• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

powercommander asennus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tykki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tykki

New member
Powercommaderiin saa ladattua map tiedostoja netistä jotka ovat räätälöityjä jonkun tietyn pyörän ja putken yhdistelmään.

Mietin tässä vain että jos asentaa putken ja PC:n itse (ja päivittää siihen map tiedoston) niin pyörää ei varmaan enää tarvi säätä penkissä ??? Säästyis asennuskuluilta...

Onko kellään tästä kokoemuksia ?
 
Tuolla RC51 foorumeilla ainakin suosivat noita putkiston mukaan räätälöityjä mappeja.. Kaipa se kuitenkin paras olisi kuitenkin penkittää, että saa varmuuden seoksista.. pyörissä kun voi olla yksilöllisiä eroja.

Kokeilemallahan sen tietää.. ei ne valmiit mapit ainakaan paljoa pieleen voi mennä..
 
Penkitettyjä map tiedostoja voit imaista PowerCommanderin sivuilta, pakoputkiston valmistajan sivuilta, sekä ilmaoton avartimen valmistajan sivuilta. Edelleen voit Googlettaa lisää. Mappejä on siis netissä pilvin pimein, joten hyvällä stägällä löydän omaan fillariin sopivan. Kandee myös tsekata missä mappaus on tehty, ettei ole liikaa merenpinnan yläpuolella Suomen olosuhteita silmällä pitäen.
 
Kyllähän noi valmiit mäpit saattavat toimiakin, ei ole kokemusta. Itse käyttäisin kuitenkin penkissä, ei se nyt niin kallista ole ja saapa seokset varmasti kohdalleen.
 
Tuokin taitaa olla oma taiteenlajinsa tuo PC:n säätö.. kannattaa etukäteen varmistua että penkittäjä on perehtynyt asiaan syvällisemmin..
 
Vaikka valmiit ohjelmat löytyykin niin jokainen pyörä on kuitenkin yksilö... ei muuta ku penkkiin ja säädettäväks. tuskin se budjetti enää siihen kaatuu jos putkeen ja pc on ollut varaa.........
 
Kyllä pyörä valmiilla ohjelmalla pelaa, mutta koska kaikki pyörät ovat yksilöitä on niissä (ohjelmissa) paljonkin hienosäätöä jota ei voi tehdä muutoin kuin penkissä säätämällä. Esim. omasta pyörästäni kaiveltiin hienosäätämällä vielä n. 6,6 hp !!!
Mielestäni aika paljon, eikö?
 
Kyllä pyörä valmiilla ohjelmalla pelaa, mutta koska kaikki pyörät ovat yksilöitä on niissä (ohjelmissa) paljonkin hienosäätöä jota ei voi tehdä muutoin kuin penkissä säätämällä. Esim. omasta pyörästäni kaiveltiin hienosäätämällä vielä n. 6,6 hp !!!
Mielestäni aika paljon, eikö?
Joo toi PC ja mappien lataukset olis varmaan ihan kivaa näpertelyä vaikkei mulla olekaan kuin pelkät sliparit kiinni ja sitten koittaan huomaako perstuntumalla mitään.

Ruvettiinko sun pyörää työstään siis jostain valmiista mapista, noi 6,6hp on kai huipputehon lisäystä vai?

Muuten vaan kyselen vähän osviittaa vaikka tapauskohtasia juttujahan noi on, kiva laite jokatapauksessa  
smile_org.gif
 
Joo, alettiin työstää valmiista mapista joka oli tarkoitettu juuri samanlaiselle kokoonpanolle joka minulla on pyörässäni kiinni. Tuo 6,6 hp on juuri huipputehon lisäystä, mutta tehoa saatiin tasaisesti koko alueelle (ei vain ole esittää tarkkoja lukemia) sekä vääntöä 1,3 kgm lisää! Ja parasta/pahinta oli et valmiissa mapissa oli teho/vääntökuoppa n 2000-3500 rpm alueella joka saatiin säätämällä hävitettyä ja käyriä nousemaan tasaisesti "valmiista" ylöspäin.
Säätäminen perstuntumalla on vaikeaa ellei jopa mahdotonta varsinkin kun kyseessä on jo valmiiksi tehokas pyörä. Persiissä ei tunne 1-2 hp:n eroa ja kun säätö on mielestään valmis, voi ero lähtökohtaan olla jopa useita hp huonompi itse sitä huomaamatta. (Mopossa nuo tehoerot huomaisi...)
Dyno on lahjomaton, näet mitä tehdyt säädöt vaikuttavat ja voit heti vertailla eri säätöjen vaikutuksia.
 
Onko kukaan asentanut Techlusionin (noinkohan se kirjoitetaan) ohjausyksikköä Black Birdiin? Se purkki osaa vain rikastaa seoksia ja olisi hinnaltaan paljon PC:tä edullisempi. Eli pitääkö XX:ää päästä säätämään laihemmalle joillakin alueella, jos virtauksia on paranneltu sekä imu- että pako puolelta? Dynojetin sivuilla olevat kartat eivät ole selväkielisessä muodossa, joista voisi etsiä negatiivisia parametreja ja näin selvittää asiaa.
 
PowerCommanderin säätökartat aukeaa, kun asentaa koneelle PowerCommaderin Control Centerin. Ko. softa löytyy samalta webbi saititilta, kuin säätökartatkin.
wink.gif
 
Joutuuko tuon Techlusionin asennuksessa katkoon johtoja tai  ym.virityksiä vai käykö se samallalailla suoraan pyörän johtosarjaan kuin PC ?

Olisko kellään kertoa XX:n kokemuksia kuinka vaikutti ajoon, kulutukseen jne. jompikumpi noista vehkeistä.

Vai huomaako mitenkään muuta kuin jossain dynolapussa?
 
Techlusion "kytketään" ns. rosvoliittimillä alkuperäisiin johtoihin. Se ei siis ole mikään "plug-n-play" asennus. Tuolla voi käydä ihmettelemässä asennus kuvia.
Kommenttina voisi sanoa, että onhan tuo Techlusion tyhjää perempi, mutta ei se pääse lähellekkään PowerCommaderia, kun puhutaan säädettävyydestä.
 
Jep, Techlusionin ei ole varteenotettava vaihtoehto, säätövälit ovat karkeat (3 kierroslukualuetta ja 3 säätöä per alue). Edelleen se ei kykene laihentamaan seosta, ainoastaan rikastamaan. Halvempi kylläkin kuin PC, mutta PC on ominaisuuksiltaan huomattavasti parempi.
 
Back
Ylös