• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Puhelinnumerot matkanpäälle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tuce
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tuce

New member
Puhelinnumerot matkanpäälle

Olis mukava tietää kokeneemmilta, että millasin turvin olette liikkeellä ulkomailla? Miten varautua tilanteisiin, että tekniikka pettää tai tarvii hinausta jne. Vakuutusyhtiönä tapiola ja ei ole kaskoa, joten se ei kai sisällä mitään vai kuuluuko liikennevakuutukseen joku tuki tai vastaava? Autoliiton jäsenyyttä olen harkinnut, mutta en ole vielä hankkinut...

Nehän on juuri niitä hetkiä kun voi saada sitä kaikkien kaipaamaa motoristihenkeä.Kymmenen vuotta sitten saksassa lippasin Guzzin kakaran kanssa ja huolella.Tehtiin parituntia työtä tien vieressä että päästiin etenemään.Seuraavana päivänä sain nilkuteltuun Guzzi huoltoon Cellen lähelle jossa pojat pinos pyörän kuntoon naureskeli ajokamoille ja toivotti hyvää matkaa. Kyllä sitä useimmiten pärjää. Briteistä on toinen juttu, mutta se onkin sitten hiemman pidempi. :D

Olis mukava tietää kokeneemmilta, että millasin turvin olette liikkeellä ulkomailla? Miten varautua tilanteisiin, että tekniikka pettää tai tarvii hinausta jne. Vakuutusyhtiönä tapiola ja ei ole kaskoa, joten se ei kai sisällä mitään vai kuuluuko liikennevakuutukseen joku tuki tai vastaava? Autoliiton jäsenyyttä olen harkinnut, mutta en ole vielä hankkinut...
Kyllä se Autoliiton AL-turva on helpoin. Toimii koko Euroopassa ja voi soittaa Suomi-numeroon, järjestävät sieltä paikallista apua paikalle, eikä maksa mitään. Tai no sen jäsen+turva maksun 100e/vuosi. Normivakuutuksella pitäisi kai itse soitella Luigille, tehdä paperit ja sitten reissun jälkeen tehdä korvaushakemusta kuittien kera vakuutusyhtiöön (=viikon työ).

Yllättäen tuota AL-turvaa ei ole tullut ulkomailla tarvittua, ainostaa Suomessa... (bensa loppu :tyhmäminä: 30min piti odotella kanisterin tuojaa, toimii)

Varsinkin monen ajoneuvon loukussa tuo AL-turva on hyvä, kun se on henkilökohtainen, ei ajoneuvokohtainen, eli millä sitten liikkuukin niin homma on kunnossa. Tai vaikka olis kaverin auton kyydissä. Myös jos on aamulla lähdettävä ja auto ei starttaa kotipihalla niin matkanjatkamispalvelu pelaa.

AL-turva hyvä ja halpa turva varsinkin euroopassa matkatessa. Suosittelen, vaikken vielä ole (onneksi) joutunut sen toimivuutta testaamaan.

AL-turva jäsenyys 102 € / v (54€ + 48€)
AL-turva -jäsenenä sinulla on käytössäsi perusjäsenen etujen lisäksi kattavat matkanjatkamispalvelut:

-oma puhelinnumero, josta saa avun paikalle 24 h vuorokaudessa, 7 päivänä viikossa
-henkilökohtainen, ei ajoneuvoon sidottu palvelu, joka varmistaa perillepääsyn
-apu, joka koskee myös samassa ajoneuvossa jäsenen kanssa matkustavia
-palvelu, joka on käytössäsi aina kun olet kuljettajana tai matkustajana yksityiskäyttöön rekisteröidyssä henkilö-, paketti-, kevytkuorma-autossa tai matkailuautossa (enintään 3600 kg)
-palvelu käytössäsi myös liikkuessasi moottoripyörällä
-apu yli 40 Euroopan maassa, nyt myös Venäjällä (Karjalan, Viipurin, Pietarin ja Moskovan alueilla sekä Pietarin ja Moskovan välisellä tieosuudella)
-palvelu, joka koskee kaiken ikäisiä kulkuneuvoja Suomessa, ulkomailla alle 15-vuotiaita kulkuneuvoja
-palveluun sisältyy:
tiepalvelu; tekninen neuvonta, polttoaineen tuominen, renkaanvaihto, hinaus, apuvirta
tarvittaessa sijaisauto tai muu korvaava kuljetus tai majoitus
auton nouto korjaamolta

Tuo AL-turva on muuten hyvä, mutta sitten näissä menopeleissä (auto+pärrä) on mahdollisesti omat kaskot joissa on yleensä hinaus- ja muuta turvaa. Näitä ei saa irti kaskoista, joten taas vakuutumaksut yhteensä nousevat (ja turvat jäävät käyttämättä kun on päällekkäisyyttä). Jos kaskoa ei ole ollenkaan, niin sitten on varmaan perusteltua ostaa tuo AL-turva.

Tuo AL-turva on muuten hyvä, mutta sitten näissä menopeleissä (auto+pärrä) on mahdollisesti omat kaskot joissa on yleensä hinaus- ja muuta turvaa. Näitä ei saa irti kaskoista, joten taas vakuutumaksut yhteensä nousevat (ja turvat jäävät käyttämättä kun on päällekkäisyyttä). Jos kaskoa ei ole ollenkaan, niin sitten on varmaan perusteltua ostaa tuo AL-turva.

Kyllä, mutta aihe oli puhelinnumeroista matkalle. Ja AL-turvan puhelinnumero suomeen riittää aika moneen tapaukseen. Jos vakuutusyhtiön tarjoamaa hinauspalvelua käyttää niin reissussa jossain itä-euroopassa on hieman haasteellista alkaa etsiä paikallisen hinurin numeroa.

Ja mielestäni kaato-/vikatilanteessa ensin AL-turvan kautta pyörä pajalle ja itse viereiseen hotelliin. Sitten ihmetellään kuka maksaa korjauskulut. Itse vai vakuutusyhtiö. On paljon mukavampi soitella vakuutusyhtiön numeroita läpi hotellin baarista kun tien penkalta :)

Kyllä, mutta aihe oli puhelinnumeroista matkalle. Ja AL-turvan puhelinnumero suomeen riittää aika moneen tapaukseen. Jos vakuutusyhtiön tarjoamaa hinauspalvelua käyttää niin reissussa jossain itä-euroopassa on hieman haasteellista alkaa etsiä paikallisen hinurin numeroa.

Ja mielestäni kaato-/vikatilanteessa ensin AL-turvan kautta pyörä pajalle ja itse viereiseen hotelliin. Sitten ihmetellään kuka maksaa korjauskulut. Itse vai vakuutusyhtiö. On paljon mukavampi soitella vakuutusyhtiön numeroita läpi hotellin baarista kun tien penkalta :)

Komppaan niin tuota Eemon vastausta. Huipputuote tuo AL-Turva! :respect:

Back