• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pinlock?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kasuri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kasuri

New member
Viime kesänä huomasin upouudessa kypärässä harmikseni ongelman: visiiri huurtuu sateella pahasti. Kypärä on Shoei Raid. Lisävarusteina löytyy hengitysilmanohjain (kunhan halusin  
tounge.gif
) sekä leukasuoja (auttoi kypärän sisällä käyvään viimaan moottoritienopeuksissa).

Nyt tarttis löytää ratkaisu tohon huurtumiseen ja pinlockia olen harkinnut. Epäselväksi on jäänyt, onko kyseessä kokonaan uusi visiiri vai jokin lisähärpäke vanhaan visiiriin?

Mielellään lukisin käyttökokemuksia pinlockeista, kannattaisko semmoseen investoida?

Mulla on pinlock nolan kypärässäni. Toimii, ei ole ikinä huurtunut. Shoeista en tiedä tarviiko uuden visiirin. Nolanissa on visiirissä valmius pinlockiin.

Itsekin havaitsin pahan huurtumisongelman uudessa Z-Onessa?
Ilmanohjain vain haittasi tilannetta (kun on vielä noi glasit päässä) ja muutenkin ei oikein sopinut "nenään".
Huurtuminen oli varsinkin radalla niin mahdotonta et piti ajella visiiri auki....
Vanhassa Shoeissa oli sen verran väljä visiiri et pärjäs hyvin, myös visiirin "raottaja" toimi mielestäni paremmin.
Elikkä mikä olis helpoin tapa korjata tilanne?

Kevättä kohti.....  
062802moto_prv.gif

Enpäs tiedä saako Shoeihin pinlokkia, mutta jos saa niin mä ainakin hankin sellaisen uuteen Z-oneen.
Aiemmin mulla oli käytössä X-liten 901, jossa pinlock, ja eipäs huurtunut kertaakaan. Ihan ehdoton keksintö.

Enpäs tiedä saako Shoeihin pinlokkia, mutta jos saa niin mä ainakin hankin sellaisen uuteen Z-oneen.
Aiemmin mulla oli käytössä X-liten 901, jossa pinlock, ja eipäs huurtunut kertaakaan. Ihan ehdoton keksintö.
En tiedä millä nimellä menee mut ostin sellasen visiirin ja ei huurustu helposti, marraskuussa oli hieman ruuhkassa huurua.
062802moto_prv.gif
Suosittelen, mul toimii Z-Onessa.

Mun Shoeissa on semmonen lirpuke visiirin vasemmalla puolella millä saa estettyä ettei visiiri mene kokonaan kiinni, se jää ihan vähän rakoselleen. Kyllähän se ääntä lisää, mutta näkeepä mihin ajaa.
En tiedä onko sitä kaikissa malleissa, eikä se mikään ehdottoman loistava petentiratkasu pulmaan ole, mutta kyllä se jonniin verta auttaa, kun mullakin on noi gaggulat aina päässä.

Justiinsa laitoin valosäätyvän kirkkaan ProGripin kirkkaaseen visiiriin kiinni. Antifog 3000SL poistaa sekä huurtumisen, että tummenee ja kirkastuu automaattisesti valaistuksen mukaan. Siksipä ei tartte vaihdella edestaas tummaa ja kirkasta visiiriä enää kun tuo on käytössä. Olen ollut melkoisen tyytyväinen. Ei huurru ja poistaa häikäisyn.

Ainoastaan keskikesän kirkkaalla paisteella kaipaa jotain vielä tummempaa raitaa visiirin yläosaan. Voisi kokeilla tuota siihen tummaankin visiiriin siltä varalta.

Perusmalli sopii Shoei, Schuberth, Suomy, HJC ja AGV-kypäriin ja Arai-kypäriin on oma mallinsa. Shopista löytyy kyseisiä hyllystä. Hintakaan ei päätä huimaa:

PZ3000ARAI Progrip: AntiFog kalvo kirkas Arai kypärille 15.00 €
PZ3000LS Progrip: AntiFog kalvo kirkas LS 15.00 €

t. Spagetti

Justiinsa laitoin valosäätyvän kirkkaan ProGripin kirkkaaseen visiiriin kiinni. Antifog 3000SL poistaa sekä huurtumisen, että tummenee ja kirkastuu automaattisesti valaistuksen mukaan. Siksipä ei tartte vaihdella edestaas tummaa ja kirkasta visiiriä enää kun tuo on käytössä. Olen ollut melkoisen tyytyväinen. Ei huurru ja poistaa häikäisyn.

Ainoastaan keskikesän kirkkaalla paisteella kaipaa jotain vielä tummempaa raitaa visiirin yläosaan. Voisi kokeilla tuota siihen tummaankin visiiriin siltä varalta.

Perusmalli sopii Shoei, Schuberth, Suomy, HJC ja AGV-kypäriin ja Arai-kypäriin on oma mallinsa. Shopista löytyy kyseisiä hyllystä. Hintakaan ei päätä huimaa:

PZ3000ARAI  Progrip: AntiFog kalvo kirkas Arai kypärille 15.00 €          
PZ3000LS  Progrip: AntiFog kalvo kirkas LS 15.00 €

t. Spagetti
Mahtaako sellasta löytyä Suomy kypärään?
confused_orig.gif
??

PZ3000ARAI  Progrip: AntiFog kalvo kirkas Arai kypärille 15.00 €          
PZ3000LS  Progrip: AntiFog kalvo kirkas LS 15.00 €

t. Spagetti
Mahtaako sellasta löytyä Suomy kypärään?
confused_orig.gif
??
Omani on juuri Suomy, tosin Ducatin teksteillä, mutta aivan sama potta kumminkin. Eli, tuo perusmalli kalvo tuli laitettua ja se menee alalaidasta tiivistehuulen yläpuolella ja ylälaidasta tiivisteen väliin.

Saattaisi siis toimia Suomyssa tuo Arai-versio jopa paremmin, koska se mahtuu joka kohdasta katseluaukon sisäpuolelle.

t.Pekka

Minkäslainen häkkyrä on kyseessä? Onko kyseessä jokin liimattava kalvo tms?  
withstupid.gif

Minkäslainen häkkyrä on kyseessä? Onko kyseessä jokin liimattava kalvo tms?  
withstupid.gif
Joo liimataan reunoistaan kiinni, mulla on sellanen kirkas paikallaan ja toimii todella hyvin eikä tarvi porailla mitään reikiä visiiriin!!!

Joo liimataan reunoistaan kiinni, mulla on sellanen kirkas paikallaan ja toimii todella hyvin eikä tarvi porailla mitään reikiä visiiriin!!!
Jep, semmonen ois kyllä jees, ei oikein visiirin poraukset innostais. Mitenkäs puhdistuksen kanssa, eihän väliin pääse pölyä ja muuta likaa? Eikä kalvo irtoile?

Eikä olis kamalan kalliskaa...  
smile_org.gif

Jep, semmonen ois kyllä jees, ei oikein visiirin poraukset innostais. Mitenkäs puhdistuksen kanssa, eihän väliin pääse pölyä ja muuta likaa? Eikä kalvo irtoile?

Eikä olis kamalan kalliskaa...  
smile_org.gif
No ei sinne väliin mitään voi päästä (jos olet liimannu kunnolla kiinni) muistat vaan puhdistaa visiirin sisäpinnan hyvin ennen kiinnitystä  
wink.gif
eikä kannata puhdistaa (yleensäkään visiiriä) paperilla!! Eikä ole mulla irtoillu, vaikka on ollu kelkkailussakin mukana missä on vähän isommat lämpötila erot!!

Ps. Saahan niitä sitte uusia jos naarmuuntuu pahasti!!

Kannattaa ostaa huurtumaton kalvo ellei halua maksaa itseänsä kipeäksi Shoein orkkiksesta huurtumattomasta visiiristä. Samalla saa suojan auringon häikäisyäkin vastaan. Suosittelen.
biggrin.gif

Kannattaa ostaa huurtumaton kalvo ellei halua maksaa itseänsä kipeäksi Shoein orkkiksesta huurtumattomasta visiiristä. Samalla saa suojan auringon häikäisyäkin vastaan. Suosittelen.  
biggrin.gif
Jep jep, samaa tossa itsekin katoin. Hinnaneroa tulis 50 euroa  
crazy.gif
ja jos lopputulos vielä on sama...

Ja kypärään löytyy jo ennalta kaks oikein hyvässä kunnossa olevaa visiiriä, nehän jäis käyttämättä, jos tommosen Shoein orkkiksen huurtumattoman visiirin ostais.

Nyt täytyy vaa miettii, pitäiskö molempii (tumma ja alkuperäinen) visiireihin ostaa kalvot vai vain toiseen...  
eek.gif

Täällä on tietoa kyseisistä kalvoista: ProGrip 3000

Saatavana on mallit 3000LS ja 3000LS for Arai. Värillisiä ei maahantuoja ole valikoimiinsa ottanut toistaiseksi.

t. Spagetti

Back