• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Polo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Meitsi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Meitsi

New member
No niin. Rombon sliparin tilasi Pololta 2.11 niitten nettikaupasta postiennakolla. Hetken päästä tuli tilausvahvistus sähköpostiin. Sitten meni pari päivää ja taas tuli sähköpostia @polo-motorrad.de jossa kerrottiin etteivät lähetä postiennakolla Saksan ulkopuolelle, vaan pyydettiin lähettämään Visan tiedot paluu viestinä. No minä (tyhmänä) lähetin ne, eikä oo mitään vieläkään kuulunut. Olen lähettänyt muutaman sähköpostin ja kysellyt mikä on tilanne, mut mitään ei olla vastattu. Nyt on kulunu jo 3 viikkoa ja alkaa vähän huolestuttamaan mihinköhän mä oon menny korttini tietoja antamaan...
withstupid.gif
Mitäköhän täs ois nyt järkevä tehdä? Odotella vielä?
nixweiss.gif
Kertokaa te kun ootte enemmän tuolta tilannu. Kiitos.

Tarkista ihan ensin etta onko korttiasi veloitettu, ja jos on, niin ala kysella. Voihan olla ettei tavaroita esim ollut varastossa.

Paniikkia on turha repia korttitietojen antamisesta kyseessa ollen kuitenkin ihan tunnettu ja kunniallinen yritys, ja jos on veloitus muttei kamoja kuulu, luottokorttisi myontaja hoitaa hommat
smile_org.gif

No niin. Rombon sliparin tilasi Pololta 2.11 niitten nettikaupasta postiennakolla. Hetken päästä tuli tilausvahvistus sähköpostiin. Sitten meni pari päivää ja taas tuli sähköpostia @polo-motorrad.de jossa kerrottiin etteivät lähetä postiennakolla Saksan ulkopuolelle, vaan pyydettiin lähettämään Visan tiedot paluu viestinä. No minä (tyhmänä) lähetin ne, eikä oo mitään vieläkään kuulunut. Olen lähettänyt muutaman sähköpostin ja kysellyt mikä on tilanne, mut mitään ei olla vastattu. Nyt on kulunu jo 3 viikkoa ja alkaa vähän huolestuttamaan mihinköhän mä oon menny korttini tietoja antamaan...
withstupid.gif
Mitäköhän täs ois nyt järkevä tehdä? Odotella vielä?
nixweiss.gif
Kertokaa te kun ootte enemmän tuolta tilannu. Kiitos.
Taas kerran voisi muistuttaa kaikille, ettei luottokorttitietoja saa milloinkaan lähettää mailitse. Paitsi kryptattuina. Tai vähintäänkin kahteen eri palaan pilkottuna kahdesta eri mail-serveristä ja kohde varmasti identifioituna.

terv. vanha nörtti -harmaahukka-

PS. Kohteeltahan voi pyytää mieluummin pankkitilinumeron ja rahan siirtää suoraan sinne. Käy ihan kätevästi IBAN-koodin avulla.

No kannattaisko mun kuollettaa toi kortti, vai? Mulle tuli sielt Pololta myös kirje (siis oikein paperinen) jossa oli myös mahdollisuus maksaa tilille, siin oli mainittu toi IBAN koodi. Valitsin kuitenkin ton luottokortin maksutavaksi koska se on ton kirjeen mukaan hiukan halvempi. Näin jälkikäteen ajateltuna ois tietty pitäny maksaa rahat suoraan tilille, tai voishan se olla vielläkin mahdollista, mut milläs muutat maksumuotoa, kun ei kukaan vastaa maileihin...

No kannattaisko mun kuollettaa toi kortti, vai? Mulle tuli sielt Pololta myös kirje (siis oikein paperinen) jossa oli myös mahdollisuus maksaa tilille, siin oli mainittu toi IBAN koodi. Valitsin kuitenkin ton luottokortin maksutavaksi koska se on ton kirjeen mukaan hiukan halvempi. Näin jälkikäteen ajateltuna ois tietty pitäny maksaa rahat suoraan tilille, tai voishan se olla vielläkin mahdollista, mut milläs muutat maksumuotoa, kun ei kukaan vastaa maileihin...
Ei perinteikkäällä isolla firmalla (Pololla) ole varaa käsitellä asiakkaiden luottokorttitietoja huolimattomasti tai väärin - ei siitä suinkaan ole kyse.

On kyse siitä, että privaattien mailien lukeminen ylipäätään on ulkopuolisille liian helppoa. Käypäisen Visa tai Master-numeron (etenkin jos mukana on varmenne ja mail-osoitteesta käy ilmi haltijan nimi) voi napata käyttäjän koneelta, epäluotettavalta mail-serveriltä tai sitten sopiva mato ynnä troijalainen avaa portin koneestasi ja tuuppaa salaisia mailejasi kaiken kansan pällisteltäväksi maailmalle
tounge.gif
.

Suoraan tunnettujen firmojen form-lomakkeille syötettyinä korttinumerot ovat huomattavasti paremmassa turvassa kuin iltamyöhällä pankkiautomaatilla pistäytyessä lompakossa - luulen.

Joskus harvoin myös firmojen tietokantoihin murtaudutaan ja anastetaan luottokorttinumeroita. Tämä on kuitenkin harvinaista, ja selvän rikoksen yhteydessä saatujen korttien luotoistahan jo, näinhän käsittääkseni asia on, vastaakin sitten jo luottoyhtiö itse.

-harmaahukka-

PS. Siis: en itse menisi em. episodin vuoksi korttiani kuolettamaan, mutta en voi suoraan kehottaa siihen taikka tuohon, kun ei ole nettineuvovastuuvakuutusta just nyt voimassa
blush.gif

PPS. Ja selaimen cache pitää tietysti aina tyhjentää, kun on syöttänyt sinne kriittistä tietoa, vaikka olisi miten luotettavassa paikassa sinänsä verkko-ostoksilla.

Nämähän ovat ihan perusasioita tietoturvassa, eivät vainoharhaa suinkaan.

Mulla oli kans ongelmia Polon kanssa.
Romboa odottelin, mutta mitään ei kuulunu. Tilille maksoin etukäteen. Sit pistin sähköpostia pololle ja selvis että kyseinen malli Rombosta on lopetettu (98`cbr600 oval alu).

Pyöreätä mallia ois saanu vasta vuoden alusta joten pistin lisää rahaa menemään ja nyt on tulossa tûv/abe hyväksytty Hashiru 199€ (Rombo 129€)

Oiskohan Rombo loppumassa muissakin malleissa, sitä en tiedä..

Jos ei ole veloitettu, niin ei varmasti ole vielä lähetettykään. Itselleni tuli Rombo postiin asti nopeasti, n. viikossa. Harmi, että posti ei ilmoittanut siitä minulle. Jouduin s-postilla kyselemään Polosta, jotka lähettivät pakettinumeron. Siitä sitten vaan postin lähetystenseurantasivulle ja sen jälkeen konttoriin valittamaan. Yhteensä koko prosessi kesti yli kolme viikkoa. Kyrsi silloin ja nyt kyrsii taas, koska nyt ovat räpeltäneet ja kadottaneet mun dvd+r-tilauksen.
GO POSTI!
mad.gif
033102ass_1_prv.gif
mad.gif

No niin. Tänään tuli postissa hiilikuituinen ovaali slipari
062802jumpie_prv.gif
. Lauantaina näkee miten sopii paikoilleen. Päällisinpuolin näyttäis ainakin olevan ihan laadukkaasti tehty. Koko prosessissa kesti siis noin kuukauden, pahoittelivat sähköpostissa et kesti niin kauan.
sport05.gif

Happy end
062802jumpie_prv.gif

Hmm... miinuspuolena täysin hukkaan mennyt hirmuinen huolehtiminen. Noo, hyvä opetus ainaski
wink.gif

-hh-

Katsotaanpa, kauanko kestaa tanne Belgiaan, tänään tilasin. Viimeeksi, kun heidän kilpailijaltansa Louisilta tilasin, oli paketti ovella viikossa.

POLOhan on sakujen allright! eli iso ja tunnettu ketju jolla on monta myymälää VALTAKUNNASSA olen tilannut sieltä tavaraa muutaman kerran ja aina on kaikki tullut saksalaisella täsmällisyydellä perille.

Back