• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

PK-rookieajo tiistaina 8.6.2010 klo 18 uusille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GuessWho
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hienoa oli taas ajella letkassa. Paljonhan noita pyöriä saatiinkiin mukaan. Tapahtumia vaan sattu vähän liikaa yhdelle kertaa. Kaadot ja yhden risteyksen merkkausvirhe.

Tässä vielä reitti.
Köh, kävi paha hairahus sen merkkaamisen kanssa tosiaan.  
sad_orig.gif

Osotelkaa sormia sit tänne päi siitä, mun kämmi!

Mut nastaa muuten oli!  
inlove.gif

Pikasia toipumisia kaatuneille, takasin riveihin kunhan kunto kestää!  
buttrock.gif

Ai niin anteeksi, kun sotkin eräitten kledjut, kun koitin ajaa kyykyllä enduroa ojassa. No saatiinpa porukalla pyörä pois ja jatkohoitoon.

Ystävämme <span style='font-size:13pt;line-height:100%'><span style='color:blue'>Bren</span></span> otti muutamia valokuvia ...

Katsottavissa --> TÄÄLLÄ <--

Kiitokset järjestäneille hyvät pätkät oli valittu =) Tuun varmasti jatkossakin mukaan ajeluihin
tounge.gif

Köh, kävi paha hairahus sen merkkaamisen kanssa tosiaan.  
sad_orig.gif

Osotelkaa sormia sit tänne päi siitä, mun kämmi!

Mut nastaa muuten oli!  
inlove.gif

Pikasia toipumisia kaatuneille, takasin riveihin kunhan kunto kestää!  
buttrock.gif
No, kyllä noista merkkausvirheistä oppii, ettei tee enää toista kertaa. Sen verran siitä saa kuulla.
smile_org.gif

Melko reilusti könyämisiä sattunut, ihmetyttää miten mahdollista?
Toisen takasessa kiinni?
Mutkaan ehdottomasti yhtä lujaa kuin se edellä vetänyt, enkä taatusti jarruta kun ei sekään?

Kittokset Masalle ja muille asiaan vihkiytyneille. Kaks päällä
siinä kärkiryhmässä juuri oikeaa vauhtia. Osanotot kaatuneille,
kyllä se siitä, kesä on vasta alussa.
Hyvä että on myös apu lähellä kun hätä on suurin, keskellä ei mitään olisi aika onneton olla makaamassa jossain pöpelikössä
ja odotella josko joku löytäisi.
Tsemmppiä kaikille osallistujille
smile_org.gif
smile_org.gif

Jos jotai pahaa niin kuitenkin enempi hyvää.
thumbs-up.gif

Kurre

Tulipahan oltua sitten ensikertalaisena tässäkin touhussa. Ihan kivaahan tuo oli yksin tai kaksin ajelun sijaan. Mooppedeja taisi olla lähdössä reilu 60(?), vauhdit ei nyt mitään suunnattomia ollut tällä reissulla. Omaa ajoa pikkaisen "haittasi" se että letka meinasi katketa minun takaa, joutui merkkailemaan aika tiuhaan risteyksiä ja sitten taas kurkkaamaan minne se edellämenijä olikaan menossa kun katosi näkyvistä. Mutta ei valiteta, kuuluu asiaan. Kivaa oli, tulen toistekkin. Paranemisia suistuneille, kiitokset järjestäneille.

Hyvät setit, kiitoksia!

Seuraava pulssinkohotus jossain peltotiellä, jolla edellä ajanut SV-kuski otti ensin hartialukon ja savutteli sitten takasen lukkoon. Tilanne päättyi onneksi ennen ojanpohjaa häneltä ja letkakin ohitti turvallisesti.
Täällä. Jäi päähän pyörimään se ensimmäinen pannutus, HD -kuski kun ajeli mun perässä. Ei sitten tullut keskityttyä riittävästi omaan ajoon, mutta tuon hartialukon jälkeen tajusin ottaa rauhallisemmin.

Kahvitauolla kuulin sivusta avautumista siitä, että tuon ekan pannutuksen jälkeen olisi voinut odotella tai jonkun risteyksen merkata kun letkaan kerran syntyi reilusti pidempi väli. Palaute noteerattu ja pahoittelen. En tullut ajatelleeksi että risteyksiä voisi/kannattaisi merkata silloinkin kun ajetaan suoraan. Onneksi letka ei kuitenkaan tuohon katkennut.

Kiitokset järjestäjille! Valmista, kaikentaitavaa motoristia ei minusta tänään vielä tullut, mutta harjoitellaan lisää.

Jaahas, ja kotona. Kiitos masalle upeista mutkista ja Mister Peräpukamalle perän hoidosta
smile_org.gif

Sääli ne ojassa käynnit, mutta se kuuluu mopoiluun - kuka tahansa meistä voi huomenna vetästä routamontusta metsähallituksen puolelle. Tällä ajolla ei takuulla syy ollu vauhdissa. Onneksi kuskeille ei käynyt mitään pahempaa, kattotaan josko saahaan heiltä tietoo miten toipuminen lähtee käyntiin. Mopojahan saapi uusia
tounge.gif

Kuvia mulla on parikyt mut lähdöstä vaan (nojoo, ja pari mutterilta jonne mentiin kaffet vielä juomaan), kun taukojen aikana olin sinivuokkoja vokottelemassa
inlove.gif
Lataan ne tänään jos jaksan tai sitte tulloo huomenna.

Jos mitään tästä reissusta pitäs oppia ottaa niin se risteysten merkkaus.... Älköön kukkaan ottako tätä itseensä vaan ihan yleisesti.

Ja suuri kiitos kaikille osanottajille
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Ja erityisjättikiitos Tampereen ja Maskun vahvistuksille. Hienoo että viittitte niin kaukaa tulla meijän letkoihin
bowdown.gif
Tulkaa vielä tänä kesänä PK-letkaan joku torstai jos vaikka kerkeis tauoilla ehkä jutellakki, tai jopa nähdä
tounge.gif

Kahvitauolla kuulin sivusta avautumista siitä, että tuon ekan pannutuksen jälkeen olisi voinut odotella tai jonkun risteyksen merkata kun letkaan kerran syntyi reilusti pidempi väli. Palaute noteerattu ja pahoittelen. En tullut ajatelleeksi että risteyksiä voisi/kannattaisi merkata silloinkin kun ajetaan suoraan. Onneksi letka ei kuitenkaan tuohon katkennut.
Jep, minähän se taisin siinä kaffijonossa avautua (hyvässä hengessä tosin); mutta olishan minun loppuletkan ensimmäisenä pitänyt tajuta, että jos X- risteyksessä ei ole merkkausta niin suoraan mennään (onneks se minun takana ajanut HD-mimmi huiski hyttysiä siihen malliin niin tajusin painaa eteenpäin). Tais mennä sen pannutuksen jälkeen vähän pasmat sekaisin kun en tiennyt oliko  meidän  edellä kukaan vai olinko kenties koko letkan eka. Pahvipää kun on niin en muistanut paljonko pyöriä meni eteen ekan tauon jälkeen.
crazy.gif

Edit: niin, tuli minullekin teeman mukaisesti hyvää oppia letka-ajosta.
Kuitenkin oli tosi mukava ajo; paljolti kiitoksia kaikille. Toipumisia kaatuneille....

No kotiin sitä sit ehdittiin. Meni tossa kurahousujen ym. riisumisessa pikkusen. Ja sit piti vielä naama ja päälaki ja . noniin tietysti pestä. Kiitos hyvästä lenkistä. 234km Rusalta Mutterin kautta himaan. Meno oli leppoisaa. Harmi nuo parit konttaukset. Pikaisia paranemisia asian osaisille. Joo, yx merkkausvirhe, ja tasan samassa paikassa, kun viime PK-ajoissa, mut toiseen suuntaan. No, taisin mä löytää lähes kaikki eksyneet sinne Nesteelle takas. Ja sorry kaikille, jotka mahdollisesti pelästyitte ohittamistani, jonossahan ei tuota normaalisti tehdä, mut nyt oli ns. pakkorako.
bowdown.gif
bowdown.gif
Ja nyt Hardys BIN313
033102beer_1_prv.gif
. Ens kertaan. Ai niin, ja ne Nesteellä reuhaaminen ei ollut huutamista vaan asian ilmoittamista kuuluvalla äänellä, en siis ollut mitenkään suivaantunut tms.
biggrin.gif

Ojan pohjan tutkija ilmoittautuu
omg.gif

HD kuski kun kaatui mun edesssä siinä jyrkässä vasurissa ja jäi pyörimään tielle niin oli tasan kaksi vaihtoehtoa 1. ajaa päälle tai 2. ojaan. Selkäranka näköjään ohjasi ojaan. Ojassa pysyin pystyssä tasan niin kauan kunnes kova pohja muuttu pehmeeksi ja sitten mopo kaatu eturenkaan kautta ympäri vauhti tuskin 30km/h. Mies kunnossa koska vanha ninja osaa ukemit
tounge.gif
ja moposta meni katteet vasemmasta kyljestä. Täällä siis selvittin vain nolostumisella ja muovin korjaamisella. Tsemppiä HD kuskille.

ps. kiitos ei riitä mua hoitaneelle sisar hento valkoiselle
inlove.gif

Ai niin anteeksi, kun sotkin eräitten kledjut, kun koitin ajaa kyykyllä enduroa ojassa. No saatiinpa porukalla pyörä pois ja jatkohoitoon.
Kuule, ei haittaa, pesukone on keksitty ja ainii, meillä jopa on semmonen, tai kakskin
tounge.gif
Ja niitä ajovaatteita... Nooh, niitä on, sanotaanko ny, muutamat setit tuol kaapis
blush.gif
Lähin vielä mutterille hakemaan katu-uskottavuutta ja rispektii (ks. vika kuva) mutta prkl eihän siellä enää yheltätoista ollu ku meijän poppoo...

Mutta niitä kuveja, täällä muutama säälittävä räpsy http://picasaweb.google.fi/ahypponen/RookieAjelu862010?feat=directlink

Jos joku kuva jottai häirihee, otetaan pois kun enstee haasteen toimitatte... Eikun siis, otatte yhteyttä
smile_org.gif

Ok. Sä olit se eka ojanpohjalla käynyt.  
nixweiss.gif

Jahas. Ja Anu tietty ehti tohon väliin. Mä kuun oon niin vanha
033102bebe_1_prv.gif
ja kankee ja hidas.

Kiitoksia vaan.

Olipa tapahtumarikas ajelu.
Mutta vihdoin kotona, eikä tarvinnut hirviä tai kotiloita väistellä.
Kiitokset Masalle veturoinnista, ja muille väli-ja perävaunuille.

(Mihinkäs seuraavaksi
wink.gif
tounge.gif
)

Jos joku kuva jottai häirihee, otetaan pois kun enstee haasteen toimitatte... Eikun siis, otatte yhteyttä
smile_org.gif

No ei tartte ottaa yhteyttä lakimieheenkään kun olen mutterillakin onnistunut jemmautumaan jonkun taakse tai sitten vähintäänkin kääntämään oman selän kameraa kohti
tounge.gif

Eimut hubaa oli, jälleen! Torstaita odotellessa...

Kiitoksia järjestäjille ja muillekkin, täältä kaukaa viimenen kotiutu vasta nyt! 650km yhtensä  
tounge.gif

pikaisia paranemisia täältä myös, ikäviä tapauksia  
sad_orig.gif

ps. kiitos ei riitä mua hoitaneelle sisar hento valkoiselle  
inlove.gif
Hiemanko säkin oot helppo
inlove.gif

Vähän
pftroest.gif
ja
033102beer_1_prv.gif
niin johan näytti maailma kirkastuvan.

Pikkumustat kotona, pienten mutkien kautta, ja loppumatka autolla
biggrin.gif

Kiitokset veturille, tsemppiä kovasti HD-kuskille, oli aika ikävän näköistä siitä aitiopaikalta seurattuna
sad_orig.gif

Ja kiitos apukuvaajalle, räpsyt täällä: PK-Rookie 8.6.2010
Yleisön pyynnöstä kuraisia, haljenneita katteita ei näytetä 😉

Back