• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

PS-edustaja huolestui: Yli 130 km/h kulkevat ajoneuvot kiellettävä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JuMaHa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aika paljon menisi ajoneuvoja kieltoon, mutta voitaisiinhan sitä rekalla cruisailla.
Juuri päivän ksml:ssä kerrottiin, kuinka joku oli kaatunut kevytmoottoripyörällä "180 km/h" nopeudessa, joten ne ainakin pitäisi kieltää. Myös mopojen nopeusennätys, 234 km/h antaa viitteitä siitä, ettei 50-kuutioisellakaan ole aina takeita tuon rajan alla pysymisestä. Polkupyörällä ei tietääkseni ole ajettu ilman imua pidempiä matkoja yli 130 km/h.

Noihin idioottipersujen juttuihin voisi vaikka laittaa yhtä idioottimaisen vastineen: mitä v..tun väliä täällä on, kuinka paljon porukkaa kuolee kuka mihinkin; ei täällä ole muutenkaan töitä, koulutuspaikkoja, vanhushoitopaikkoja, terveyskeskusaikoja, hammaslääkäriaikoja, asuntoja, nouorisotiloja, ruokaa, ymymym kaikille.

Tällaset aloitteethan on aivan kuin kusis omaan jäätelökoneeseen.....

Otetaan yksi ajoneuvotyyppi, jolla on jo kattonopeus, 50cc mopolla 45km/h. Ja kuinka paljon eri forumeilla on juttua kuinka noita viritellään ja käytännön puuttumiskynnyskin on kuulemma jo noussut 60km/h sillä muuten noita tapauksia olisi ihan liikaa ja virkakoneisto hukkuisi niihin :blink: Kuitenkaan kukaan ei vielä ole tehnyt lakiehdotusta, jolla se virallinenkin kattonopeus nostettaisiin tuohon käytännön puuttumiskynnykseen ja samaan syssyyn poistettaisiin mopoilta fillaritieoikeus kokonaan. Toki sama kattonopeus sitten "perityisi" myös mm. kevyeen nelipyörään (=ns. mopoauto), mutta noillahan ei fillariteillä jo muutenkaan saa ajella. Tämä voisi ehkä olla jopa nykylain järkeistämistä, mutta ei niin ei :no:

No mitä tämä "persu" sitten tuolla tempauksellaan hakee? Palstatilaa mediassa ja nimeänsä kaikkien mieleen, mitäpä muuta. Menee muutama vuosi ja taas on vaalit. Moni muistaa kaverin nimen, mutta ei sitä miksi se nimi on jäänyt mieleen ja äänestää sitä kun "kuulostaa niin tutulta" = kaveri petaa jo nyt uusvalintaansa ensikierrokselle :paikallatuulee:

Ja seuraavaksi kaikille suomen mutkapätkille etäsignaalin antavat moottorinohjauslaitteet jotka pakkosäätää mutkaan saapuvan laitteen nopeuden max. 15 kilometriin tunnissa. Mielestäni tällä pelastetaan ainakin kuuden pedofiilin uhriksi muuten joutuvan vietnamilaislapsen kohtalo sekä poistetaan nälänhätä.
Nii ja JENKIT POIS USA:STA !

Pidetään huoli moottoripyöräilijöiden T-kutsuliikkellä huolta ettei Perussuomalaisten kansanedustaja reijo rongisto tule uudelleen valituksi.

Pitäisikin perustaa tänne muistiksi sivu, johon kerättäisiin kaikkien liikenne- ja yksilönvastustaja poliitikkojen nimet.
Lista on piiiiitkä.

a. Ihan ykkönen on kyllönen.
b. reijo hongisto pääsee tuolla lausumalla tämän vaalikauden kakkoseksi.

Ja tämä Reijo Hongisto on siviiliammatiltaan vanhempi konstaapeli, joten taitaapa puhua lähinnä ammattinsa puolesta

Harmi, Hongiston olen tavannut ja vaikutti silloin ihan fiksulta.
Josko helle pehmittänyt pään. :dunno:

Miksi 130km/h, miksei samantien 80km/h? Ja lasketaan samalla nopeusrajoitukset max. 80 km/h..

Hongisto on asiallisesti aivan oikeassa, meillä on maantieliikenteessä ajoneuvojen suurin sallittu nopeus lailla säädetty 120 km/t joten ei ole tarvetta sen nopeammin kulkeville ajoneuvoille. Minulle kyllä esimerkiksi sopisi aivan hyvin että ajoneuvot varustettaisiin nopeudenrajoittimilla vaikkapa siihen 130 km/t. Toinen hyvä vaihtoehto olisi nopeusrajoituksen tunnistava rajoitin joka ei salli tiekohtaisen nopeuden ylitystä. Tämä ei todellakaan ole mediaseksikästä enkä ole persu.

Viimeksi muokattu:
Kyllä ajoneuvon tulee olla myös kelpoinen ajella esim Saksan autobahneilla.

Hongisto on asiallisesti aivan oikeassa, meillä on maaliikenteessä ajoneuvojen suurin sallittu nopeus lailla säädetty 120 km/t joten ei ole tarvetta sen nopeammin kulkeville ajoneuvoille. Minulle kyllä esimerkiksi sopisi aivan hyvin että ajoneuvot varustettaisiin nopeudenrajoittimilla vaikkapa siihen 130 km/t. Toinen hyvä vaihtoehto olisi nopeusrajoituksen tunnistava rajoitin joka ei salli tiekohtaisen nopeuden ylitystä. Tämä ei todellakaan ole mediaseksikästä enkä ole persu.

Kukkishan minä olen ja itse kyllä pärjäisin tuollaisen rajoituksen kanssa, aika harvoin edes harmittaisi. En ole kuitenkaan sitä mieltä, että yhteiskunnan on syytä tuollaista säännöstöä tehdä. Samalla sitten kaikki kirveet tylsiksi, teräväkärkiset veitset luvanvaraisiksi ja kävelykypärä pakolliseksi yms. Kyllähän sitä ihminen menee ihan pilalle jos ei ole edes mahdollisuutta tyriä.

Jep, ja parvekkeiden ovet/parvekkeet/ikkunat poistettava koska jos en pääse pian eläkkeelle ja pois suomen persusta niin mä hypään s..tana partsilta (enkä asu 1 kerroksessa)..

No, siitäkin Iltalehti kirjoittais:

Motoristin idioottimainen kiihdytys. 200kmh asfalttiin ilman kypärää....:peukutpystyyn:

Tämä muuten oli sitten vitsi...tai sen tapainen:cruising:

Hongisto on asiallisesti aivan oikeassa, meillä on maaliikenteessä ajoneuvojen suurin sallittu nopeus lailla säädetty 120 km/t joten ei ole tarvetta sen nopeammin kulkeville ajoneuvoille. Minulle kyllä esimerkiksi sopisi aivan hyvin että ajoneuvot varustettaisiin nopeudenrajoittimilla vaikkapa siihen 130 km/t. Toinen hyvä vaihtoehto olisi nopeusrajoituksen tunnistava rajoitin joka ei salli tiekohtaisen nopeuden ylitystä. Tämä ei todellakaan ole mediaseksikästä enkä ole persu.

Kerrankin olen kanssasi samaa mieltä. Järjestin aiheesta jopa äänestyksen, jossa sinäkin voit käydä antamassa äänesi:

www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/228537-Nopeudenrajoittimet-virka-autoihin

Mielenkiintoista textiä kansanedustajalta, varsinkin kun ajattelee kunka paljon valtio saa tuloja sakoista. Sakko kiintiöitähän ei tietenkään ole, vaikka tietty summa on budjettiinkin merkattu.
Luulenpa että ks edustajan mieli muuttuisi jos kaikki asiat muistaisi.

Back