Pinlockin puhdistus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SamiN
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kysyin tätä taannoin pinlockin myyjältä ja se sano että voi pyyhkiä pehmeellä kankaalla, esim. kypärähupulla.
Ei se pilalle mennyt muttei puhdistunutkaan. Eli neuvoja mullekin kiitos, kun googlettamallakaan ei löydy mitään.

ei löydy niin ja mikrokuituliinalla olen todennut saman vaivan. ei puhdistu.

yksi ainoa hitti löytyi haulla joka oli fairyvesi.
nixweiss.gif

Kostealla mikrokuituliinalla itse olen puhdistanut, samalla jolla rillitkin. Vaikka eipä tuo kovin likaiseksi ole koskaan tullutkaan.

No täytyy tota vielä kokeilla. Alkaa olla pintoja niin paljon näkökentässä että pienetkin heijastukset kertaantuu... Rillit, aurinkovisiiri, pinlock ja visiiri.

mielellään tota pinlockkia pitäisin aina kiinni...

No täytyy tota vielä kokeilla. Alkaa olla pintoja niin paljon näkökentässä että pienetkin heijastukset kertaantuu... Rillit, aurinkovisiiri, pinlock ja visiiri.

mielellään tota pinlockkia pitäisin aina kiinni...

Mä käytän ajessa nykysin piilareita kun rillit veti huuruun heti kun täräytti visiirin kiinni.
Pinlockin ei kai periaatteessa pitäis likaantuakaan, kuka siellä mun ruukussa on käyny yskiskelemässä tjs?

Ite oon vaan irrottanu visiirin ja pinlockin visiiristä ja pessy sit vaan käsienpesualtaassa fairyvedellä.

Tuo tulee pestyä kyllä aika harvoin (noin 1-2 kertaa kaudessa)

Visiiri sit tietty useammin.

Itse olen pessyt ainoastaan vedellä + astianpesuaineella. Yhden pilasin kuivaamalla muka pehmeällä pyyhkeellä. Naarmut jäi välittömästi. Tämä siis tapahtui pilockin sisäpinnalle, jonka ei pitäisi likaantua lain, mutta jostain sinnekin aina välillä pölyä pääsee.

Olisiko noista tietokoneisiin tarkoitetuista paineilma+liuotin pohjaisista aineista hyötyä. Taitaa se olla jotain etanolipohjaista ainetta olla, kun rasvat lähtee näppiksestä, mutta se ei saa vaurioittaa muita osia? Ei tulisi mekaanista hankausta ja paineilma hotaisi kököt muualle. Kallista evästä se tietty on.

Ite oon vaan irrottanu visiirin ja pinlockin visiiristä ja pessy sit vaan käsienpesualtaassa fairyvedellä.

Tuo tulee pestyä kyllä aika harvoin (noin 1-2 kertaa kaudessa)

Visiiri sit tietty useammin.
Itsekkin irroitan pinlockin visiiristä ja laitan vähäksi aikaa pesualtaaseen fairyveteen likoamaan.

Kuivauksen olen suorittanut vain kopauttamalla enimmät vedet pinlockista sanomalehden päällä ja jättänyt kuivamaan. Hyvin on puhdistunut. Tulee pestyä vähän harvemmin kuin visiiri, mutta kuitenkin noin kaksi kertaa kuukaudessa.

Olisiko noista tietokoneisiin tarkoitetuista paineilma+liuotin pohjaisista aineista hyötyä. Taitaa se olla jotain etanolipohjaista ainetta olla, kun rasvat lähtee näppiksestä, mutta se ei saa vaurioittaa muita osia? Ei tulisi mekaanista hankausta ja paineilma hotaisi kököt muualle. Kallista evästä se tietty on.
Ponnekaasu saattaa tehdä damagea muoville, vältä.

Kompuralla generoitu paineilma on tietty eri asia.

Ponnekaasu saattaa tehdä damagea muoville, vältä.

Kompuralla generoitu paineilma on tietty eri asia.
Eihän nykyään saa käyttää muuta kuin paineilmaa tai CO2:a ponneaineena. Jos ne vielä on tarkoitettu tietokoneiden puhdistukseen, niin ei niissä silloin ole juurikaan haitallisia aineita ja paine on rajattu (ei 4-8 bar). Tottakai kannattaa varmistua ettei käytettävä aine sisällä vanhan ajana ponnekaasua, tai jos ei selviä niin parempi jättää käyttämättä.

Back