• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pleksin puhdistamien

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0n1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

j0n1

New member
Pyyhin pyörän pleksiä ensin märällä talouspaperilla ja sen jälkeen kuvalla ja olin sen jälkeen näkevinäni semmoista pientä hankausjälkeä (pienen pieniä naarmuja) pleksissä. Voiko tuo talouspaperilla hankaaminen aiheuttaa nuo jäljet? Miten niistä pääsee eroon?

- J

Mä kiillottelin todella naarmuisen pleksin hienolla hiomatahnalla ja koneella. Tuli kuin uusi. Mut sen tahnan pitää sitten olla hienoa ettei mene vaan pahemmaksi.

Jos naarmut on pieniä niin vahalla todennäköisesti saa korjattua.

Tuli tässä näin ohimennen mieleen, että autofiksausliikkeessä kun kävisi mutkan pleksi kainalossa, niin saattaisivat laittaa senkin kuntoon aikaste pian. Luultavasti ei edes maksa paljoa. Tai mistäs minä sen tiedän...

Pitänee käydä kysymässä paikalliselta mestarilta, mikäli minulla on vielä pyörä torstain jälkeen...
sad_orig.gif

Mä kiillottelin todella naarmuisen pleksin hienolla hiomatahnalla ja koneella. Tuli kuin uusi. Mut sen tahnan pitää sitten olla hienoa ettei mene vaan pahemmaksi.

Kyllä pienet naarmut lähtevät hienolla tahnalla, mutta jos koneella hio pitää olla varovainen ettei pleksin pinta sulaa. Eli matalat kierrokset...

Tuli tässä näin ohimennen mieleen, että autofiksausliikkeessä kun kävisi mutkan pleksi kainalossa, niin saattaisivat laittaa senkin kuntoon aikaste pian. Luultavasti ei edes maksa paljoa. Tai mistäs minä sen tiedän...

Pitänee käydä kysymässä paikalliselta mestarilta, mikäli minulla on vielä pyörä torstain jälkeen...  
sad_orig.gif
Joo ei maksa paljon.  
wink.gif

Tohon hommaan toi kiillotuskone on kyllä ehdoton. Käsin jos alkaa hinkkaan niin huonommaksi todennäköisesti vaan menee.

. Voiko tuo talouspaperilla hankaaminen aiheuttaa nuo jäljet?
Autokoulussa jo meitille kerrottiin, että ei saa paperilla esim visiiriä kuivata/hangata kun se naarmuttaa. Pehmeällä kankaalla pyyhitään.
Just ja jos välttämättä paperilla haluaa puhdistaa niin WC paperi on parempi, sillä talouspaperi on paljon karkeampaa, jotkut ovat väittäneet että pitää sisällään hienoa hiekkaa
nixweiss.gif
...uskoo ken tahtoo...

-C9B5R4-

Kiitokset vastauksista. Pleksissäni olevat naarmut ovat aivan pienen pieniä (= tulleet talouspaperista). Mitä vahaa suosittelisitte noiden poistamiseen?

- J

Kyllä pienet naarmut lähtevät hienolla tahnalla, mutta jos koneella hio pitää olla varovainen ettei pleksin pinta sulaa. Eli matalat kierrokset...
Ei niillä kierroksilla niinkään väliä ole. Mamman kukkien sumutuspullolla vettä sumuna sekaan niin ei pleksi kuumene liikaa ja kitka hiukan pienenee.

j0n1lle: Koita ihan tavallisella vahalla, esim. Autoglymin Super resin polishilla

Just ja jos välttämättä paperilla haluaa puhdistaa niin WC paperi on parempi, sillä talouspaperi on paljon karkeampaa, jotkut ovat väittäneet että pitää sisällään hienoa hiekkaa  
nixweiss.gif
...uskoo ken tahtoo...
Itse käytän talous- ja wc-paperin sijaan pehmeitä nenäliinoja. Sellainen yleensä löytyy aina taskustakin. Ainakin flunssaisena huomaa eron jos muutaman päivän käyttää nenäänsä talouspaperia tai oikeita nenäliinoja... Kyllä karkeudessa on eroa.

Esim. louisilta saa UNIPOL-merkkistä pleksin kiillotustahnaa n. 4,5 e/tuubi. Suosittelen.

Olen kokeillut pleksin hiomiseen kahta eri ainetta, Displexiä ja Novus Plastic Polish (nro. 2:sta muistaakseni). Displexillä homma hoituu ihan käsipelillä, kun jaksaa hinkata, mutta Novusia en aivan yhtä varauksetta suosittele. Novusin aine on halvempaa ja se riittää kauemmin, mutta pieniä naarmuja syntyy hinkatessa enemmän kuin Displexillä. Displexillä pääsee pidemmälle ja mielestäni juuri niin pitkälle kuin ylipäätään tarvitsee päästä.

Tämän kesän käyttökokeessa on messuilta ostettu "ihmeaine" Dri Wash 'n Guard. Katsotaan, missä kunnossa pleksi on syksyllä.

- Tero

Tuskin naarmut talouspaperista tuli.Taisi pleksi olla rapainen ja märkä paperi vain hinkkari hiekanjyvät pleksiin.Kannattaa huuhdella ensin pleksi ja siiten vasta pyyhkiä paperilla.
Displeksiä saa kännykkätarvikemyymälöistä ja sillä peittää naarmut.On aika hyvä tuote.
Samon vaha, joka EI sisällä, hiomatahnaa on hyvä naarmujen peittäjä.

Paperi tehdään puusta -> puu kovaa, naarmii -> aina kannattaa käyttää pehmyttä kangasta.

Back