Projekti: CB750F Cafe Raaseri

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Poistettu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
P

Poistettu

Guest
Tallissa tapahtuu ketjuun jotain jo laitoinkin, mutta laitetaan nyt oma thriidikin. Muutaman ruttutukun raadon olen korjannut joko orkkikseksi ja yhden semifighteriksi, niin nyt American Chopper uusintojen innoittamana vähän haasteellisempaa projektia. "Raaseri" on mun nikki kaikilla muilla saiteilla joissa olen, paitsi tänne sen joku toinen ehti napata.

Kerään blogiin päivityksiä, kuvia ja muuta tarinaa. Mopohommat alkoi itselläni jo 70-luvun puolella alle kouluikäisenä ja kilpaa on tullut kokeiltua ajaa rr, motocross, supermoto, enduro ja jäärata areenoilla. Pyörien paikkaaminen ja ropaaminen on siten aika tuttua hommaa, mutta tälläinen isompi muutoshomma ei. Prossat menee juuri ja juuri alle sallitun, joten leimallakin tuo on aikomus näyttää.

http://miikasalo.blogspot.fi/

Esikuva mopolle tulee täältä:

http://www.bikeexif.com/honda-cb-cafe-racer
 
Olen kateellisena katsellut naapuriblogista Reveren edistymistä (ja sitä että sillä on sekä sorvi että ilmeisesti TIG omassa tallissa). Nyt alkaa omakin saada takarunkoa vähän valmiimmaksi. Tässä taputtelen itseäni selälle ja juon paria Sakua hyvin tyytyväisenä. Blogissa siis päivitys.
 
Täällä seurataan myös innolla ja ei voi tuolla reseptillä paljon pieleen mennä... Juuri sellaista rakentelua mikä kolahtaa itselle :thumbup:
 
Tätä ja sitä Reveren modifiointia on mielenkiintoista seurata. :thumbup:
 
Meni kyllä ehdottomasti seurantaan tämä! Itselle on syöpynyt mieleen niin kovasti samaisen jenkkipajan xv920 modaus, että on joutunut jo miettimään käyttöpelin pois myyntiä ja projektin aloittamista. Ehkäpä ensi syksynä..
 
Samahomma seurantaan meni, että heilahti. Hieno homma ei kaikilla peukku
keskellä kämmentä :thumbup:
 
Tää on just hyvä homma kun on tämmönen naapuriblogi. :) Saa hyviä ideoita ja tulee myös pidettyä jotenkin paremmin tahtia yllä oman rakentelun kanssa.
ps. ei noi tigit ja sorvit mulla ihan kotona oo kuitenkaan.. kelpaisi kyllä, mutta sanotaan nyt vaikka että ihan hyvä työpaikkaetu! :) enkä mää tänäänkään sillä tigillä mitään hyvää aikaiseksi edes saanut vaikka yritin.
 
Loistava projekti, pakkohan tätä on seurata. Jos lopputuloksesta tulee yhtään esimerkin kaltainen, niin :thumbup:
 
Ja CB on heftailtu kasaan ja kylmätyypit istuiltu. Blogissa taas tarinaa ja kuvaa tämän päivän kolmen tunnin tuhertelusta.
 
No niin, viime viikonlopun askartelut on webissä. Mopo seisoo omilla jaloillaan ja alkaa näyttämään muodollisesti siltä miltä tulee näyttämäänkin. Kuvat pimeässä tallissa ei oikein tee oikeutta, mutta omaan silmään alkaa olla kohta aika viilee peli.

Lisäksi olen jutuillani saanut duunikaverin innostumaan. Tais ostaa jonkun raadon tänään projektiksi.
 
Taas tuli muutama tunti puuhasteltua. Jalkatappien kiinnitys tuli nyt aika hyvä. Metallihommelit alkaa taittumaan kohta loppusuoralle ja blogissa päivitys tehtynä.

Huomenna voiskin pitää taukopäivän ja käydä crossaamassa, kun vihdoin Espoon ratakin aukesi talvikauteen.
 
Hienoa jälkeä teet ja tulee varmaan siisti menopeli valmiina vaikka itse en cafe racer fani olekaan, mutta hieno seurata laadukkaan jäljen tekemistä kun välillä näkee kun tehdään hutasten kasaan ja jälki on mitä on ! :D
 
Jonkun tunnin ehdin käydä rojektia jatkamassa ja tulihan se sitten ensimäinen takapakki vastaan. PRKLeen pakoputki ei meinaa sijoittua jalkatappirunkojen kanssa.

http://miikasalo.blogspot.fi/ löytyy uudet tekstit.
 
Olisi tuolla tallin perukoilla joutilaana R kutosen pakosarja, koneen alle tuleva vaimennin ja se "titaaninen" stumppi vaimennin (noiden välissä se läppäkin jos sitä haluaisi käyttää).
Nuo on peräisin miedosti lipatusta kutosesta johon laitettiin Yoshin koko putkisto.
Loppu vaimentimessa pari pientä naarmua jotka nähdäkseni saa kiillottamalla veke.
Jos kiinnostaa niin soittele 040- yks kolme kasi 4900
 
Muutama pikkuasia eteenpäin. Eli päivitys tehty blogiinkin.
 
Ja taas on pari pikku päivitystä sekä tallissa että blogissa. Tähän "viimeistelyvaiheeseen" kuluu tolkuttomasti aikaa. Mutta itse runko taitaa olla valmis. Vielä kun satulanpohjan ehtii tekemään, rungon voikin kiikuttaa maalattavaksi.
 
Mielenkiintoinen projekti seurattavaksi!

Saas nähdä valmistuuko kevääksi, jotta pääsen nöyryyttämään radalla.:p
 
Back
Ylös