat ulvoen mutkia perässä.

Ihan vastaavaa kohellusta se näyttää olevan ainakin Nokialla
ja Pirkkalassa, sen mitä olen mopoja liikenteessä nähnyt.
Mikä helevetti siinä on, että pitää ajaa kuin joku varpusparvi?

Huomattu sama ilmiö myös Kokkolassa. Viimeviikonloppuna olin ajelemassa abc:lle päin niin eiköhän siitä abc:n ja ohikulkutien risteyksestä lähde kaksi skootteria. No ei siinä mitään, mutta kun nämä sankarit pamauttivat täysperävaunun eteen toinen ehätti jo rekan eteen ja väliä jäi lopulta varmaan 1m. Toinen sentään sai ajopelinsä pysähtymään paniikki jarrutuksella. Kävi jo 112 mielessä.

Samanlaisia kokemuksia.. Espoossa. Täällä kun on vielä sallittua ajella mopoilla monia pyöräteitä. Siinä on turvallisuus kaukana kun teini tulee 80km/h ihmisiä pujotellen ohi.

Viime kesänä meinasi yksi skootterisankari tulla eteen, ajoin vihreillä valoilla rajoitusten mukaan 40km/h tietä, kun poikkeavaa pyörätietä / jalkakäytävää tulee (meinaa tulla) skootteri punaisia päin. Jarrutin, ja jarrutti sekin, molemmat kerkesi pysähtyä ettei törmätty mutta olisi tehnyt mieli käydä opastamassa kyseistä kakaraa.

Ainahan toi on tollasta ollu. Tuurilla siellä mennään, jos hengissä pysytään. Ennen oli tilanne vielä karmeempi, ku ei tarvinnu ees mopokoulua käydä.

Ei tuosta oikeen siis suuttuakaan viitsi. Pojat on poikia.
nixweiss.gif

Jännää, ostakaa lapsillenne rakkorit. Ne on enemmän tarpeeseen siellä maalla!

tuurilla ne suuretkin laivat seilaa. Samalainen sitä on itsekkin ollut, vaikka ei sitä aina enää muista kun kasvaa kukkahattu päähän.

Tulin autolla sivukadulta kohti pääkatua, joka on väistämisvelvollinen ja olin kääntymässä oikealle, eli väistettävänä ei ole ketään paitsi mahdolliset jalankulkijat. Olin tulemassa rauhallista vauhtia kun noin 7-10 pikku idioottia tulevat jarruttamatta pääkatua ja katsovat hölmistyneinä minuun kun olen kääntymässä. Totesin nopeasti, että pojat ehtivät kyllä jarruttamaan, ja niin he viime hetkessä noin metri ennen autoani saavat paskansa pysähtymään. Ajan hiukan matkaan eteenpäin ja olen kääntymässä toiselle kadulle oikealle ja pysähdyn väistämään jalankulkijaa.. Mitä tapahtuu?
Vanha mies kävelee suojatiellä ja on jo yli puolenvälin, kun katson taustapeilistä ja näen kun toinen kaveri sanoo jotain toiselle ja koko porukka lähtee ohittamaan minua oikealta puolelta, jalkakäytävän ja minun välistä, niin että tähän vanhaam mieheen jäi etäisyyttä maksimissaan 1 metri.
Ei mitään v"!¤n järjen häivää näillä penikoilla. Lähdin ajamaan heidän perässään hetken matkaa ja pojat menivät paniikkiin ja lähtivät vetämään pitkin jalkakäytäviä karkuun.
Tuntuu, että ainakaan täällä riihimäellä vastaan ei ole vielä tullut järkevää mopoilijaa.
Menkääpä vanhemmat, jotka omistatte tämän ikäisiä muksuja joskus salaa katselemaan sinne kaupungille, miten lapsenne ajavat. Porukassa tyhmyys tiivistyy. Tulette huomaamaan.

T. Täydellinen kuski.
Niinpä niin, karkuun vain, mitä isot edellä, sitä pienet perässä. Taitaa olla tulevia vetomiehiä.

Eikös tässä viime vuoden mopo miitissä pojat jo onnistuneet pannuttamaan monta fillaria ?
confused_orig.gif
toivotaan ettei ole kasvava muoti-ilmiö
confused_orig.gif

T. Täydellinen kuski.
Niinpä niin, karkuun vain, mitä isot edellä, sitä pienet perässä. Taitaa olla tulevia vetomiehiä.
No miks helvetissä pitäis pysähtyä ku joku hullu road ragessa ajelee perässä? Ihan oikein teki jätkät. Ties mikä pedofiilimurhaaja siellä ois voinu olla ratin takana.

Lähdin ajamaan heidän perässään hetken matkaa ja pojat menivät paniikkiin ja lähtivät vetämään pitkin jalkakäytäviä karkuun.
Mitäs oisit tehnyt jos joku mopoilija ois vetänyt takaa-ajaessasi nurin ja telonut ittensä pahasti tai peräti henkensä menettänyt?
Keväällä nämä mopo-, mp-, auto-, ynnämuut pikkupojat ovat kuin "vasikat laitumella" eikä siinä kannata muiden enää leikkiä poliisia.

No miks helvetissä pitäis pysähtyä ku joku hullu road ragessa ajelee perässä? Ihan oikein teki jätkät. Ties mikä pedofiilimurhaaja siellä ois voinu olla ratin takana.

tounge.gif

Pennut on koheltanu mopoilla ennenkii, ja tulee koheltamaan vastakin. Tuuria toivon niille roppakaupalla, koska se on enimmäkseen ainoa millä mopotyypit selviää hengissä.
Järkipuhetta voi yrittää
biggrin.gif
biggrin.gif
*nauraa ihan kippurassa* mopopojille(tai tytöille) >>> järkipuhe siinä iässä, uppooko, no eiiii!!!!

jep. itsekkin tänään serkulla kahvitellessani katsoin tielle niin naapurin nulikat oli saanu just uudet teharillavarustetut mopot
biggrin.gif
siis ei saatan mitä leikkii kun tyyliin pihatiellä vedetään tuppinurin ja tienreunassa vielä pieniä lapsia
mad.gif
noo ei kai noille minkään mahra

se, että kasvaako mopoharrastajasta motoristi ei perustu tietoon,ei taitoon vaan pelkästään tuuriin siitä et pysyykö henkis siihen saakka.

taitaa muuten olla harvoja vehkeitä joilla matkan keskinopeus on likipitäen sama kuin huippunopeus.jarrua ei tarvi käyttää alle neljänkypän nopeuksissa.

toisekseen nämä mopoautot...jokohan lainlaatijat ovat tulleet alas norsunluutorneistaan kattomaan mitä taas saatiin aikaan ku vastusteltiin jotakin jonninjoutavaa..

ajatuksena oli varman hieno et 15 v voi totutella liikenteeseen mopoautolla joka kulkee vain 40 km/h. No vaikka ne nuoria on niin eivät silti tyhmiä..paras tällänen mopoauto jonka peräs olen ajanut kulki karvaa alle kahdeksaakymppiä.
miksei sallittu samantien 15 kesäsille henkilöautoa.

nuorisolla on hieman sama elämänfilosofia kuin titanikin kapteenilla...

mikä voisi mennä vikaan...

huomannut moisen kun keskustellut olen...

Joo on nuo mopot vaarallisia, Ei sillä että oma mopokin kulki reilun 80, mutta se loppui kun hypääsin jostain kivestä kun olin "äkkiä" käymässä kala altailla enkä sitten laittanut ensi kertaa kypärää koko aikana. Silloin kun mopo oli ilmassa eturengas irtosi ja alas tulon voitte arvata kun e ole kun etupumppujen puolikkaat siellä... pää paketissa, mutta hyvä ette itullut mitään muuta kuin ruhjeita. Ja mopo ei ollut vanha ruoska. Eli niitä ei ole tehty noihin nopeuksiin...

Back