Prahassa käyneitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Webbis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Webbis

New member
Tällä kerta ei mopoiluun liittyvää asiaa...

Elikkäs olen lähdössä tulevana sunnuntaina (12.8) Prahaan pelailemaan salibandyä ja mennään sinne senverta ajoissa, että olis muutama päivä aikaa harrastaa kultturelleja tekoja.
Juu kaljaa aattelin toki juoda, mutta olisko kellään suositella mitään hyviä ruokapaikkoja taikka nähtävyyksiä mitä tuossa Prahan keskustan liepeillä olis?

Kuulema hieno kaupunki ja itsessään jo näkemisen arvoinen, mutta kun ollaan siellä viikon päivät niin vois käydä ihan pällistelemässäkin jotain paikkoja.

Kiitokset jo etukäteen!

Tekniikan museo, joen "toisella puolen". Kaikkea on tuossa kylässä ja enemmänkin.

Hyviä ruokapaikkoja vaikea löytää, zekki sapuska on mitä on. Huoltoasemien täytetyt patongit on kyl tosi hyviä. Viikko prahassa riittää nipin napin keskustassa palloilemiseen. Nähtävyydet? Sanoisin että ne tytöt
biggrin.gif

Komea eurokaupunkihan Praha on
cool.gif

Vanha kaupunki näkemisen arvoinen tietysti ja muistaakseni korkealle mäelle kiipeäminen, siellä linnaa yms mukavaa. Jokihan siellä myös virtaa ja isot sillat menee sen yli vieden kaupungin toiselle puolelle. Jalat voipi olla kovilla jos meinaa kaikkialle kävellä, varsinkin helteessä, mutta uskon että tykkäät kaupungista ja tietty myös niistä naisista
biggrin.gif

o/
Kävelymatkan pääs kaikki, mut taksit ei maksa mitään... Tuliaisiks kristallia.. Kalja on Hyvää ja sitä o riittävästi...

U Fleku on vanha kulturelli ravintola keskustassa, josta saa läskisoosiakin hapankaalilla ja höysteeksi tummaa olutta. En minä ole siellä käydessä kertaakaan pettynyt ravintoloiden tarjontaan. Keskustassa on ainakin paljon turisteja ja vähän poikkeamalla sivulle tapaa paikallisia ja hinnat ovat vähemmän kuin turistien kulkemilla reiteillä.

...mutta olisko kellään suositella mitään hyviä ruokapaikkoja taikka nähtävyyksiä mitä tuossa Prahan keskustan liepeillä olis?
No itse olin juuri kaksi viikkoa sitten Prahassa prätkäreissulla. Hieno kaupunki, edullista ruokaa, halpaa ja maukasta olutta. Sinne! Käy tsekkaa keskustassa sijaitseva kidutus- ja seksimuseo
thumbs-up.gif
.

Prahasta on loistavat matkaoppaat ja Praha on ... ainutlaatuinen, hyvässä mielessä! Ehkä yöpuoli on puutteellisempi, mutta muuten...

Upein kaupunki missä olen käynyt. Kokemusta vain pitkältä viikonlopulta, joten jätän suositukset asijantuntijoille, mutta kyllä ne turistirysätkin ovat vallan tutustumisen arvoisia
smile_org.gif

Käytiin viime kuun lopulla Prahassa ja tykättiin kyllä. Vinkkinä sanoisin, että unohda taksit ja käytä julkisia. Hankit vuorokausilipun jolla voit kulkea metrolla, ratikalla tai bussilla. Siis sillä yhdellä ja samalla lipulla. Noiden edellä mainittujen käyttö on helppoa kuin heinänteko. Odotella ei tarvitse.Eikä niiden käyttö maksa paljonpaskaakaan. Otat vain metro/ratikka kartan samasta paikasta mistä ostat lipun. Syömään ja juomaan kannattaa poiketa parisataa metriä sivuun turistiväyliltä, niin saat samat sapuskat ja kaljat n.kolmasosa hinnalla. Ruokapaikkoja riittää, eikä yhtään huonoa ruokaa tullut vastaan. Tilattiin nimittäin parikertaa summassa, sormi listaan periaatteella ja hyvää oli. Sapuska ja olut maksoi n.5€ yhteensä, näissä sivummassa olevissa paikoissa. Ei siis missään syrjäkylillä vaan sivussa turistiväylältä. Näet sen turistiväylän kyllä sitten selvästi siellä Prahassa
talktohand.gif
Ja se Tsekki olut muuten maistuu hanasta tilattuna paljon paremmalta kuin pullosta tai tölkistä juotuna
wink.gif
Niin ja mikäli pidät rakennetusta ympäristöstä niin katsottavaa riittää kun vain antaa silmän vaeltaa rakennusten julkisivuissa. Saa se toki silloin tällöin lakeutua alemmaksikin
wink.gif
tounge.gif
biggrin.gif

Edit: Heh innoissani kirjoitin ja nyt vasta huomasin, että se reissuhan oli jo
baaa.gif
baaa.gif

Back