• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

pitkät valot päällä..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

gold

New member
yep, pikkusen kaivertaa mieltä semmonen seikka että en voi ajaa pitkätvalot päällä pitempää matkaa, koska laturi ei kerkeä ladata akkua tarpeeksi, tämä ilmenee sillä että esim tankkaamaan pysähdyttäessä ei pyörä jaksa enää lähteä käyntiin. ja sitten vain kaveri työntöhommiin
lookaround_orig.gif

ei kovin hääviä jonkun ison huoltoaseman pihalla..
nyt olenkin tyytynyt ajelemaan vain lyhyillä valoilla, ja räpsäyttelemään pitkiä jos edessä jokin auto/traktotti on tulossa risteykseen. (ettei vain kääntyisi eteen). tarkistin että edellinen omistaja ei ole laittanut 100w polttimoja eikä ollut. Akunkin ostin uuden. Halu oisi kuitenkin kova ajaa pitkät päällä, ihan vain niistä turvallisuus syistä..
wink.gif

pyöränä siis -93 fireblade jossa kaksi lamppua..
pitäiskö laturille tehdä jotain vai onko jotain kikkailuja olemassa tähän hommaan?
 
Itse moporistin/autoilijan näkökulmasta voin sanoa, että pitkät päällä ajaminen enemmän haittaa sinua kun auttaa.. pyörästä ei erota ollenkaan kuinka kovaa se tulee ja mikä on etäisyys. On huomattu tänä keväänä monta kertaa kun joku muukin on keksinyt saman idean.

Lisäksi valoja ei kannata väläytellä risteyksessä, sillä sehän periaattessa on "tuu vaan, hidastan" yms. joten tällä voi luoda pahemman tilanteen kun se ns. luonnostaan jo olisi.

En koita j##sustella, mutta kannattaa harkita silti jos vaikka ajaisit siltikin lyhyillä (ja kyllä, korjaa ongelma koska pimeällä täytyy pitkiä kuitenkin käyttää;))

Ekana suosittelisin lainaamaan joltain kaveriltasi yleismittaria ja katso paljonko laturi antaa. Siitä ainakin näkee, että onko se puoli hengissä.
 
Kyllä pyörän pitäisi kestää polttaa omia pitkiä valojaan maailman tappiin saakka ilman virtojen häviämisiä kun kyseessä on nykyaikainen pyörä, joksi kai vielä tuokin voidaan ikänsä puolesta laskea. Jos ei niin jotakin vikaa on sähköissä, jos lyhkäsillä ei kerran ilmene vielä mitään.
 
Pitkät päällä ajavan pyörän vilkkuja on vaikeampi erottaa eteenpäin, koska ajovalo häikäisee liikaa. Moottoripyörän vilkut ovat aika lähellä ajovaloa, joten ne ei näy häikäisyn takia kovin hyvin.
 
Mites on kun, pyörässäni palaa lyhyillä vain toinen puoli niin saako kytkeä palamaan toisenki puolen lyhyillä, meinaan vaan ulkonäöllisesti olisi tyylikkäämpi.

Ja vinkkejä kuin se helpoiten onnistuu.
 
Mites on kun, pyörässäni palaa lyhyillä vain toinen puoli niin saako kytkeä palamaan toisenki puolen lyhyillä, meinaan vaan ulkonäöllisesti olisi tyylikkäämpi.

Ja vinkkejä kuin se helpoiten onnistuu.
saa mutta umpion on oltava sellainen että siinä on lyhyen valon kuvio mukana. Esimerkiksi saksasta tuoduissa africatwineissä (germany mallin RD07) on releessä paikka oikean umpion lyhyelle langalle. Lyhyen saa palamaan kun vaan lisää väliin 20cm sähköjohtoa. Tosin umpio taasen on mallia pelkkä kauko joten se pitäisi vaihtaa ettei häikäse tarpeettomasti hämärässä muita...
Monissa pyörissä valmius saattaa olla jo olemassa, ei muuta kuin tutkimaan vaikkapa haynesin opuksen kytkentäkaaviota oman pyörän osalta.

Mitä pitkien polttamiseen päivällä tulee niin se on kyllä perseestä, niin monta kertaa prätkällä itse liikkuessa olen huomaanut että etäisyyden arviointi ei onnistu yhtä hyvin ja toinen vaarallinen pointti on se että kun pitkät päällä lähdet ohittamaan edellä ajavaa niin vilkku ei näy! Tiedoksi vaan että turha kuluttaa vilkun relettä, se EI näy edellä ajavalle. Viime viikolla itse prätkän peileistä tämä todettu kun motarilla joku hemmo ampu pitkät päällä oli... Ostakaa niitä GE:n tai philipsin +50% polttimoita, se on hemmetin kirkas poltin ja silloin sut huomataan lyhyilläkin!
 
Kuulostas siltä että latauksessa on oikeesti vikaa! Jos ei oo peukalo ihan keskellä kämmentä niin lukasepa tosta ylempää toi latauksen korjausohje ja ei muuta kun joku kaunis sadepäivä pyörää osiks ja ihmettelemään.
 
Palaako sulla niisä H4:ssa (ne kai siinä on?) molemmat langat samaan aikaan ja sen vuoksi ottaisi liikaa virtaa.

Jos se jaksaa polttaa lyhkäsillä, 2x55W, niin luulisi sen jaksavan polttaa pitkiäkin, 2x60W.
 
Kun kyseessä on fireblade, epäilen laturia.
Tiedän useita tapauksia jossa tuon ikäisen firebladen laturi on antautunut. Varmista kuitenkin että se on rikki ennenkuin vaihdat.
Tämä on siis yksi vaihtoehto, muitakin vaihtoehtoja tietysti on.
 
Lienee laturiongelma. Kyllä valmistaja on mitoittanut laturin / valot siten, että virtaa pitäisi vakiokäyttöön riittää.
 
Sama vika oli Rahikaisella, syynä latausjännitteensäädin. Pyörä tosin vanha Suitsa.
Ite on tullu noiduttua pitkiä ja sumareita turhaan käyttäviä autoilijoita; ne kun häikäisee. Varsinkin uudemmissa pyörissä on niin hyvät valot, että taidan noitua heidätkin, jos pitkillä tulevat vastaan.  
tounge.gif
 
Back
Ylös