Pyörä kaadettu työpaikkani pihalla!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja peltzi82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

peltzi82

New member
Eli töissä olin tänään ja viivyin n. 1.5h töissä ja tulin parkkikselle (ainoa ajoneuvo parkkiksella eli melko varmasti ei silminnäkijöitä) ja huomasin Busan kumossa !!! Voi helv*tti, että otti pannuun!!! Siitä sitten vit*uuntuneena pyörä pystyyn ja kotiin etsimään poliisin numeroa ja ilmoitus, että pyörä kaadettu... Luurin toisessa päässä hieman "kyllästyneen oloinen" herra tivaa, että "oletko aivan varma, että pyöräsi on kaadettu vaiko onko ittellään kaatunut?" ":wattafuck:" Sanoin vain, että mistäs helvetistä mä sen tiedän, mut jalan varaan sen jätin ja kun töistä tulin niin kumossa oli ja tukijalka on OK eli ei ole esim. katkennut alta!!!

Noh, huomenna käski tulemaan asiaa selvittämään poliisilaitokselle... Saas nähä millanen kuulustelu on kyseessä?!? Kyl mä sen tiedän, ettei syyllisiä kiinni saada ja olen valmis sen hemmetin omavastuunkin (eihän tosta mitään bonuksia mene?!?!) maksamaan ilkivaltavakuutuksesta, mutta... En tiä, ottaa vaan pannuun ihan sikana!!! Tietysti olis ollut parasta heti siinä paikalla soittaa poliisille, mut eipä siinä #####uksessa tullut sellasta mieleen vaan ajoin kotiin ja soitin lankapuhelimella netistä löytämääni numeroon (ei tuntunut ihan 112-asialta...)

Otin Pohjolaankin yhteyttä jo asian tiimoilta ja sieltä käskettiin tehä vaan vahinkoilmoitus netissä ja hakemaan poliisilta kopio lapusta, josta näkyy, että pyörä kaadettu! Tämän siis sanoi asiakaspalvelija sen jälkeen kun kerroin mitä poliisi oli minulta kysellyt (kaatunut vai kaadettu), Pohjolan-sedän mukaan pyörä ei kaadu jos jalka on kunnossa ja ei tollasesta tarvis heidän mukaansa alkaa vääntää jos kerran jäljet sen mukaiset, että pyörä kaatunut paikoillaan eikä esim. vauhdista, jonka jälkeen joku yrittää selittää, että pyörä kaatunut!!!

Mitäköhän tässä nyt on edessä?!? Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia ja miten asiat hoituneet?

Niin ja niistä vaurioista vois kans kertoa:
- kytkinkahva katkennut
- etulokarissa ihan pienet jäljet
- vasemmassa katteessa muutamat naarmut
- vasen poski (se koneen poski joka maalattu mustaksi) mennyt semmoseksi "röpelöksi", josta maalit rullalla...

Eipä oikein muita jälkiä, paitsi putken siinä liitoskohdassa pieni jälki (mut en tiedä onko ollut jo noissa käytetyissä putkissa aiemmin?!?)... Noista katteiden jäljistä suurin osa tarrojen kohdalla, jotka lähtis pois tarrojen mukana.

Mitäs te tekisitte täs tilanteessa? Siis jos nyt kaikki menee hyvin ja eivät ne poliisit ala "kettuilemaan". Eli kertakorvausta vai ite kytkinkahvan ostoon (paljonko muuten maksaa? Onko jollain käytettyä?) ja yrittää ite peittää naarmuja?

Ottaa kyl kupoliin kun pyörä noinkin uus (-05 ajettu n.3000km) ja hyvää huolta olen siitä pitänyt...
veryangry.gif

Vanhemmassa pyörässä kannattaa ottaa kertakorvauksena. nimimerkillä pyörä nurin, parit naarmut ja naapurin volvon liikennevakuutuksista +1500e
smile_org.gif

Lunastuskin saattaa olla lähellä jos pyörän arvo ei ole montaa tonnia ja katteet on naarmuilla.

Tiesittekö muuten että jos joku tuuppaa autolla pyöräsi nurin ja pakenee paikalta, et ole oikeutettu saamaan ilkivaltavakuutuksesta mitään.

Mulla parkkipaikalla oli joku kolhinut autoa, bonukset putos (Tapiola) kun katsottiin sillä tavalla et oli itse sitä kolhinut. poliisit kävi paikalla ja sano et ei näitä tekiöitä koskaan saada kiinni.
Nyt vakuutukset lähivakuutuksessa ja siellä on sellainen sopimus et ei ekasta kolarista mene bonukset.

Mun mopo oli peruutettu tiistaina autolla nurin, mutta onneksi vastapuoli jäi paikalle ja tunnusti että sinänsä ei mitään ongelmia.
Mutta vitutuksen määrä oli aika valtava. Huomenna vahinkotarkastajalle pyörä ja toivottavasti liike pääse tilaamaan osia.
Katteet ruvella, peili,vilkku,kytkinkahva, jalkatapit ym. rikki.
Nyt tulee varmasti vähintääkin parin viikon ajotauko
033102ass_1_prv.gif

Pakko kyllä pyytää nähtäväksi se osalista että varmasti tulee kaikki osat tilattua.

Tiesittekö muuten että jos joku tuuppaa autolla pyöräsi nurin ja pakenee paikalta, et ole oikeutettu saamaan ilkivaltavakuutuksesta mitään.
Joo, tiesin ton, mut mun tapauksessa ei ollut toista ajoneuvoa osapuolena (eli ei mitään jälkiä pyörässä autosta tai muusta, ja lisäksi pyörä siis kaatunut tukijalan puolelle --> eli joku potkaissut ensin jalan pois ja sitten päästänyt maahan!!!
kaboom.gif
), joten pitäis mennä ilkivallan piikkiin...

Muutama vuos takaperin joku hörhö kaatoi mun pyörän, seurauksena suurinpiirtein samat vauriot kun sulla. Sivulliset olivat huomanneet teon ja soittivat miliisin paikalle.

Tekijä jäi kiinni, mutta koska todistajat kertoivat ainoastaan nähneensä ko. hemmon nostavan pyörääni pystyyn (siis kukaan ei nähnyt kun se tyyppi kaatoi sen), en lopulta saanut mitään korvauksia. Eipä sillä urpolla kai olisi ollut kyllä rahaa maksaakaan.

Ilkivaltavakuutus korvasi mukisematta, ja mulla tietenkin oli miliisin tutkintapöytäkirja korvaushakemuksen liitteenä. 150 ekee meni että heilahti (ei vaikuta bonuksiin), ja vieläkin joka ilta itken itseni uneen kun vituttaa koko homma, tai lähinnä "oikeus"laitos
mad.gif

Muutama vuos takaperin joku hörhö kaatoi mun pyörän, seurauksena suurinpiirtein samat vauriot kun sulla. Sivulliset olivat huomanneet teon ja soittivat miliisin paikalle.

Tekijä jäi kiinni, mutta koska todistajat kertoivat ainoastaan nähneensä ko. hemmon nostavan pyörääni pystyyn (siis kukaan ei nähnyt kun se tyyppi kaatoi sen), en lopulta saanut mitään korvauksia. Eipä sillä urpolla kai olisi ollut kyllä rahaa maksaakaan.

Ilkivaltavakuutus korvasi mukisematta, ja mulla tietenkin oli miliisin tutkintapöytäkirja korvaushakemuksen liitteenä. 150 ekee meni että heilahti (ei vaikuta bonuksiin), ja vieläkin joka ilta itken itseni uneen kun vituttaa koko homma, tai lähinnä "oikeus"laitos
mad.gif
Otitko kertakorvauksen vaiko annoit laittaa kuntoon?

Laitatin kuntoon liikkeessä. En tullut kysyneeksi, paljonko olisin saanut kertakorvauksena.

Muistaakseni kustannusarvio jäi alle neljänsadan euron töineen, joten ei kertakorvauksella noin pienessä niitissä rikastumaan pääse.

tuosta ei selvinnyt oliko yleinen vaiko firman parkkipaikka sillä
siinnä on korvaus puolessa eroja,jos oli firman niin siinä tulee kysymykseen myös sen vakuutukset,aikoinaan ei kyllä oma firmani
korvannut mitään,koska vähän väliä sattui pelti ym. kosketuksia,
oma pyörä kaadettiin varastohallissa jossa oli odottamassa
talvisäilytystä,trukilla kumoon,en edes kysynyt vaan otin omaan
piikkiin.

Minulla kävi vastaava tilanne pari vuotta sitten. Pyörä oli kaadettu sen ollessa pysäköitynä kadun varteen. Itse taisin silloin täyttää rikosilmoituksen netissä ja taisipa joku poliisi soitella peräänkin. Hän kävi vaan läpi tiedot että milloin ja missä homma oli tapahtunut. Ei minulla ainakaan muistu mieleen että siinä olisi sen enempää mitään tentattu, kyseenalaistettu tai vittuiltu. Itselleni kertakorvaus oli taloudellisesti järkevämpi vaihtoehto, koska osat itse vaihtaessa homma meni aika plusmiinusnolla.

Back