• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Powecommander valmiit map:it

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pjs
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pjs

New member
Moro,

kysymys asiaan vihkiytyneille. Miten luotettaviksi on nuo Dynojetin sivuilla olevat valmiit kartat todettu? Siellä on tarkalleen samalla kokoonpanolla oleva pyörä kuin minulla tulee olemaan, uskaltaako valmiilla map:lla ajella kuukauden verran penkitystä odotellessa?

Jos pyörä lähtee käyntiin ja tuntuu toimivan niin eikai siinä riskiä pitäisi olla?

Mielellään kokemuksia eikä "musta tuntuu" juttuja...
 
Uskaltaa ajella valmiilla kartalla. Itellä on eri putkiston kartta, joskin valmistaja on sama, ja hyvin tuntuu toimivan. Aikanaan kun ehtii penkittämään niin näkee miten liki säädöt todellisuudessa on.

Maailman foorumeilla on enemmän sääntö kuin poikkeus käyttää jonkun kaverin karttaa, mutta paras tulos tietenkin saadaan säädättämällä oma mopo.
 
Vähän vain epäilyttää teksti:
European model with Leo Vince slip-ons, Dynojet 02 sensor eliminator kit and stock or aftermarket air filter

Jos tuolla tarkoitetaan esim. vakiofiltteriä vs. K&N niin ei varmasti toimi samalla kartalla?! Samoin noita putkia löytyy sekä Race että E-hyväksytyt DB-killerillä...

No kokeilemallahan tuo selviää, ei vain viitsisi tehdä turhaa työtä jos ei toimikaan.
 
Sensor eliminatorilla tarkoitettaneen lambda-anturia joka on ainakin hondan saksalaisissa versioissa. Se täytyy kytkeä pois päältä koska on tarkoitettu toimimaan vakioputken kanssa josta löytyy katalysaattori. Maksaa noin 10-15e muistaakseni.
 
No kokeilemallahan tuo selviää, ei vain viitsisi tehdä turhaa työtä jos ei toimikaan. Säätäjiltä jos kysyy niin ne sanoo ettei kannata valmiita karttoja käyttää, toisaalta niiden mielipide ei välttämättä ole "puolueeton".
Kyllä ne säädöt jokatapauksessa ainakin oikeaan suuntaan menee. Ei kai niitä kannata nolla-asetuksillakaan pitää.
 
No kokeilemallahan tuo selviää, ei vain viitsisi tehdä turhaa työtä jos ei toimikaan. Säätäjiltä jos kysyy niin ne sanoo ettei kannata valmiita karttoja käyttää, toisaalta niiden mielipide ei välttämättä ole "puolueeton".
Kyllä ne säädöt jokatapauksessa ainakin oikeaan suuntaan menee. Ei kai niitä kannata nolla-asetuksillakaan pitää.
Vaihdoin Falcosta katsastusta varten leovincen putket alkuperäisiin. Tehdasasetuksiin on tosin vielä erona K&N filtteri. Pyörä oli penkitetty ja säädetty alkuvuodesta noilla mausteilla ja käy "aika hyvin" edelleen noilla asetuksilla. Latasin verkosta SL Mille stock exhaust & stock or aftermarket filter -asetukset, mutta pyörä tuntui käyvän paljon huonommin. Kumpikos siihen optimiseokseen vaikuttaa enemmän filtteri vai putket? Asetusten vaihtoon menee 30 sekkaa, eli ei se niin työlästä ole... Vois koittaa vaikka noitten kahden kartan keskiarvoa
smile_org.gif

Itseasiassa ne seoskäyrät noilla asetuksilla on muuten samanlaiset (siis saman"muotoiset") mutta penkissä tehty käyrä kulkee vaan paljon rikkaampana.
 
stock or aftermarket air filter
Noilla PC:n sivuilla kyllä väitetään, että jos ne on mitannut samat säädöt vakiofilsulle ja K&N-filsulle, niin sitten vasta ne laittaa tuon tekstin niiden karttojen yhteyteen. Tuon tekstin yleisyys viittaisi siihen, ettei ainakaan ilmansuodatin aiheuta hengenahdistusta...

... pitääkö tuo väite paikkaansa, on eri asia...
smile_org.gif


Ilmeisesti joissakin pyörämalleissa vakiosuodatin on paras ratkaisu, ja aika isossa osassa yks hailee, näin luulottelen.
 
Tuntuu valmis mappi toimivan ihan hyvin, ihan vain tiedoksi. Eilen hääräsin koko illan pyörän kimpussa, ja lopuksi heittämässä kunnon koeajolenkin. Äänet parani mukavaksi murinaksi, kivasti "ärjäisee" kun vääntää kaasua, toisaalta tasaisessa vauhdissa melko hiljainen. Ei liian voimakkaat.

Ennen oli alle 3000rpm ihan hengetön kone, ja tuon rajan jälkeen alkoi vetämään paremmin. Samoin ~7000rpm on tuossa VTEC-koneessa se "pykälä" jossa nykäisee kunnolla...

02 Eliminatorit, Leo Vince avoimet putket ja PC3 valmiilla mapilla:
Vetää hyvin alle 3000rpm, ei enää huomattavaa rajaa. Kovapintaisella hiekkatiellä (ei irtohiekkaa) ei ennen jaksanut lähteä 2-vaihteella 2000-3000 rpm sutimaan, nyt lähtee...

Samoin keskialueella tuntuu vetävän paremmin ja 7000rpm nykäisy on paljon "laimeampi/pienempi". Ykköselläkin tahtoo "tahattomasti" keulia, kun ennen piti yrittämällä yrittää.... En tiedä onko vain mun kuvittelua, mutta jotenkin tasaisempi ja tehokkaampi koko kierrosalueella, penkissähän tuo varmistuisi.

Kaikenkaikkiaan positiivinen yllätys suorastaan. Ulkonäkökin parani kertaheitolla ;)
 
Löytyykö noita valmiita mappeja muualta kuin Dynojetin omilta sivuilta? Jos vaikka omalle kokoonpanolle ei sieltä karttaa löydykään??? (xx + akra 4-2-1 + K&N)
 
Löytyykö noita valmiita mappeja muualta kuin Dynojetin omilta sivuilta? Jos vaikka omalle kokoonpanolle ei sieltä karttaa löydykään??? (xx + akra 4-2-1 + K&N)
kannattaa kahlata mallikohtaiset sivut/foorumit läpi. Joskus löytyy, jos ei aivan samalle kokoonpanolle, niin ainakin lähelle. Vaikuttaa, ettei se kokoonpano edes ole NIIN tärkeä.
Ainakin SP-1 :ssä käytetään 5-6:ssa erilaisessa putki/suodatin yhdistelmässä samaa softaa.
 
Löytyykö noita valmiita mappeja muualta kuin Dynojetin omilta sivuilta? Jos vaikka omalle kokoonpanolle ei sieltä karttaa löydykään??? (xx + akra 4-2-1 + K&N)
Taitaa täälläkin foorumilla kirjoittelevalla JTZ:lla olla samanlainen kokoonpano, kannattaa varmaankin kysellä jos saisi tuon mapin.

(K&N en ole varma)
 
Jep, samanlainen setti löytyy. Mappina on Kimmon (Bikefox) tekemä.

-j-
 
Back
Ylös