• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Powerhouse jarrujen tiivisteet.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tomppan
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vähän jaarittelua, mutta menkööt

Mulla on Powerhousen R6R jarrujen huoltosetti eteen ja taakse, mutta en ole vielä saanut niitä asennettua. Todennäköisesti ensi viikolla tai sitä seuraavalla tulee työn alle.

Knakulle muistaakseni tilasi saman valmistajan huoltosarjan K8 750 gikserin etujarruihin eikä mitään valittamista ollut. Hyvin toimi.
 
^
Tuosta en tiedä, mutta toi pulju on tunnettu mopon jarrujen restauroija Briteissä. Jos haluaa vanhoista satuloista uuden näköiset, niin noi sen tekee. Ymmärrän tietty, et OEM on OEM. (mun mopoon Aprilian OEM jarruosia ei saa, kotarin kylläkin. Ne on OEM :D)

http://powerhouse.uk/index.php
 
Montakos euroa säästää OEM-tiivisteisiin verrattuna?

Tarkkaan en muista, mutta Suomen pelkkien männäntiivisteiden hinnalla tuli koko huoltosetti eli mäntien tiivisteet, uudet ilmausruuvit sekä noiden jarrusatuloiden väliin tulevat tiivisteet (halkaistiin huollon yhteydessä ja putsattiin kunnolla) jne. Ja kotiin kannettuna, kun täällä ois joutunut käymään tiskillä tai sitten hinta ois noussut...

Eli kyllä ne kannatti ainakin tuolloin tilata. Ja sama koski noita jarrupalojen liukupultteja. Suomesta ois saanut 1,5 pulttia vs koko sarja Pro-Boltilta. Nyt tosin hyllyssä on race-spec teräksiset jarrupultit, kun menin vaihtamaan kulkineen ennen kuin sain noi liukupultit vaihdettua...:sad:
 
Montakos euroa säästää OEM-tiivisteisiin verrattuna?

CMS:än hintoihin vertailin niin sieltä saa pelkät männän tiivisteet 144€ hintaan ja tuo Powerhousen sarja on 73@€ ja siihen tulee vielä nuo satulan puolikkaiden väliin tulevat tiivisteet, ilmaruuvit+niille suojat ja vielä kuparirenkaat mukaan.

Pitääpä vielä kuulostella minkälaisen tuomion Pitkiss antaa noille tiivisteille ennenkuin itelle tilaan.
 
Joo tuli viimein nuo tiivarit tilattua, pitää yrittää muistaa pistää jotain raporttia että miten käypäset oli. Osaakos kukaan sanoa että minkälainen toimitus aika noilla on?
 
Ainiin tämäkin unohtunut ihan kokonaan.. sori. olihan ne tarvikkeet jo tuolla työpöydällä odottamassa, mutta mikä lie joulu ja uusivuosi sekoitti pakan ja pään :D
 
Joo sattuuhan sitä. No kuitenkin, tuli nuo tiivisteet tällä viikolla ja eilen näppäsin takajarrun huoltaa. Takajarrun tiivarit oli ainakin just samanlaiset kuin orkkikset ja istui nätisti paikalleen eikä vuotanu. Kestävyys taitaa selvitä pelkästään ajan kanssa :)
 
Joo hyvältä vaikutti myös meikäläisen tiivistesetti. Vaihdoin siis -09 R6R:n etu- ja takajarrujen kaikki tiivisteet. Hyvä setti tiivisteistä aina ilmausnippoihin ja kaikki sopi paikalleen ongelmitta. Takajarrun tiivistesetissä tuli lisäksi mukana takasatulan liukutappien päälle tulevat suojakumit.
Omalla noviisin kokemuksella voin kyllä suositella.
 
Tänään pitäis vissiin käydä etujarrujen kimppuun. Millähän kikalla sais noista kaikki 4 mäntää yhtä aikaa pihalle?
 
Tänään pitäis vissiin käydä etujarrujen kimppuun. Millähän kikalla sais noista kaikki 4 mäntää yhtä aikaa pihalle?

Jokin ohut puulevy suojaamaan mäntiä kolahtamasta yhteen ulostullessaan. Ilmausnippa irti, rätin pala tiivisteeks ja puhallat paineilmapistoolilla männät ulos.
 
Mulla oli muutaman millin paksuista puupalasia joita laitoin satulaan, mut perkele, mites mä ne ny laitoinkaan… :no: Meinasin kirjoittaa että sillai kyljellään makaavan H-kirjaimen malliin että mäntien välissä keskellä olevaa reunusta vasten on enemmän puuta, ideana se että helpoimmin ulostuleva mäntä pysähtyy jossain vaiheessa ja pakottaa sen jälkeen tiukemmat männät tulemaan ulos. Mutta kun nyt tässä nojatuolissa pohtii, niin tosta H-palikkakasastahan tulee keinu… Mitenköhän sen tuin, jotenkin tuollalailla kuitenkin. Ja sitten paineilmaa satulaan varovasti niin se työntää männnät ulos. Sormet ei saa jäädä minnekään väliin.

Powerhouselta oon tiulannu eBaystä muutaman liukutapin jarrusatuloihin. Nopeesti ja halvalla tuli, pikkasen kakkoslaatuista valua (tms.) kun jengat ei ollu ihan puhtaat, mutta kiertämällä varovasti peni paikalleen. (Joskin ovat edelleen odottamassa laatikon pohjalla kun en sitten tarvinnutkaan niitä.)
 
JMH:n tyyli havaittu helpoksi ja nopeaksi. Hirveesti sinne satulaan ei painetta tarvitse laittaa. Lähtee mäntä aika haipakkaa kolostaan, livauttaa 8 baaria sisään (nimim. kokemusta). Ja sormet pois välistä! :D

Tompan moposta saa vissiin satulat puoliksi? Silloin sais otettua kummastakin puolikkaasta kaks mäntää kerralla irti? Tiivistepaketissa pitäis olla omat pienet tiivisteet tuonne satulanpuolikkaiden väliin.
 
CMS:än hintoihin vertailin niin sieltä saa pelkät männän tiivisteet 144€ hintaan ja tuo Powerhousen sarja on 73@€ ja siihen tulee vielä nuo satulan puolikkaiden väliin tulevat tiivisteet, ilmaruuvit+niille suojat ja vielä kuparirenkaat mukaan.

Pitääpä vielä kuulostella minkälaisen tuomion Pitkiss antaa noille tiivisteille ennenkuin itelle tilaan.
Ok, empä taida edelleenkään muutamaa kymppiä/ vajaata satkua säästää etujarrun suhteen.
 
Tänään pitäis vissiin käydä etujarrujen kimppuun. Millähän kikalla sais noista kaikki 4 mäntää yhtä aikaa pihalle?
Ota jarrupalat pois, ja pumppaile kahvasta (älä käytä voimaa lopussa) kunnes kaikki männät on jarrulevyssä kiinni, kato ettei neste lopu. Silleen saa helpoiten sen vähiten liikkuvan männän liikkeelle.
Sen jälkeen satula irti ja valinnaisesti joko paineilmaa, tai satulan puolitus, ja vasta sen jälkeen paineilmaa. Banjopultin reijän saa umpeen sopivalla pultilla.
Männän kulkureitille kannattaa laittaa esim rätti ottamaan vastaan, koska muuten paineilma ampuu männän kaaressa johonkin suuntaan.
 
Tarkkana kantsii olla ettei yks mäntä livahda pois ennen muita, koska sitten ei enää saa niitä jumittavia ilmanpaineella pois.
 
Paineilmaa käytettäessä ei kannata ohjailla mäntiä sormilla! Kokemusta on.....
 
Kiitos neuvoista! Hyvin lähti männät irti ja nätisti meni uusilla tiivisteillä paikalleen :thumbup: Mutta sitten homma tyssäsi ilmaukseen. Tunnin verran noita tuli yritettyä ilmata mutta sitten loppu ilta kesken ja piti ajella takas koti pitäjälle. Kuplia tuli kyllä ilmaruuveista ja neste liikkui läpi mutta kahvaan ei vaan tullu tuntumaa. Näytti ettei männätkään olleet liiikuneet satuloissa kuin muutaman millin jos sitäkään. Jätin yön yli j-kahvan pohjaan kun se kikka toimi ainakin KTM:än etujarrun kanssa. Saas nähdä toimiiko kawankin kanssa.
 
Back
Ylös