• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörä menossa lunariin... :p :p :p :p

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 1337
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

1337

New member
Noh, tuli aikaisemmin kolautettua tuo daltoni autonkylkeen, kun auto jolla oli väistämisvelvollisuus sai päähänsä kaasuttaa eteen
confused_orig.gif

Nyt vakuutusyhtiöllä tarkastaja piti lunastusrajana 30tkm ajetulle vm.2002 daltonille 1500e ja kävin kysymässä varaosien hintoja yamaha-centeriltä tarkastajan kehoituksesta.

Noh, pelkästään varaosien hinnaksi kertyi 1700e, ja tarkastaja oli tämän kuullessaan sitä mieltä, että ei kannata korjata, vaan pistetään lunariin.
crazy.gif

Onkos kukaan koskaan kokeillut/kysynyt tällaista vaihtoehtoa, että vakuutusyhtiö korvaisi minulle tuon 1500e, joka tässä oli lunastusrajana, itse maksaisin loput, ja hoitaisin itse tuon korjauksen/varaosat?

Pyörä on kuitenkin aika rakas, joten mielellään korjaisin sen kuin antaisin romutettavaksi.
bawling.gif

Tarkastajaa en voi vielä saada kiinni, kun on kuulemma vasta seuraavan kerran tavoiteltavissa ensi tiistaina.

Kertokaas jos löytyy kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta, vai onko sitten tässä se ainoa vaihtoehto antaa se pyörä romutettavaksi.
Kannattavuutta tässä ei ajatella, vaan ihan pyörän säilyttämistä itselläni.

Ja saahan noita osia vaikka käytettynäkin...

E: Yhtiönä siis Pohjola...

Mistäs tommoset "hymiöt" ilmestyivät otsikkoon? :o

mulla ainakin kävi kerran kotilolla niin että olis menny lunastukseen,mutta en antanut,ja otin kerta korvauksen joka on huomattavasti pienempi kuin tuo korjaus arvio.eliotin pers nettoo aika roimasti(olisin saanut enemmän lunastuksesta)
withstupid.gif
toki siinä on se että mäkin kyllä tykkäsin siitä autosta,ja en siitä raaskinut luopua,mutta näin jälkeenpäin ajateltuna...

Niin tuota enhän mä mistään mitää tiedä, mutta eikö oo melko perverssiä rakastua rautaan ja romuun?
Anna vakuutusyhtiön lunastaa ja eiku uutta mopedia alle. Mä ainaki tekisin niin. Eikä ollut tarkotus loukata millään tavalla!
033102beer_1_prv.gif

Heh, ehkä olen sitten pervo
biggrin.gif

Ei tee vain mieli luopua koko menopelistä, kun vahingot ovat itsessään aika pienet, koneenkin vasta remppasin, ja katteetkin maalautin maalarilla... Nekään eivät pahemmin itteensä ottaneet, pienenpientä naarmua lukuunottamatta.

Onhan se totta, että eihän nuo piikit paljoa maksa, mutta kumminkin...
062802moto_prv.gif

Noh, tuli aikaisemmin kolautettua tuo daltoni autonkylkeen, kun auto jolla oli väistämisvelvollisuus sai päähänsä kaasuttaa eteen
confused_orig.gif

Nyt vakuutusyhtiöllä tarkastaja piti lunastusrajana 30tkm ajetulle vm.2002 daltonille 1500e ja kävin kysymässä varaosien hintoja yamaha-centeriltä tarkastajan kehoituksesta.

Noh, pelkästään varaosien hinnaksi kertyi 1700e, ja tarkastaja oli tämän kuullessaan sitä mieltä, että ei kannata korjata, vaan pistetään lunariin.
crazy.gif

Onkos kukaan koskaan kokeillut/kysynyt tällaista vaihtoehtoa, että vakuutusyhtiö korvaisi minulle tuon 1500e, joka tässä oli lunastusrajana, itse maksaisin loput, ja hoitaisin itse tuon korjauksen/varaosat?

Pyörä on kuitenkin aika rakas, joten mielellään korjaisin sen kuin antaisin romutettavaksi.
bawling.gif

Tarkastajaa en voi vielä saada kiinni, kun on kuulemma vasta seuraavan kerran tavoiteltavissa ensi tiistaina.

Kertokaas jos löytyy kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta, vai onko sitten tässä se ainoa vaihtoehto antaa se pyörä romutettavaksi.
Kannattavuutta tässä ei ajatella, vaan ihan pyörän säilyttämistä itselläni.

Ja saahan noita osia vaikka käytettynäkin...

E: Yhtiönä siis Pohjola...

Mistäs tommoset "hymiöt" ilmestyivät otsikkoon? :o
itsellä kävi aikanaan niin ensimmäisen autoni kanssa että joku kehtasi parkkipaikalla peruuttaa siitä vuokrapakulla juuri kortin saaneena oven sisään vaikka kuinka tuuttania painelin että pösö välissä ja seis!
biggrin.gif

no siitä sitte pollarit totes että sen vika ja mun vanha rotjake (johon olin kieltämättä "kotiutunut") oli ihan "ovi ohjaamossa" eli ei oikomalla selviä...

sitte sen vastapuolen vakuutusyhtiön tarkastajan (vai mikä se nyt oli) kanssa katottiin myöhemmin vahingot ja sit mentiin sisään ja se hetken näppäiltyään kääns näyttönsä mulle päin ja siinähän seiso nettiauton halvin vastaavilla kilometreillä oleva 405 pösö (varmasti aivan routa) ja hinta 780e jonka tämä "tarkastaja" sitten määritteli lunari hinnaks vaikka kuinka väänsin ja käänsin ja koitin selitellä että siihen on just tehty varmaan tonnin edestä työtä ja osaa kiinni(jopa ylikin)...
033102ass_1_prv.gif
ei auttanu! sano että lunariin menee johon en suostunu vaan ehdotin että jos saan tolla edellämainitulla summalla ite korjautettua/korjattua niin onko ok?! kaveri siihen myönty ja romari ovihan siihen tuli ja koko toi raha meni käytännössä sen oven maalaukseen jonka teetin ja hyvä tuli!

eli kyllä se asia on neuvoteltavissa jos oot sitä mieltä että haluat säilyttää vanhat vermeesi niin kyllä niillä se raha on joka ratkasee kyllä ne kuuntelee neuvottelua ku asialinjalla hoitaa!
smile_org.gif

No toivotaan näin, tarkastaja lupasi tiistaina soitella, ja puhui jo lunaripaperien lähettämisestä, mutta koitetaan vielä puhua ympäri puhelimessa
lookaround_orig.gif

niinhän se kyllä vähän menee että se päättää/kertoo rahalliset rajat ja sä päätät että mitä tehtään otatko rahat vai saman maksimisumman korjaukseen josta sitte ite maksat erotuksen jos sellsta syntyy! sille vakuutustarkastajalle se on ihan yks ja sama ku sen virman pussista ei kuitenkaan latiakaan enempää kulu päätit sitten mitä vaan!

No toivotaan näin, tarkastaja lupasi tiistaina soitella, ja puhui jo lunaripaperien lähettämisestä, mutta koitetaan vielä puhua ympäri puhelimessa
lookaround_orig.gif
se on silkkaa kaupankäyntiä tuo homma...itse vaatisin korjausta tai varaosien hinta + kohtuullinen työnosuus.

vakuutusyhtiöt ovat melko kelmejä tuossa asiassa..vähänkin asiallisempi pyörä niin lunastustapauksissa tulee aina kynsille.

vaatii vääntöä ja sitä ettei aivan kaikkea hyväksy mitä tarjotaan...lykkyä...

sanoi:
sille vakuutustarkastajalle se on ihan yks ja sama ku sen virman pussista ei kuitenkaan latiakaan enempää kulu päätit sitten mitä vaan!

No näin juuri itsekin yritin tämän asian ajatella  
smile_org.gif

lookaround_orig.gif
se on silkkaa kaupankäyntiä tuo homma...itse vaatisin korjausta tai varaosien hinta + kohtuullinen työnosuus.

vakuutusyhtiöt ovat melko kelmejä tuossa asiassa..vähänkin asiallisempi pyörä niin lunastustapauksissa tulee aina kynsille.

vaatii vääntöä ja sitä ettei aivan kaikkea hyväksy mitä tarjotaan...lykkyä...
näissä hommissa tulee aina kynsille! niin se vaan on!

niinhän se kyllä vähän menee että se päättää/kertoo rahalliset rajat ja sä päätät että mitä tehtään otatko rahat vai saman maksimisumman korjaukseen josta sitte ite maksat erotuksen jos sellsta syntyy! sille vakuutustarkastajalle se on ihan yks ja sama ku sen virman pussista ei kuitenkaan latiakaan enempää kulu päätit sitten mitä vaan!
paitti että tarkastaja koettaa päästä asiasta mahdollisimman halvalla...eli lunastustapauksissa yritetään saada pyörä pienimmällä mahdollisella summalla.

muistuu mieleeni erään tuttavan auto joka meinas mennä liki ilman...oli tarkastaja keltaisesta pörssistä kattonut "hintoja"

no homma alkoi selkeneen kun vaati tuomaan sellaisen auton tilalle.

tarkkana saa olla.kaikkea ei tarvi hyväksyä.

paitti että tarkastaja koettaa päästä asiasta mahdollisimman halvalla...eli lunastustapauksissa yritetään saada pyörä pienimmällä mahdollisella summalla.

muistuu mieleeni erään tuttavan auto joka meinas mennä liki ilman...oli tarkastaja keltaisesta pörssistä kattonut "hintoja"

no homma alkoi selkeneen kun vaati tuomaan sellaisen auton tilalle.

tarkkana saa olla.kaikkea ei tarvi hyväksyä.
no näinhän se on mutta kyllä aika vääntäjä saa olla että saa homman hoidettua kotiin tossa vaiheessa
bowdown.gif

itse koin että mulla ei siitä summan suuruudesta ollu mitään sananvaltaa (yritin kyllä liikaakin mutta penniäkään ei antanu periksi)

Onhan se niin, mutta tuohon korjausarvioonkin kun laskettiin kaikkea minulle turhaa, esimerkiksi oikean etukatteen teipit, jotka nekin olivat satasen pintaan, joita minulla edes ei ole, enkä tarvitse, kun olen katteet maalauttanut.

Nämä tällaiset turhaan vain nostivat korjausarviota, olihan siinä arviossa myös aika hintavat orkkispeilit, joita en ikinä tulisi kiinni laittamaan ulkonäkösyistä
tounge.gif

Eli tuolla 1500 eurolla (vaikka vähän allekin) varmaan korjaisi hyvin vaikka yamaha-centerin varaosilla, kun en ole edes orkkislokariakaan laittamassa, joka senkin hinta oli aika pöyristyttävä.

Ja myönnän kyllä, että olen tässä asiassa ollut suostumassa liian helpolla tarkastajan puheisiin..
Tiistaina alkaa vääntäminen puhelimessa asiasta
biggrin.gif

Onhan se niin, mutta tuohon korjausarvioonkin kun laskettiin kaikkea minulle turhaa, esimerkiksi oikean etukatteen teipit, jotka nekin olivat satasen pintaan, joita minulla edes ei ole, enkä tarvitse, kun olen katteet maalauttanut.

Nämä tällaiset turhaan vain nostivat korjausarviota, olihan siinä arviossa myös aika hintavat orkkispeilit, joita en ikinä tulisi kiinni laittamaan ulkonäkösyistä
tounge.gif

Eli tuolla 1500 eurolla (vaikka vähän allekin) varmaan korjaisi hyvin vaikka yamaha-centerin varaosilla, kun en ole edes orkkislokariakaan laittamassa, joka senkin hinta oli aika pöyristyttävä.
noni sit vaan oma kanta julki sille tarkastajalle ni ei se ainakaan pahastu ku alle sen määritellyn hinnan irtookin kamat

niin ja jos vaikka ite jaksaa/osaa laittaa ni siinä kyllä sitä "hyvin hellittyä" yksilöä saa helpommin pidettyä itsellä eikä ruttutukulla

Aika helposti tämä olisi itse korjattavissa, kun uudet osat vain saa tilalle.

Toivotaan näin, sittenhän se nähdään.

Kiitokset kaikille vastaajille, jos on jotain valaisevaa infoa vielä, niin laittakaa kaikinmokomin tulemaan.

Vakuutustarkastajat yrittävät aina kusettaa/selvitä halvalla, todettu moneen kertaa.
Tarjoavat jotain halvinta rieskaa lapin perukoilta jossa huollot tekemättä, kulutusosat surkeita, kilometrit tapissa ja lopuksi selviää että ei ole edes samaa mallia.
Kannattaa pitää puolensa.
Lunastusehdoissa lukee yleensä että lunastushinta on paras mahdollinen hinta jonka saisi kulkuneuvosta ennen vahinkotapahtumaa.
Tämä ei todellakaan tarkoita jonkun palstan halvinta hintaa, ei tosin kalleintakaan, totuus lienee jossan keskiarvon molemmin puolin, riippuen kulkupelin kunnosta/varusteista.
Kertakorvauksen saa yleensä vähemmän rahaa, mutta jos käytettyä- ja tarvikeosaa pistää niin voi jopa päästä omilleen.

Jostan kumman syystä olen itsekkin kiintynyt osaan omistamistani kulkupeleistä, joten ymmärrän että joku haluaa pitää pyörän vaikka järkevästi ajatellen ei kannattaisi

Tässä on vielä sekin, että joutuisin kesken ajokauden kattomaan uutta pyörää, hommaamaan kuljetuksen sille, vielä mahdollisesti laittamaan sitä enemmän tai vähemmän jne.
Pyörä pitäisi myös saada heinäkuun loppuun mennessä ajoon, että voin tuon inssin hoitaa pois, pölhärillä tässä on tähän mennessä ajeltu..
Jos vaikka parissa-kolmessa viikossa saisi tuon ajoon jos vaikka yksityisiltä saisi osat hommattua.

Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato vai mites tämä ärsyttävä sanonta menikään
biggrin.gif

Back