Yritin jo tuossa toisella osastolla saada vastausta kysymykseeni mutta laihoin tuloksin.
Siis onko jollain omakohtaisia kokemuksia laitteesta? Vastaako se lastun vaihtoa, onko se jopa parempi, vai jotain siltä väliltä? Olen suunnitellut vaihtaa putken ja lastun mutta olisko tällainen Power Commander siis asiallinen vaihtoehto?
Ohessa tekstiä kauppiaan mainoksesta.
Power Commander, mikä se on?
Power Commanderilla ei ohiteta pyörän alkuperäistä polttoaineensuihkutusta tai sen ohjelmaa millään tavalla. Sen sijaan PC:llä korjataan alkuperäisen ruiskuohjelman vikoja ja puutteita. Pieleen säädettynä sillä voi myös pilata loputkin hyvät ominaisuudet. Näin ollen sen lopullinen säätö vaatii aina ammattilaisen asialle.
Power Commander -yksikön asennus on helppo. Yksikkö asennetaan pyörän oman johtosarjan ja polttoaineensuihkutusyksikön väliin. PC:n sisällä on kartta tai kaksi, riippuen siitä onko malli III vai IIIR. Tavallisessa mallissa on pelkästään polttoaineensyötön säätömahdollisuus. R-mallissa voidaan säätää myös sytytysennakkoa. Internetistä voi ladata valmiita karttoja Power Commanderille mutta ne harvoin toimivat parhaalla mahdollisella tavalla suomalaisella polttoaineella ja meikäläisessä säässä.
Mitä Power Commander sitten tekee?
PC säätää ruiskusuuttimien päälläoloaikaa. Jos tällä hetkellä päälläoloaika tietyllä kaasunasennolla ja kierrosluvulla on vaikkapa 100 aikayksikköä ja ammattilainen muuttaa karttaan kyseiseen kohtaan -5 olisi päälläoloaika jatkossa vain 95 aikayksikköä. Ts. tältä kohdalta moottori menisi ilma-bensaseossuhteeltaan laihemmalle. Vastaavasti +5 tarkoittaisi 5% rikkaampaa seosta. Power Commanderilla voidaan säätää seosta kaasunasennon ja kierrosluvun mukaan todella laajalla alueella. Näin ollen tarvittaessa pyörän käytös pystytään räätälöimään pitkälti asiakkaan toiveiden mukaiseksi.
Siis onko jollain omakohtaisia kokemuksia laitteesta? Vastaako se lastun vaihtoa, onko se jopa parempi, vai jotain siltä väliltä? Olen suunnitellut vaihtaa putken ja lastun mutta olisko tällainen Power Commander siis asiallinen vaihtoehto?
Ohessa tekstiä kauppiaan mainoksesta.
Power Commander, mikä se on?
Power Commanderilla ei ohiteta pyörän alkuperäistä polttoaineensuihkutusta tai sen ohjelmaa millään tavalla. Sen sijaan PC:llä korjataan alkuperäisen ruiskuohjelman vikoja ja puutteita. Pieleen säädettynä sillä voi myös pilata loputkin hyvät ominaisuudet. Näin ollen sen lopullinen säätö vaatii aina ammattilaisen asialle.
Power Commander -yksikön asennus on helppo. Yksikkö asennetaan pyörän oman johtosarjan ja polttoaineensuihkutusyksikön väliin. PC:n sisällä on kartta tai kaksi, riippuen siitä onko malli III vai IIIR. Tavallisessa mallissa on pelkästään polttoaineensyötön säätömahdollisuus. R-mallissa voidaan säätää myös sytytysennakkoa. Internetistä voi ladata valmiita karttoja Power Commanderille mutta ne harvoin toimivat parhaalla mahdollisella tavalla suomalaisella polttoaineella ja meikäläisessä säässä.
Mitä Power Commander sitten tekee?
PC säätää ruiskusuuttimien päälläoloaikaa. Jos tällä hetkellä päälläoloaika tietyllä kaasunasennolla ja kierrosluvulla on vaikkapa 100 aikayksikköä ja ammattilainen muuttaa karttaan kyseiseen kohtaan -5 olisi päälläoloaika jatkossa vain 95 aikayksikköä. Ts. tältä kohdalta moottori menisi ilma-bensaseossuhteeltaan laihemmalle. Vastaavasti +5 tarkoittaisi 5% rikkaampaa seosta. Power Commanderilla voidaan säätää seosta kaasunasennon ja kierrosluvun mukaan todella laajalla alueella. Näin ollen tarvittaessa pyörän käytös pystytään räätälöimään pitkälti asiakkaan toiveiden mukaiseksi.