Pitkäaikainen .ORG!-aktiivi Tove “puuwe” Laivuori on poissa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BANDIT-R
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

BANDIT-R

Kouluttaja
Pitkäaikainen .ORG!-aktiivi Tove “puuwe” Laivuori on poissa.

Tove taisteli laajalle levinnyttä ihosyöpää (melanoomaa) vastaan, mutta tauti vei lopulta voiton ja Tove nukkui pois 16.12.2021 miehensä Jassun vierellä.

Tove muistetaan aktiivisena orggilaisena vuosien takaa, kanssakuljettajana ratapäivillä, Orgin tapahtumien lääkärinä ja mm. Imatran ajojen ratalääkärinä.
Hän oli mukana kymmenissä Orgin tapahtumissa aina Orgin alkumetreiltä asti - sekä viihtymässä että esim. pitämässä rataensiapu-koulutuksia Summer Meetingeissä, aina valmiina auttamaan jos joku tarvitsi apua. Tovella oli lähes 20 vuotta aitiopaikka Orgin toimintaan MotOrg ry:n kunniapuheenjohtaja Jassun vaimona.

Tove teki vaikutuksen moneen ystävällisyydellään ja positiivisuudellaan.

MotOrg ry:n hallitus ottaa osaa läheisten suruun.

Näen silmissäni Toven hymyn, ja kuinka hän paikkaa monta pipiä. Omani mukaan lukien.

Mykistävä uutinen.

Surullista.
Erittäin positiivinen, energinen ja sympaattinen ihminen. Oli hienoa tuntea Tove.

:kynttila:

Tovella oli tosiaan aitiopaikka kun laitoimme Orgia kasaan Tonin kanssa aikoinaan. Aloimme seurustelemaan Toven kanssa syyskuussa 2001 ja Org näki päivänvalon huhtikuussa 2002. Muistan vielä kun ensimmäistä foorumia pistin kasaan kun Tove naputti mulle että olen kokoajan vaan koneella, mutta ymmärsi myöhemmin miten suuri asia oli tullut luotua ja kuinka monen tuhannen ihmisen elämään se on vaikuttanut.

Sen jälkeen sitten Org veikin meidät mukanaan ja varmaan jostain vuodesta 2004 olimme yli 10 vuotta melkeinpä kaikissa kokoontumisissa mukana. Ja kun Org on matkalla niin oma lääkärikin sai monen monituista kertaa työtehtäviä viikonloppujen aikana - Tovella kulki mukana melkeinpä leikkaussalia vastaava varustus ja monta monituista kertaa parsintavälineille olikin tarvetta. Ratapäivillä sitten ambulanssi pystyi toimimaan tehokkaammin kun oma lääkäri oli paikalla suoraan konsultoimassa.

Ehdimme olla yhdessä yli 20 vuotta, joista 16 vuotta naimisissa. Tove oli kuollessaan 37 vuotias. Koti on nyt aika tyhjä ja elämä todella outoa. Mutta päivä kerrallaan täällä koiran kanssa matkaani jatkan. Minä jatkan varmaan ainakin ratapäivillä ja erinäisissä muissa kokkareissa pyörimistä, vaikka tällä hetkellä mulla ei ole enää edes moottoripyörää.

Tove oli sydämeltään suuri Orgilainen ja mm kun hän viimeisinä päivinään teki llistaa kelle pitää ilmoittaa hänen poismenostaan, niin lopussa luki isolla "Orgin porukka!" omalla rivillään.

Viimeksi muokattu:
Tuntuu kyllä yhä aivan epätodelliselta, todella surullinen juttu. En varmasti ole ainoa, jonka maailmasta Tove teki paremman.

Ja Jassulle rutkasti voimia. Tämä vielä kaiken muun huipuksi, niin kyllä on kuormaa enemmän kuin tarpeeksi yhdelle miehelle. En pysty edes kuvittelemaan fiiliksiä.

Osanottoni myös. :kynttila:

Aikanaan Alastarolla kesäpäivillä olin mp-ea -luennolla, sen muiston perusteella on helppo yhtyä muiden ajatuksiin Tovesta.

Back