Jukkis69
New member
Pitkäviikonloppu Öölantiin.
Morjens.
Tulin juuri takaisin Öölannista. Lähimme sinne Honda1000F vaimo kyydissä ja sukulaismies omalla kawa 1100ZZR.
Molemmat pärrät -96
Tuli todistettua, ettei aina tarvitse olla kalleinta ja uusinta, jotta reissu onnistuu.
Matkaa kertyi n. 1400km. Josta paluumatka 400km vesisateessa +11 asteen lämmössä. Sukulaisella oli nahkapuku päällä ja oli sitten toodella märkä tukholmassa.
Omat Scotin alennuksesta löydetyt ajovaatteet toimi erittäin hyvin. Yritimme sovittaa mukaan ottamamme sadevaatteet päälle, mutta eivät mahtuneet. Joten totesimme jo ajaneen 200km sateessa eikä vesi tullut läpi, niin miksi vaivautua nytkään.
Ruotsi on ihmeellinen maa, kun siellä ei ole huoltoasemia niinkään tiheästi kuin meillä. Sukulainen halusi pärräänsä tankata ainoastaan 98 ja eihän nuo svedut sellaista myy läheskään joka asemalla. Heillähän on sitä pontikkaa jota käyttävät.
Öölanti on hieno saari, siellä on ihan erinlainen maisema kuin kotona. Käkkärä puuta ja kivisiä peltoja. Käytiin kattomassa kunkun kesä "linnaakin" minun mielestäni iso kartano. Olis pitänyt maksaa sisään, mutta nuukana miehenä roikuttiin ainosataan portilla. Ja katottin myytävistä postikorteista minkä näkönen mökki. Nojoo.
Kalmarista mantereen puolelta menee piiitkä silta ölaninsaarelle. Meidän siellä olllessa tuuli niin perk....
Tuolla sillalla saikin sitten ajaa 50km/h ja ihan vinossa. Sukulaisella ei ollut kuin perälaukku, niin kehui ajaneensa toistasataa sillallakin. Järkee vai ei, siitä monta mieltä.
Ei ollut pohjoispäässä oleva asuinhotellikaan pahan hintanen 3-henkeä 190€ kaksi yötä. Siisti kuin mikä. Kesällä kuulemma alkaa lautta liikennöimään pohjoipäästä mantereelle. Sitä käyttäen olisimme säästäneet noin 160km.
Mitä väliä, olimmehan lähteneet nimenomaaan ajelemaan.
Ajelimmekin toisena päivänä puolet saaresta. Hotellin pitäjä ihmetteli, ajoitte tänne Suomesta, ajelette tänäänkin ja huomenna ajattte takaisin Suomeen. Yes
Suomeen matkalla sitten satoikin välillä kaatamalla, välillä vähemmän. Pysähdyttiin erääseen kioski ravintolaan juomaan kahvia. Paikka oli ihan täynnä. Samaan pöytään kanssamme istahti vanha pariskunta. Meillä ei ollut tuolla hetkellä takkeja päällä eikä kypäriä näkyvillä. Pariskunta mulkoili alta kulmiensa, mitähän hanttapuleja nuokin on. Noustessamme pöydästä ja takkeja sovitellessä mammallekkin aukeni meidän olevan prätkäporukkaa. Katsoi märkiä ledjujamme ja tokaisi "tällä kelillä moottoripyöräily ei voi olla yhtä hauskaa kuin autoilu"
Vaimo tokasi "Tällai luodaan elämyksiä" Ja jatkoimme vesisateessa puurtamista. Bilteman ajosaappaat hörppäs vettä noin 200km kohdilla. Ja piti hyvin veden sisällään. Pääasia ettei tullut kylmä. Laivassa vasta kaadoin enimmät vedet pois ja väänsin sukat kuiviksi.
Tukholman satamassa sitten alkoi jo hymyilyttää. Selvisimme myrskysästä sateesta suht kuivina ja väsyneinä hengissä.
Matkailu avartaa.
Morjens.
Tulin juuri takaisin Öölannista. Lähimme sinne Honda1000F vaimo kyydissä ja sukulaismies omalla kawa 1100ZZR.
Molemmat pärrät -96
Tuli todistettua, ettei aina tarvitse olla kalleinta ja uusinta, jotta reissu onnistuu.
Matkaa kertyi n. 1400km. Josta paluumatka 400km vesisateessa +11 asteen lämmössä. Sukulaisella oli nahkapuku päällä ja oli sitten toodella märkä tukholmassa.
Omat Scotin alennuksesta löydetyt ajovaatteet toimi erittäin hyvin. Yritimme sovittaa mukaan ottamamme sadevaatteet päälle, mutta eivät mahtuneet. Joten totesimme jo ajaneen 200km sateessa eikä vesi tullut läpi, niin miksi vaivautua nytkään.
Ruotsi on ihmeellinen maa, kun siellä ei ole huoltoasemia niinkään tiheästi kuin meillä. Sukulainen halusi pärräänsä tankata ainoastaan 98 ja eihän nuo svedut sellaista myy läheskään joka asemalla. Heillähän on sitä pontikkaa jota käyttävät.
Öölanti on hieno saari, siellä on ihan erinlainen maisema kuin kotona. Käkkärä puuta ja kivisiä peltoja. Käytiin kattomassa kunkun kesä "linnaakin" minun mielestäni iso kartano. Olis pitänyt maksaa sisään, mutta nuukana miehenä roikuttiin ainosataan portilla. Ja katottin myytävistä postikorteista minkä näkönen mökki. Nojoo.
Kalmarista mantereen puolelta menee piiitkä silta ölaninsaarelle. Meidän siellä olllessa tuuli niin perk....
Tuolla sillalla saikin sitten ajaa 50km/h ja ihan vinossa. Sukulaisella ei ollut kuin perälaukku, niin kehui ajaneensa toistasataa sillallakin. Järkee vai ei, siitä monta mieltä.
Ei ollut pohjoispäässä oleva asuinhotellikaan pahan hintanen 3-henkeä 190€ kaksi yötä. Siisti kuin mikä. Kesällä kuulemma alkaa lautta liikennöimään pohjoipäästä mantereelle. Sitä käyttäen olisimme säästäneet noin 160km.
Mitä väliä, olimmehan lähteneet nimenomaaan ajelemaan.
Ajelimmekin toisena päivänä puolet saaresta. Hotellin pitäjä ihmetteli, ajoitte tänne Suomesta, ajelette tänäänkin ja huomenna ajattte takaisin Suomeen. Yes
Suomeen matkalla sitten satoikin välillä kaatamalla, välillä vähemmän. Pysähdyttiin erääseen kioski ravintolaan juomaan kahvia. Paikka oli ihan täynnä. Samaan pöytään kanssamme istahti vanha pariskunta. Meillä ei ollut tuolla hetkellä takkeja päällä eikä kypäriä näkyvillä. Pariskunta mulkoili alta kulmiensa, mitähän hanttapuleja nuokin on. Noustessamme pöydästä ja takkeja sovitellessä mammallekkin aukeni meidän olevan prätkäporukkaa. Katsoi märkiä ledjujamme ja tokaisi "tällä kelillä moottoripyöräily ei voi olla yhtä hauskaa kuin autoilu"
Vaimo tokasi "Tällai luodaan elämyksiä" Ja jatkoimme vesisateessa puurtamista. Bilteman ajosaappaat hörppäs vettä noin 200km kohdilla. Ja piti hyvin veden sisällään. Pääasia ettei tullut kylmä. Laivassa vasta kaadoin enimmät vedet pois ja väänsin sukat kuiviksi.
Tukholman satamassa sitten alkoi jo hymyilyttää. Selvisimme myrskysästä sateesta suht kuivina ja väsyneinä hengissä.
Matkailu avartaa.
