• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

pumpumpaaammm

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jukka990
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jukka990

New member
Kuinka terveellistä koneelle on putkessa paukkuminen, siis ei mikään pieni röpötys vaan kunnon pamaukset. Oma pyörä (superduke) paukuttaa ja liekittää moottorijarrutuksessa aika tolkuttomasti. Tai oikeastaan pamaus on ihan kertaluonteinen, ja tulee aina suht samoilla kierroksilla, ~4krpm pintaan moottorijarrussa. Sen verran jysähtää, että heikompia hirvittää lähistöllä. Pyörässä akran mappi ja remuksen sliparit.

Luulisi, ettei seokset ole edelleenkään ihan kohdallaan?  
omg.gif
 
Vai onkos siinäkin se "Secondary Air Injection" mikä taitaa olla nykyään vähän kaikissa peleissä, vai onko peräti pakko olla kaikissa?
Eli kun kääntää kahvan kiinni, systeemi tuuttaa pakosarjaan ilmaa jotta palamattomat huurut kärähtävät paukkuen ja maapallon lämpeneminen pysähtyy, tai jotain.

Toisesta pyörästä olen tuon jo poistanut kokonaan, toisestakin tarkoitus tukkia. Luulen että sliparissa villat voisivat kestää pitempään jos siellä ei koko ajan räjäytettäisi palamatonta polttoainetta. Vaikka komialtahan se toki kuulostaa.

Usein alkuperäinen (kammiorakenteinen) pönttö pitää tuon paukkeen sisällään ja se tulee ilmi kun vaihtaa sliparin.
 
Kyllä on SAS pyörässä, ja toistaiseksi paikallaan. Lähinnä kiinnostaisi mitä tuo jysäyttely tekee padalle. Luulisi että painetta lykkää jonkin verran myös koneeseen päin.
 
Kyllä siellä on sitä painetta vielä enemmän pakoventtiilin toisella puolen, ei ainakaan nuista ykspyttysistä on lautanen vielä tippunut pyttyyn vaikka 20cm liekkiä näkyy välillä putkesta
tounge.gif
eikä niissä oo edes sitä secondary air systeemiä..

hanaa vaan, antaa rätistä..
 
Kuinka terveellistä koneelle on putkessa paukkuminen, siis ei mikään pieni röpötys vaan kunnon pamaukset. Oma pyörä (superduke) paukuttaa ja liekittää moottorijarrutuksessa aika tolkuttomasti. Tai oikeastaan pamaus on ihan kertaluonteinen, ja tulee aina suht samoilla kierroksilla, ~4krpm pintaan moottorijarrussa. Sen verran jysähtää, että heikompia hirvittää lähistöllä. Pyörässä akran mappi ja remuksen sliparit.

Luulisi, ettei seokset ole edelleenkään ihan kohdallaan?  
omg.gif
Mulla on vähän sama juttu 12R:ssä, tai ainakin viime kesänä oli kun laiton sliparin..
 
Paukuttelu luukut kiinni johtuu useimmiten laihasta tyhjäkäynti-seoksesta.. Kierroksilta kun laitetaan kaasu kiinni, laiha seos ei syty, vaan painaa palamatta läpi putkeen ja sitten kun tulet tulee taas peliin, putkeen kertynyt polttoaine syttyy..

Ongelmaa esiintyy, kun koneen hengittävyys paranee, mutta seosta ei ole korjattu sen mukaan. Esim. heitetään suora vaimennin, mutta seosta ei säädetä..

Vaurioita se tuskin tekee muulle kuin korkeintaan vaimentimen villoille..
 
Paukuttelu luukut kiinni johtuu useimmiten laihasta tyhjäkäynti-seoksesta.. Kierroksilta kun laitetaan kaasu kiinni, laiha seos ei syty, vaan painaa palamatta läpi putkeen ja sitten kun tulet tulee taas peliin, putkeen kertynyt polttoaine syttyy..

Ongelmaa esiintyy, kun koneen hengittävyys paranee, mutta seosta ei ole korjattu sen mukaan. Esim. heitetään suora vaimennin, mutta seosta ei säädetä..

Vaurioita se tuskin tekee muulle kuin korkeintaan vaimentimen villoille..
Taitaa kylläkin enimmäkseen johtua tuosta SAS-systeemistä putkessa paukkuminen tässä pyörässä, vaikka varmasti seoksillakin on oma osuutensa asiaan. Paukuttaa meinaan vakiopöntöilläkin moottorijarruissa. Selvimmin huomaa silloin kun avaa aavistuksen kaasua moottorijarrulla, ettei vedä rengasta niin herkästi lukkoon. Sliparit vaan ei vaimenna tuota pauketta niin hyvin kuin vakioputki.
 
Mulla ainakin turbon paukutti kuin haulikolla olis ammuttu ja sitten kierrosten alentuessa sellainen ketunhäntä putken päästä.... Hieno ääni... monet autoilijat kääntelivät päätään jotta missä ammutaan
tounge.gif
 
Tuo quick shifter kanssa aiheuttaa poksahduksen aina, kun vaihtaa isommalle.
Minusta se on mahtavaaa
062802jumpie_prv.gif
 
Minusta se on mahtavaaa  
062802jumpie_prv.gif
Oon vissiin paukkuarka kuin koiranpentu tai jotain, mutta minusta tuo ei ole kovinkaan mahtavaa. Menee pasmat aina ihan sekaisin jos yritän keskittyä mutkaan ja moottorijarrulla ampuu putkessa kunnolla.

Trumpetissa moinen häipyy tukkimalla SAI ja rikastamalla 0-kaasun ruiskukarttaa niiden kiekkojen tienoilla missä yleensä paukuttelee. Suurin osa paukuista lähtee jo vaihtamalla suorien putkien tehdastune ECUun.
 
Paukuttelu luukut kiinni johtuu useimmiten laihasta tyhjäkäynti-seoksesta.. Kierroksilta kun laitetaan kaasu kiinni, laiha seos ei syty, vaan painaa palamatta läpi putkeen ja sitten kun tulet tulee taas peliin, putkeen kertynyt polttoaine syttyy..

Ongelmaa esiintyy, kun koneen hengittävyys paranee, mutta seosta ei ole korjattu sen mukaan. Esim. heitetään suora vaimennin, mutta seosta ei säädetä..

Vaurioita se tuskin tekee muulle kuin korkeintaan vaimentimen villoille..
Taitaa kylläkin enimmäkseen johtua tuosta SAS-systeemistä putkessa paukkuminen tässä pyörässä, vaikka varmasti seoksillakin on oma osuutensa asiaan. Paukuttaa meinaan vakiopöntöilläkin moottorijarruissa. Selvimmin huomaa silloin kun avaa aavistuksen kaasua moottorijarrulla, ettei vedä rengasta niin herkästi lukkoon. Sliparit vaan ei vaimenna tuota pauketta niin hyvin kuin vakioputki.
Joo, kyllähän nuo ilmasysteemitkin aiheuttaa jonkinasteista pauketta. Ainakin omistamissani neloskoneissa se on ollut lähinnä "napsahtelua" käyrissä, siis erilaista kuin kunnon moottorijarrussa liekillä höystetty jyske..
smile_org.gif
, jota laiha seos aiheuttaa
 
Paukuttelu luukut kiinni johtuu useimmiten laihasta tyhjäkäynti-seoksesta.. Kierroksilta kun laitetaan kaasu kiinni, laiha seos ei syty, vaan painaa palamatta läpi putkeen ja sitten kun tulet tulee taas peliin, putkeen kertynyt polttoaine syttyy..

Ongelmaa esiintyy, kun koneen hengittävyys paranee, mutta seosta ei ole korjattu sen mukaan. Esim. heitetään suora vaimennin, mutta seosta ei säädetä..

Vaurioita se tuskin tekee muulle kuin korkeintaan vaimentimen villoille..
Taitaa kylläkin enimmäkseen johtua tuosta SAS-systeemistä putkessa paukkuminen tässä pyörässä, vaikka varmasti seoksillakin on oma osuutensa asiaan. Paukuttaa meinaan vakiopöntöilläkin moottorijarruissa. Selvimmin huomaa silloin kun avaa aavistuksen kaasua moottorijarrulla, ettei vedä rengasta niin herkästi lukkoon. Sliparit vaan ei vaimenna tuota pauketta niin hyvin kuin vakioputki.
Joo, kyllähän nuo ilmasysteemitkin aiheuttaa jonkinasteista pauketta. Ainakin omistamissani neloskoneissa se on ollut lähinnä "napsahtelua" käyrissä, siis erilaista kuin kunnon moottorijarrussa liekillä höystetty jyske..
smile_org.gif
, jota laiha seos aiheuttaa
Meikäläisellä ainakin on useamman kerran pamahtanut oikeen kunnolla, luulin aluksi että joku pikkupoika oli laittanut jonkun paukun tai kiven pönttöön. Mutta toisella kertaa sitten nekin luulot haihtuvat kun matka-ajossa tapahtui samanlainen pamaus.. Toisaalta eipä se meikäläistä oikeestaan haittaa että paukkuu putkessa, kunhan ei hajota mitään moottorista.. Saapahan sandaaliteinit ihmettelemisen aihetta kesäisin.. Esim:"Varmaan oli virittänyt tota prätkää, kun iski liekkiä putkesta!"
biggrin.gif
tounge.gif
 
Ei jälkipolttoja saa mennä poistamaan! Sehän on mahtavan kuulosta kun jytisee, ja itse teen sitä aivan tarkoituksella. Kovassa moottorijarrutuksessa kun antaa millin pari kaasua niin johan pörpöttää ilosesti!  
buttrock.gif
 
Paukuttelu luukut kiinni johtuu useimmiten laihasta tyhjäkäynti-seoksesta.. Kierroksilta kun laitetaan kaasu kiinni, laiha seos ei syty, vaan painaa palamatta läpi putkeen ja sitten kun tulet tulee taas peliin, putkeen kertynyt polttoaine syttyy..

Ongelmaa esiintyy, kun koneen hengittävyys paranee, mutta seosta ei ole korjattu sen mukaan. Esim. heitetään suora vaimennin, mutta seosta ei säädetä..

Vaurioita se tuskin tekee muulle kuin korkeintaan vaimentimen villoille..
Taitaa kylläkin enimmäkseen johtua tuosta SAS-systeemistä putkessa paukkuminen tässä pyörässä, vaikka varmasti seoksillakin on oma osuutensa asiaan. Paukuttaa meinaan vakiopöntöilläkin moottorijarruissa. Selvimmin huomaa silloin kun avaa aavistuksen kaasua moottorijarrulla, ettei vedä rengasta niin herkästi lukkoon. Sliparit vaan ei vaimenna tuota pauketta niin hyvin kuin vakioputki.
Joo, kyllähän nuo ilmasysteemitkin aiheuttaa jonkinasteista pauketta. Ainakin omistamissani neloskoneissa se on ollut lähinnä "napsahtelua" käyrissä, siis erilaista kuin kunnon moottorijarrussa liekillä höystetty jyske..
smile_org.gif
, jota laiha seos aiheuttaa
Meikäläisellä ainakin on useamman kerran pamahtanut oikeen kunnolla, luulin aluksi että joku pikkupoika oli laittanut jonkun paukun tai kiven pönttöön. Mutta toisella kertaa sitten nekin luulot haihtuvat kun matka-ajossa tapahtui samanlainen pamaus.. Toisaalta eipä se meikäläistä oikeestaan haittaa että paukkuu putkessa, kunhan ei hajota mitään moottorista.. Saapahan sandaaliteinit ihmettelemisen aihetta kesäisin.. Esim:"Varmaan oli virittänyt tota prätkää, kun iski liekkiä putkesta!"
biggrin.gif
tounge.gif
Mulla kans 12R paukutteli ihan reilusti micronin putkella, kun ajelin muutaman päivän vakiokartalla ennen pc:tä ja säätöä. Sittemmin kun säätö oli tehty, niin harvemmin on enää jysähdellyt..

Tuo ASV:n aiheuttama ääni on huomattavasti vaimeampaa tusinassa, kuin esim. ex-1100zetorissa, lähinnä vain "rätisee" joskus.

Tuokin on totta, kuten edellä mainittiin, että suoralla putkella tulee monenlaista ääntä läpi, mitä ei vakiopöntöllä kuulu..
 
Back
Ylös