• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Puntit saappaaseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja X-ray
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

X-ray

New member
Tuossa nahkavarusteita olen katellu niin tuntuu että melkein järestään puntit on tarkoitettu saappaan sisään? Jotenkin tuntuis kivemmalta pitää toistepäin mutta mitens te noita pidätte kun ei ole tullu tien päällä seurattua
smile_org.gif

SPIDIlla ois kyllä näyttäviä takkeja ja housutkin kuvien perusteella suoralahkeisempaa mallia, tarkoitettu bootsin/saappaan päälle...

mitään sateenkaari racelookkia ei siis haeta.

Tuossa nahkavarusteita olen katellu niin tuntuu että melkein järestään puntit on tarkoitettu saappaan sisään? Jotenkin tuntuis kivemmalta pitää toistepäin mutta mitens te noita pidätte kun ei ole tullu tien päällä seurattua
smile_org.gif
Minä käytin omat housut suutarilla, joka levensi lahkeita pohkeen puolelta laittamalla semmoisen siistin kiilapalan sinne. Hinta taisi olla jotai 30e

Puhtaasti ajamiseen tarkotetuissa nahkahousuissa lahkeet yleensä kapenee punttia kohden, jotta ne menis hyvin ajosaappaaseen. Tiukempi leikkaus auttaa myös polvisuojan paikallaan pysymistä ja lahje ei lepata motarivauhdeissa. Farkkutyylisissä nahkahousuissa lahkeet on tarkotettu tulevaksi kengän päälle ja ovat varmasti paremmat esim. kävellä. Kaupunkipyörittelyyn käyvät paremmin.

Ainakin yksi racelook kaveri vetäisee housunpuntit saappaan päälle eikä ainakaan saavutusten perusteella menoa haittaa-V.Rossi nimittäin.

No toki jos teettää mittatilaustyönä ajosaappaisiin sopivat lahkeet, niin saahan ne lahkeet silloinkin tiukoiksi. Mutta miksi ne lahkeet pitäisi saada kengän päälle? Sarjavalmisteisissa housuissa on lahkeet usein myös sen verran lyhyet, että jäävät ajoasennossa aika ylös.
Kilpakuskithan on tunnetusti taikauskoisia. Niillä on mitä ihmeellisimpiä tapoja.
tounge.gif

Onhan se nyt fiiliksistä suuri osa pois jos sateella ei valu vesi lahetta pitkin popoon
tounge.gif

Back