• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

"Projekti" 12r

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pt.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pt.

New member
Pyörä siis 2000 mallinen ja 48tkm ajeltu. Edelliset muutokset olleet vain koko putkisto (Muzzy), suodattimet ja PowerCommander. Toki ulkonäöllisesti kilpiteline, vilkut, takarenkaan "kurakaari" ym tingeltangelttia.

Nyt tulossa (kunhan niin posti, kuin kontit tulisi):
-Scott:n ohjausiskunvaimennin (jos kokemuksia, niin kiitän)

-Öhlinsin-etujouset

-Race Tech:n sarjat etu- ja takapäähän (jos näitä joku ostanut halvemmalla ulkomailta, niin vinkkiä kiitos. Tilaus lähtee näistä Suomesta tällä viikolla, jos ei muuta ilmene. Sinällään harmittava takaisku, kun kontti lähti jo tulemaan Jenkeistä, eikä siihen älynnyt noita kysyä sieltä..) Ja luonnollisesti samalla iskunvaimentimet käy huollossa

-Swingin ja linkun, sekä takaiskarin laakerit sekä takarenkaan laakerit ainakin uusiksi

- Ketjut ja rattaat. Eturatas yhtä pienempänä, hyväksi havaittu. Sekalainen määrä muuta kilkettä, kuten akku, tulpat, renkaat ym huolto roinat.

-Maalaus, jota maalari jo visioikin eileen myöhään illasta. Ei mitään kuvia, mutta hieman alkuperäisestä eroavaa kuitenkin. Tosin maalaus varmasti elää loppuun asti, joten katsotaan nyt kuinka maalari heittää vettä kiukaalle.. Maalaus onnistuu vasta pääsiäisen jälkeen, mutta jos kaikki muu olisi siihen mennessä valmista, niin sitten ei tarvisi kuin kasata.

Muita viellä hankittavia:

-LED-takavalo, eli toinen puoli vilkkuu jne mallinen poliisin härnijä..

-Pleksi, nyt kirkas. Savu vai joku muu, jaa-a

-Peilit. Onko jollain ollut vilkulliset peilit 12r:ssä? Eli saisi vilkut katteista kokonaan pois. Tai sitten hieman aerodynaamisemmat hommaisi, eli ilman vartta (miten se sitten fiksusti sanotaan..)

-Uudet kahvat. Näitä ei ole alettu viellä edes miettiä, mutta jos joku haaveillut taikka vaihtanut kahvat, tangot taikka jotain siltä väliltä, niin voi valaista asiassa. Eli lähinnä häiritsee tuntuma niihin, eli tuntuu kääntyvän kahvan kumi, ilman että kaasu kääntyisi..


Uusi bensatankki tulikin juuri asennetettua takuun piikkiin, joten ihan mukava maku jäi maahantuojasta. Muuten pyörä tällä hetkellä purettuna tankin takaosasta taaksepäin melkein kokonaan, toki takahäkki on esim kiinni. Edestä ei ole viellä purettu pumppuja irti, vaan se odottaa niin jousien, kuin Race Tech:n sarjan saapumista, jonka jälkeen pitää mopotin laittaa johonkin roikkumaan. Tällä hetkellä takapää roikkuu 2-pilarinosturin viiksessä. Toki takapäänkin saisi toiseen kiinni, mutta silloin tuo käytettävyys autojen kanssa nosturissa kärsii..

Ei ole mikään näyttelyvoittaja tämän jälkeen, vaan hieman isomman kausihuollon läpikäynnyt. Tosin jonkun verrankin odotuksia ajettavuuden paranemiseen muutoksien myötä
sport05.gif


Etenkin muutamien hankintojen (tuolta listasta) kanssa kuuntelisin viisaampia ja jos jotain haluaa tuoda lisää, niin katsotaan. Se onko osa hankinnoista ns. fiksuja on kyseenalaista, mutta eipä tarvi vähään aikaan vaihtaa kuin öljyt ja säätää (tarkistaa) venttiilit.

Ja jos meinaa homma venyä, niin pitää KTM:n hommata supermotovanteet kesäksi
idea3.gif
 
Nyt tulossa (kunhan niin posti, kuin kontit tulisi):
-Scott:n ohjausiskunvaimennin (jos kokemuksia, niin kiitän)
Mistä löysit 12r sopivan iskarin?

-Peilit. Onko jollain ollut vilkulliset peilit 12r:ssä? Eli saisi vilkut katteista kokonaan pois. Tai sitten hieman aerodynaamisemmat hommaisi, eli ilman vartta (miten se sitten fiksusti sanotaan..)
http://www.greggscustoms.com/prod_kawiZX12R.html

Ei voi sanoa kun että "Ihanan kallista" mutta onhan se hauska ahertaa.
 
Nyt tulossa (kunhan niin posti, kuin kontit tulisi):
-Scott:n ohjausiskunvaimennin (jos kokemuksia, niin kiitän)
Mistä löysit 12r sopivan iskarin?

-Peilit. Onko jollain ollut vilkulliset peilit 12r:ssä? Eli saisi vilkut katteista kokonaan pois. Tai sitten hieman aerodynaamisemmat hommaisi, eli ilman vartta (miten se sitten fiksusti sanotaan..)
http://www.greggscustoms.com/prod_kawiZX12R.html

Ei voi sanoa kun että "Ihanan kallista" mutta onhan se hauska ahertaa.
Jenkeistä tulee ohjausiskunvaimennin ja asennuskitti ks. pyörään. Ei oikein Euroopasta löytynyt ja muutamalla Saksan forumilla olivat myös tilanneet Jenkeistä, joten vaikeuksia ollut heilläkin löytää Euroopasta.. Jos kiinnostaa samanlainen, niin kontteja tulee jenkeistä, joten saa sinne kyytiin. Itse en hintaa ole sen enempää viellä laskenut.

Aika komeat vilkut kyllä (ja totta, melko tyyriit). Nuo saattaisi saada lahjapakettina tulemaan tänne, joten voisihan alkaa kuulostella, jos ei muita löydy taikka "vastaavia" halvemmalla.
 
Vilkut on laitettu tilaukseen (tai kuten Jenkkilässä monesti, kysytään ensin onko tuollaisia mahdollista toimittaa. Monesti kaikenlaista tarjolla, mutta ei sitten saakkaan..), sekä ketjun kiristin. Peilit tilaukseen myös, mutta toimitus Jenkeissä vasta huhtikuun lopulla, joten tulevat kun tulevat. Näitä ei oikein Suomessa kukaan kaupitellut, eikä Eurooppakaan paljoa iloa tuonnut.

Uusi takavalo tilattu myös ja varmaan pleksikin pitäisi laittaa tilaukseen.. Ja sitten swingin laakereita tilailla. Käytävä katsomassa jossain laakerimaailmassa mitkä saa sieltä ja mitkä sitten alkuperäisenä.

Katteen ruuveja varmaan uusittava, jottei näytä niin kulahtaneilta jne. kaikenlaista "pientä.."

Lisäksi alettava kiikuttamaan etu- ja takapään iskareita huoltoon, kunhan niihin kaikki tarpeet tulisi. Olisi sitten valmiina niitten osalta edes..

Vanteita alettava ehostamaan takaisin iskuunsa ja alettava maalailemaan pikku hiljaa niitä osia, joihin maalari sitten tekee pelkästään omat töherrykset, eikä vedä pintaa.

Ja onneksi muutenkin tuli melko täysi kevät kaiken muunkin osalta, niin eipä varmaan pelkoa keritä ihan heti ajelemaan keväällä.. Kait sitten nöyrryttävä ja katseltava niitä supermotovanteita. Tosin nyt ollut hienot kelit vedellä järven jäälläkin pyörällä, kun alkaa aurinko paistella ihan eri tavalla.
 
Kun valmistautuu henkisesti pahimpaan, voi yllättyä positiivisesti:

Jostain olen saannut alitajuntaan sen, että takajousituksen laakerit maksaa vallan pirusti ja valmistauduin 6 neulalaakerin ja pölysuojien maksavan satoja euroja, mutta kaikkineen jäi 120€:n. Kallista tai ei, mutta budjetoitua vähemmän.

Jotain osia onkin jo tullut, mutta kyllähän puutelistakin on viellä pitkä kuin nälkävuosi.. Osa osista jo tutun käsissä Ameriikassa ja konttiin menossa, osa on siellä päässä tilattu ja uskottu ameriikan veljien sanaan "Kyllä meillä näitä on.." Suomesta tilatut pikku hiljaa kasassa, jos jouset tulisi tällä viikolla, niin sitten puuttuisi takavalo ja jotain kulutusosia, joilla ei niin kiire ainakaan homman etenemisen kannalta ole.

Koska monesti kuullut (tai luullut?) Englannin olevan vaikea paikka saada tavaraa, niin pitihän sinnekkin laittaa tilaus..

Onhan kesään viellä aikaa ja muita valkoisia valheita riittää viellä tässä vaiheessa.. Pitää ulkoiluttaa vanhaa sotaratsua sillä aikaa ja yrittää kolkata se kylän rikkaun mummo, niin ois mahdollista haaveilla niistä smotoistakin..
 
Eiks ne osat kannattaisi lähettää ilmateitse. Ei toi pikkusälän rahti niin paljoa maksa että kannattaisi alkaa odottelemaan 6 viikkoa konttia.
 
Kyllähän ne nopiasti lentäen tulisi ja ei tosiaan hirveitä kustantaisi. Yksi lähetys lähti juuri tulemaan koneella, mutta omat osat eivät sinne ehtineet..

Sinällään ne osat jotka ovat jo kontissa, niin ehtivät aika kivasti tänne. Eli pääsiäiseen on 2 viikkoa, jolloin pyörä menee maalaukseen. Maalari varmaan viettää sen kanssa 1-2 viikkoa, jonka jälkeen pääsee kasailemaan pyörää. Tässä on vaan muuttujana työkuviot ja muut kiireet, eli kasaamiselle voi helposti laskea viikon tai kahden lisää, jos viikolla ei kerkiä laittamaan. Sinällään jos kaikki muut osat on silloin putsattu, rasvattu ja huollettu, niin sehän on päivässä kasassa. Nuita aikoja kun ynnäillään, niin osat on kädessä aika sopivasti (ainakin haaveissa..)

Mutta ne muutamat osat voi tehdä tiukkaa jenkeissä, joten niiden kanssa pitää sitten katsoa lähetystä uudestaan.. Eivät kylläkään mitään elintärkeitä.

Isoimmat puutteet itse ajamiselle on tällä hetkellä puuttuvat etujouset, sekä ketjut ja rattaat, mutta nämä ovat tulossa suomesta.
 
Tyhmä kysyä,mutta oletko ostanut pyörän uutena?Vuosimalli,ajetut kilometrit ja vaihdetut osat kuulostaa niin tutulta,että liekö minun vanha laite?Onko kenties harmaa ja rek.num:NE-alkuinen?[/quote]
Ihan noin mielenkiinnosta kyselen,mutta tuskinpa sama on
smile_org.gif
 
Tyhmä kysyä,mutta oletko ostanut pyörän uutena?Vuosimalli,ajetut kilometrit ja vaihdetut osat kuulostaa niin tutulta,että liekö minun vanha laite?Onko kenties harmaa ja rek.num:NE-alkuinen?
Ihan noin mielenkiinnosta kyselen,mutta tuskinpa sama on
smile_org.gif
[/QUOTE]
NE alkuinen on kilpi, mutta pääväri viininpunainen ja alkuperäinen (ellei katteita ole vaihdettu..)

Ei ole uudesta asti ollut minulla, vaan käytettynä ostin kaverilta.

Kyllähän vanhoihin omistajiin on kiva törmäillä. Kuulee aina jotain tarinoita, jos vaikka positiivisia
cool.gif
 
Koska suuri kansa seuraa silmä kovana homman etenemistä, niin jatketaan yksin kirjoittelua..

Homma sinällään tuplaantui, eli kun oma pyörä roikkuu kaksipilarinosturin viiksissä, niin toiselle puolelle tuli sitten otettua työn alle toinen samanlainen pyörä.. Tuli muistin virkistykseksi purettua sekin, niin muistaa kuinka tuollainen kasataan
idea3.gif
Luultavasti omistaja seurailee forumia, joten voipi pelinsä tunnistaakkin (viimeksi kun nähnyt, niin ehkä se enemmän pyörältä näytti..)

P4180161.jpg


Maalarilta tulee osat huomenna (väri ei ihan 12r:n vakiokartasta ole), suurin osa kulutustavaroista tullut ja muutkin tarvittavat. Vilkut ja peilit ovat edelleen Jenkkilässä kaupan hyllyllä, kylläkin jo tilattu ja pari kertaa kyselty, mutta josko ne sieltä viellä. Itse odotin pääseväni ajamaan sunnuntaina, mutta yksi laakeri jäikin linkkuun tulematta, joten homma jää varttumaan nytten sitä..Ehtii maalikin sopivasti tekeytyä siinä seisoessaan. Seuraava laskettu aika olisi ennen Susikosken päräystä.

Melkoisen odottelun takana oli suurin osa osista, mutta pikku hiljaa niitä alkoi tulla sitten.. Nyt siis puhutaan osista, jotka tilattiin normaalisti paikallisilta kauppiailta. Osien maahantuojilla ei aina tuntunut olevan hirveitä paineita toimittaa osia. Toki muutamien erikoisempien osien kanssa ymmärsi (ja toki oli tilatessakin selvää) pitkät toimitusajat, mutta muutamien kulutusosien kanssa meinasi loppua huumori kesken. Maahantuoja ei myöskään ole varautunut siihen, että joku uusii kerralla kahteen pyörään lähes kaikki kateruuvit ja kiinnikkeet, eli varastot loppuivat kesken
nixweiss.gif
Josko ne joskus niitä tilailisi lisää..

Takaiskari oli uumoillusti melko hengetön, joten varmaan hieman erilainen taas körötellä. Etupää varmasti jäykempi ja onhan tuo ohjausiskunvaimenninkin sitten mukana. Etu- ja takapää shimmattu ja pitävät sisällään Race Tech:n sarjat. Linkku laakeroitu kokonaan uudestaan (kuhan se yksi puuttuva tulee) ja kaikkea muuta siinä sivussa. Eli kattava huolto siis.
 
Muutama kuva aiheesta, eli tankin päällisestä näkee hieman maalauksesta osviittaa.

Toisessa kuvassa pientä sovittelua takasvingiin.

Alku viikko menee reissussa, joten pitää illat ja yöt hyödyntää kasaamiseen, jotta viikonloppuna pääsisi jo ajelemaan tuollakin.
 
Asiallinen projekti. Tankin maalaus herätti kyllä uteliaisuuden, mielenkiinnolla odotellaan kuvia kokonaisuudesta.
 
Hieno tulee.
Mistä toi ketjunkiristinhässäkkä on?
Itse tilasin Englannista, mutta myöhemmin törmäsin samanlaiseen Moto Kokkola Oy:ssä ja hinnoiltaan jää samaan.

Sinällään tuo "projekti" sana on väärä itselläni alun alkaen, koska pyörässä ei mitään muutoksia sen kummemmin ole tehty, vaan pelkästään ruuvi meisselillä ja räikällä käännelty osia irti ja kiinnitetty takaisin ilman sen kummempaa dramatiikkaa.

Mutta viellä on pari yötä aikaa koota pyörää, jos luoja soisi sen laakerin saapuvan. Hätä varalle on ostettu yksi koon puolesta samanlainen laakeri laakeriliikkeestä, mutta josko se alkuperäinen ja hieman erilainen viellä sieltä tulisi.

Ellei joku osaa kertoa syytä, miksi linkun laakerit on muoviin valettu? Tuolla ratkaisulla yleensä kait haetaan hiljaisuutta, mutta onko muita eroja ns. normaaliin neulalaakeriin?
 
Noniin, eli pyörä oli suunnitellusti ajossa lauantaina Susikoskenpäräyksessä.

Näköjään tästä kasauksesta tuli sellainen kiinni se mitä löytyy.. Eli seuraavassa öljynvaihdossa laitetaan kiinni loputkin osat (tämä tosin riippuu esim. SUMEKON intresseistä toimittaa osia..)

Puuttumaan jäi siis:
- Etuvilkut. Tilattu ja Ameriikan poika lupailee kovasti niitä toimitella, mutta ei ole viellä mennyt sanoista tekoihin. Tämä sinällään melko normaalia toimintaa siellä, joten eipä viellä hätää.
- Ohjausiskari. Tämä menee omaan piikkiin.. Katselin asennuskuvia aikaisemmin, mutta en oikein ajatuksella. Pitää purkaa yläkolmio irti ym, jotta saa kiinni. Eipä sinällään iso homma, mutta kun asennusta aloin miettimään siinä vaiheessa, kun etuiskarit ja se yläkolmio oli takaisin kiinni, joten en enää alkanut sitä tekemään.. Samalla kertaa saa sitten sen yläkolmion maalattua, jottei näytä niin erilaiselta.
- Muutama pisteosa pitää maalata viellä, nyt kun näkee kuinka (eivät) istu muuhun maalaukseen.
- Kiinnikkeitä ym sälää puuttuu vaikka kuinka, eli aika lailla kasattu purukumilla ja luovalla hulluudella.. Noo, kyllä kaikki on asian mukaisesti kiinni, mutta vanhoilla taikka ei niin tähän tarkoitetuilla osilla.

Eturatas tuli pyynnöstä huolimatta vakiokokoisena, mutta tämä vaihtuu heti, kun uusi pienempi tulee.

Kiva ollut taas ajella ja ei tuo alusta ainakaan huonommaksi mennyt.

Tuossa muutama kuva pyörästä, mutta ajettu 500km, joten ei kovin puhdas ja kuvat otettu ilman suurempaa zoomailua, mutta jos jotain noista näkisi.

Kuva 1

Kuva 2

Otetaan parempia kuvia jonkun ammattitaitoisemman toimesta, kun saadaan kaikki palikat kiinni.
 
Hieno tulee.
Mistä toi ketjunkiristinhässäkkä on?
Itse tilasin Englannista, mutta myöhemmin törmäsin samanlaiseen Moto Kokkola Oy:ssä ja hinnoiltaan jää samaan.

Sinällään tuo "projekti" sana on väärä itselläni alun alkaen, koska pyörässä ei mitään muutoksia sen kummemmin ole tehty, vaan pelkästään ruuvi meisselillä ja räikällä käännelty osia irti ja kiinnitetty takaisin ilman sen kummempaa dramatiikkaa.

Mutta viellä on pari yötä aikaa koota pyörää, jos luoja soisi sen laakerin saapuvan. Hätä varalle on ostettu yksi koon puolesta samanlainen laakeri laakeriliikkeestä, mutta josko se alkuperäinen ja hieman erilainen viellä sieltä tulisi.

Ellei joku osaa kertoa syytä, miksi linkun laakerit on muoviin valettu? Tuolla ratkaisulla yleensä kait haetaan hiljaisuutta, mutta onko muita eroja ns. normaaliin neulalaakeriin?
Ei ruostu laakeri niin jumiin,teollisuuden pesukoneissa kanssa hyväksi havaittu.
 
Hieno tulee.
Mistä toi ketjunkiristinhässäkkä on?
Itse tilasin Englannista, mutta myöhemmin törmäsin samanlaiseen Moto Kokkola Oy:ssä ja hinnoiltaan jää samaan.

Sinällään tuo "projekti" sana on väärä itselläni alun alkaen, koska pyörässä ei mitään muutoksia sen kummemmin ole tehty, vaan pelkästään ruuvi meisselillä ja räikällä käännelty osia irti ja kiinnitetty takaisin ilman sen kummempaa dramatiikkaa.

Mutta viellä on pari yötä aikaa koota pyörää, jos luoja soisi sen laakerin saapuvan. Hätä varalle on ostettu yksi koon puolesta samanlainen laakeri laakeriliikkeestä, mutta josko se alkuperäinen ja hieman erilainen viellä sieltä tulisi.

Ellei joku osaa kertoa syytä, miksi linkun laakerit on muoviin valettu? Tuolla ratkaisulla yleensä kait haetaan hiljaisuutta, mutta onko muita eroja ns. normaaliin neulalaakeriin?
Ei ruostu laakeri niin jumiin,teollisuuden pesukoneissa kanssa hyväksi havaittu.
Ahaa, melko järjellinen selitys tuolle laakerille, mutta eipä tullut omaan mieleen.

Pidetään siis kunnolla rasvassa, niin eiköhän noilla toimeen tulla. Crosseissa nuihin onkin melko pitkälti siirrytty (takaisin.)

Ulkonäkö ei sinällään ollut päätarkoitus hommassa, mutta onhan se hieman eri näköinen, kuin ennen talliin menoa.

Tuo huggeri on tilattu jonkun suomalaisen toimittajan kautta toissa vuonna. eli vanhaa osaa pyörässä. Samasta paikasta tuli tuo undertail ja jotain muuta "kosmetiikka."
 
Back
Ylös