Puskuri 6.6.2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ukko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ukko

New member
Perjantaina katselin tuota puskuria ja siinä Antero oivallisesti opasti motoristeja turvallisuuteen. Motoristin turvallisuus syntyy motivaatiosta jne.

Jokainen voi lukea kyseiset tarinat täältä ...
http://yle.fi/liikenne/

Juttu on sinänsä ihan ok, tosin aika pa%kalla asenteella kirjoitettu sekä hyvin yksipuolisesti. Mutta sitten hemmetisti alkoi ärsyttämään kun seuraavassa jutussa, jossa käsiteltiin EcoRunia(halvinta tapaa harrastaa autourheilua). Tässä jutussa oli videomateriaali, jossa toimittaja puuhasteli kaikkea muuta auton ohjaamossa kuin seurasi liikennettä ja keskittyi ajamiseen.
veryangry.gif
mad.gif

Kaiken kukkuraksi videolle oli tallentunut kohta, jossa tämä teiden ritari ohitti pysäkillä olevan linja-auton aivan pimeässä mäennyppylällä vastaantulijoiden kaistalla.
omg.gif

Ärsytti ihan perhana%ti ja piti tulla avautumaan tänne... sorry vaan...
withstupid.gif

Mutta aikamoista kaksinaismoralismia!
033102ass_1_prv.gif

Näkikö kukaan muu tätä reportaasia?

No joo. Lisään vielä sen, ettei mopolla muka ole mitään järkevää käyttöä. Mä ainakin ajan työmatkoja sillä. -> miksi vetää mukana ylimääräistä 1000kg ?
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Just.

Toi ohjelma oli tota perus"Purskuri-laatua" eli täyttä kuraa. Onpa toi tullut huomattua jo aiemmin, ettei se lyllätuksenä tullut... Hedelmällisempää ois voinut olla kertoa vaikka radalla ajamisesta ja antaa esimerkiksi joku turvallisesti ajava matkamotoristi. Tuntuu, että toi oli sitä samaa perushuttua/kauhistelua jota valtaosa päämedioiden jutuista on. Ainoa mitä tuolla saadaan aikaiseksi on pelotellut appivanhemmat/sukulaiset/tyttöystävät...

No joo. Lisään vielä sen, ettei mopolla muka ole mitään järkevää käyttöä. Mä ainakin ajan työmatkoja sillä. -> miksi vetää mukana ylimääräistä 1000kg ?  
omg.gif
omg.gif
omg.gif
Jep, ja lähtökohtaisesti ihmetyttää miksi tuo motoilun "sielunhoidollinen" aspekti ei kelpaa järkeväksi käytöksi. Jos motoilun kautta arkihuolet häviävät edes hetkeksi mielestä ja sitä kautta rentoutuu esim. työstressistä tai vaikka tutustuu uusiin mahtaviin ihmisiin, niin eikö tuo ole järkevää jos mikä?!
thumbs-up.gif
062802moto_prv.gif

omg.gif
omg.gif
omg.gif

Aiheellinen kysymys.

Moottoripyörä vaan ei ole mikään vastaus, koska moottoripyörä on polttoainetaloudeltaan aivan tolkuttoman epätaloudellinen.

omg.gif
omg.gif
omg.gif

Aiheellinen kysymys.

Moottoripyörä vaan ei ole mikään vastaus, koska moottoripyörä on polttoainetaloudeltaan aivan tolkuttoman epätaloudellinen.
Julkinen liikenne varmaan parempi, ehkä. Eikö riitä että kärsii jo talvikauden (lumi ja kulkeminen julkisilla). Vaan vielä pitäis kärsiä kaikki kulkeminen. Kesällä ainakin haluan nauttia liikkumisesta, vaikkakin moottorin avustuksella, siis mopo on ainoa vaihtoehto.

Hah. Vai että "tolkuttoman epätaloudellinen"? Et viitsisi perustella, ja vielä oikeata dataa käyttäen? Minun Citroen Xsara 1,6:lla nuhapumppubensakoneella kuluttaa noin 7 litraa satasella, päivittäisen 70km työmatkallani tekemän pidempiaikaisen mittauksen perusteella. Samalla matkalla minun Blackbird kuluttaa järjestelmällisesti 1,5-2 litraa vähemmän, kun olosuhteet muuten ovat samat. Tuo yleistyksesi ei siis ainakaan päde minun käyttämiin ajoneuvoihin (tokkopa muittenkaan).

Nykyisessä (mutta onneksi jo ehkä laantumaanpäin olevassa) citymaasturiboomissa saa hakemalla hakea pyörää joka kuluttaisi saman kun keskiverto kaupunkimaastoajoneuvo.

/MarcusB

PS. Turvallisuuteenhan tämä ei enään liity mitenkään, paitsi että prätkäily edesauttaa mielenterveydellistä turvallisuuttani. DS.
PPS. Puskuria en enään ole katsonut tämän vuodatukseni jälkeen, 5 vuotta sitten. DDS.

Tais ilkka75 ja MarcusB nielasta syötin, koukut, siimat ja vapakin taisi upota... Jos toi ei ollut provo niin ei mikään.
biggrin.gif

Tais ilkka75 ja MarcusB nielasta syötin, koukut, siimat ja vapakin taisi upota... Jos toi ei ollut provo niin ei mikään.  
biggrin.gif
No, minä kyllä harkitsin asiaa mutta päädyin punahatun aiempien kirjoittelujen perusteella siihen että se ei *ehkä* ollutkaan provo. Jos se silti sellainen oli, niin toivon vilpittömästi että syöttiin tarttumiseni tuottaa hupia ja iloisia tunteita sekä redhatille että kaikille sivustakatsojille.

/MarcusB, rapusyötiksikin kelpaava.

Kaiken kukkuraksi videolle oli tallentunut kohta, jossa tämä teiden ritari ohitti pysäkillä olevan linja-auton aivan pimeässä mäennyppylällä vastaantulijoiden kaistalla.
omg.gif
Mitähän Setä Sininen sanoisi, jos sitä pyytäisi tutkimaan, onko tilanteessa tapahtunut rikos?
Ei kai se nyt rikos ole, jos tv-ohjelma on huono? Vai tarkoititko, että siellä bussissa joku meni pummilla?
biggrin.gif

omg.gif
omg.gif
omg.gif

Aiheellinen kysymys.

Mihin verrattuna ?

Minun moottoripyöräni kuluttaa vähemmän kuin minun autoni ja sinun mottoripyöräsi kuluttaa enintään yhtä paljon kuin sinun autosi. Näin myös lähes kaikkien muiden molemmat omistavien.

omg.gif
omg.gif
omg.gif

Aiheellinen kysymys.

Mihin verrattuna ?

Minun moottoripyöräni kuluttaa vähemmän kuin minun autoni ja sinun mottoripyöräsi kuluttaa enintään yhtä paljon kuin sinun autosi. Näin myös lähes kaikkien muiden molemmat omistavien.
No pointtihan ei ole se kulutus määrä vaan se että 300 kg paketti (kuski + pyörä), kuluttaa esim 5-6 l/100km, kun taas 1400 kg auto (auto + kuski) kuluttaa 7l/100 km. Niin ei tarvi olla pitkän matikan lukenut että ymmärtää moottoripyörän polttoaineen kulutuksen olevan hyvin epätaloudellinen. Tolla hyötysuhteella 1400 kg moottoripyörä kuluttaisi 25 l/100 kn :P

Laitetaan tähän nyt näitä muita taloudellisuus argumentteja, tämä on siis moottoripyörä vs auto, jossa mp on epätaloudellisemmasta päästä.

Oma zx-9r kuluttaa, sen 6-7 l / 100 km. ---> ~3000 € / 30Tkm
Oma Golf (85 kw) kuluttaa 6.5-7.5 l /100km --> ~3150 € / 30 tkm

zx-9r:n vakuutus (liikenne + kasko) 1000 € vuodessa
Golf:n vakuutus (liikenne + kasko) 500 € vuodessa

zx-9r:n rengaspaketti 350 €/6000 km --> 1750 € / 30 Tkm
Golf:n rengaspaketti 450 € /30 tkm ---> 450 € / 30 Tkm

zx-9r:n öljyt + filsu 60€ /6000 km --> 300 € / 30 Tkm
Golfin:n öljyt + filsu 80 € / 30 Tkm --> 80 € / 30 Tkm

noita huoltokuluja en sitten jaksa enään laittaa, mutta maksoin zx-9r:n 24 tkm:n huollosta (sisälsi kulutusosia(ei renkaita)) yli tuhat euroa.

Ei kai se nyt rikos ole, jos tv-ohjelma on huono? Vai tarkoititko, että siellä bussissa joku meni pummilla?
biggrin.gif
No voisivat ne ehkä sitäkin tutkia. Täytyy myöntää, etten vaivautunut pätkää katsomaan. Epäilen myös, etteivät telkkariin mitään aivan törkeää ohitusta olisi laittaneet, mutta jossain aiemmassa kommentissa joku kirjoitti jotain varomattomasta ohituksesta.

Back