• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

PK Rookie-ajelu 27.8.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Masa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Masa

New member
Heips,

olen laittanut meille tämän kesä ensimmäisen Rookie-ajelun. Matkan tarkoituksena on ajaa pääkaupunkiseudun ympärillä sopivan pieni lenkki, jotta pääsemme näin myöhäiskesällä kotiin vielä valosan aikaan. Tälle reissulle osallistujat lähtee mukaan ajamaan nätisti. Tällä ajolla on tarkoituksena opetella jonossa ajamisen tuntua ja päästä kiertämään opastetusti muutamia oikein hyviä mutkateitä (kts. kartta).

Matka starttaa Lahnuksen Shelliltä, joka sijaitsee vanhan Vihdintien varrella.

Lähtöaika on klo 18.00. Tavataan kahvilla ennen matkaa kahvilassa hyvissä ajoin.

Määränpää on Shell Ruskeasanta, saavumme sinne n. 21.

Ennen matkaa muistettavaa kaikille itsenäisesti suoritettuna:

Matkaanlähtiessä:
1. ole laillisessa ajokunnossa (jokainen vastaa itse siitä)
2. tankkaa mopo
3. tee omat tarpeesi
4. jos kysyttävää, rohkeasti meikäläisen juttusille
5. unohtuiko jotakin.

Ajelun aikana:
1. huolehdi omasta turvallisuudesta noudattamalla liikennesääntöjä
2. huolehdi muiden turvallisuudesta ajamalla turvallisesti
3. huolehdi riittävästä välimatkasta edelläajavaan
4. huolehdi risteyksissä, että seuraava ajaja tietää, minne kääntyä. Odota paikalla niin kauan, kunnes seuraava on tullut paikalle.
5. Älä kiirehdi rakoja kiinni, letka odottaa aina jossain sopivassa paikassa kootakseen ryhmän
6. mutkaisella osuudella ajetaan peräkanaa helminauhaa, riittävillä välimatkoilla edelläajavaan
7. hiljaisilla osuuksilla, kuten taajamassa ajetaan vetoketjumuodostelmassa, riittävillä väleillä
8. huolehdi, että tiedät "käsimerkit", mitä ne tarkoittaa.

>Ryhmäajosäännöt<

Matkan pituus on 159 km, puolimatkassa kahvipaussi. Yhdet tupakin mittaiset tauot pidetään ennen kahvilaa -osuudella sekä jälkipuoliskolla. Se, että veturina otan porukan tiensivuun yhteen jonoon, aina kun siihen näen tarvetta, silloin istutaan ja odotellaan loppuporukkaa. Tauot pidetään minun merkistäni, kun otan kypärän pois päästäni.

rookie090827.jpg

Kuva 1. Reittikartta 27.08.2009 / Rookie

Kartan saa vapaasti kopioida, myös liikkuva poliisi  
biggrin.gif

Vaikka ajetaan letkassa ja mukana on joukon turva, niin pidetään silti ne silmät auki ja riittävät turvavälit. "Ryhmäpaine" ei saa nostaa kenenkään vauhtia, vaan kunkin on ajettava omaa vauhtiaan. Sopivan suoran tullessa voi toki vinkata takanatulevalle ohitusmerkkiä. Muutoin paikan vaihdot vain ja ainoastaan tauoilla. Ristykset ja hiekkapaikat merkataan kuten ennenkin. Jos et tiedä miten, tule kysymään tai matki edelläajavaa.

062802moto_prv.gif

-Masa

Molskis ja loiskis Masa!

Mulla mitään pyörää enää oo mut mikähän mahtaa olla päivä jolloin kyseinen, eittämättä kesän parhaimmistoon kuuluva, ajelu tapahtuupi?

Nimim. Pysyykö polkuradaksella messissä  
tounge.gif

Eikös se ole 27.8 kuten oli otsikon alla lukee?
Siis kun olet Org:in kokoontumiset ,tapahtumat osion etusivulla on pvm. näkyvillä.
Niin ja tuolla ylhäällä ja alhaalla sinisellä.

Menee aikataulut tarkalle, mutta mukana ollaaan jos ei tule pikku ukkoja taivaalta.....

Voin toimia perän pitäjänä, jos tarttee.

Ainut päivä viikosta kun iltavuoro, muuten oisin lähtenyt... joku toinen kerta sitten. Näitä rookie ajoja pitäis järjestää hieman useammin, on meinaan hyvä idea.
sport05.gif

Matkaanlähtiessä:
2. tankkaa mopo
3. tee omat tarpeesi
5. unohtuiko jotakin.
Mukana ollaan, jos vaan saan itseni lailliseen kuntoon siihen mennessä, pyörästähän ei ollut kuitenkaan kyse?
crazy.gif

Viimeistään matkan varrelle ainaskin unohtuu turhat ajatukset, jos ei muuta ole hukattavaa.

Syökää siat ja kanat sukupuuttoon niin loppuu kans lentsut, helvata......röhköh

Laitetaanpa tänne jo ennakkotietona, että normi-torstaisettikin on tulossa. Tosin pituus varmaankin samaa luokkaa tämän kanssa, kun allekirjoittaneella (ja muutamalla muullakin) on pe-aamuna epäinhimillisen aikainen herätys
crazy.gif

Mut joku lenkki kuitenkin heitetään. Seuratkaa tuota etusivun kalenteria, ilmestyy sinne viimeistään keskiviikkona..

Matkaanlähtiessä:
2. tankkaa mopo
3. tee omat tarpeesi
5. unohtuiko jotakin.
Mukana ollaan, jos vaan saan itseni lailliseen kuntoon siihen mennessä, pyörästähän ei ollut kuitenkaan kyse?
crazy.gif

Viimeistään matkan varrelle ainaskin unohtuu turhat ajatukset, jos ei muuta ole hukattavaa.

Syökää siat ja kanat sukupuuttoon niin loppuu kans lentsut, helvata......röhköh
Mulla kans lentsu ... snif ... kröh ... Torstaina nähdään sano!

Mun ajoreissulla on yksi jäänyt puhallusratsiaan kiinni, pyörä ja kuski jäi siihen paikkaan. Mentiin muut ajamaan, mutta kyllä mua otti päähän moinen.

Lupaan varmasti selkäsaunan sille, joka vielä Orggi-ajoilla jää kiinni poliisin ratsiassa ajokunnottomana  
mad.gif
wink.gif
(jottei tule väärinymmärrystä)

Kaikissa muissa tapauksissa  
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

-M

No mitähän näille ajeluille kuuluu?? Vielä toteutumassa, kaikesta huolimatta? No toivottavasti. Kattelen ensten, mitä toi Riisori keksii, ja päätän sit, mihin tuun, tuun jompaan kupaan kuitenkin.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Kyllä tämä suunniteltu ajo toteutetaan
biggrin.gif

Toivottavasti kukaan ei ole peljästynyt ja jätä tulematta, vaikka uhkaankin selkäsaunalla ajokunnottomia
wink.gif

-M

Voishan sitä lähtee taas ajelee, pienellä säävarauksella. Voisin ajella peräpäässä tälllä kertaa. Kattelin jo reittiä naviin, niin ei varmasti eksy.
smile_org.gif

Voisin yrittää livistää kotoa tähän ajeluun, jossa ei pelätä poliiseita. Öö, tulen selvin päin
biggrin.gif

Täältä vois tulla pari pyörää jos vaan keli on suotuisa ja ehditään ajoissa töistä kotiin.

Back